AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #1 Skrevet 31. januar 2018 Hvilke hunderaser regner som milde hunderaser i gemyttet over 10 kilo? Det finnes sikkert mange som ikke sliter med samkjønnsagresjon eller aggresjon mot hunder eller mennesker. Anonymkode: 26bd4...774
Majott Skrevet 1. februar 2018 #2 Skrevet 1. februar 2018 Labrador, golden retriever og spanielraser er det første jeg tenker på her. 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #3 Skrevet 1. februar 2018 18 timer siden, Majott skrev: Labrador, golden retriever og spanielraser er det første jeg tenker på her. Har ei venninne som har gitt opp å ha spaniel, engelsk og amerikansk cocker, det er så mye dårlig mentalitet på dem visstnok. Labrador, i hvert fall hanner er beryktet for aggressjon både mot mennesker og hunder og golden rangerer høyest på bitestatistikken vel? Jeg ville sagt berner sennen, mange av myndene er fine, og en del av spisshundene, finsk lapphund. Anonymkode: ce2aa...d9b 1
skruf Skrevet 1. februar 2018 #4 Skrevet 1. februar 2018 Berner sennen! Veldig milde og rolige med et utrolig godt gemytt. Har ei bernerjente selv, hun er bare så god ❤️ 1
Gjest Zeitgeist Skrevet 1. februar 2018 #5 Skrevet 1. februar 2018 Har veldig god erfaring med engelsk pointer, spesielt ovenfor barn. Har heller ikke opplevd nevneverdig aggresjon på pointer-treff med 100+ hunder. De er veldig opptatt av å være en del av familien, og er kjent for å være noen skikkelige "couch potatoes". Samtidig bør det sies at rasen krever mye aktivitet og minst to lange turer daglig.
Julie Skrevet 3. februar 2018 #6 Skrevet 3. februar 2018 Pointer er riktignok omgjengelige hunder, vil likevel fraråde Pointer med mindre du har tenkt å bruke den til jakt. Dette er hunder med stort mosjonsbehov og sterk jaktlyst. Når det gjelder Golden retriever og påstand om bittstatistikk i innlegg over her, ta det det med en klype salt all den tid påstanden er udokumentert. I tillegg er det greit å ha i bakhodet af statistikk kan brukes kreativt. Har ingen konkrete forslag, kan heller si litt om hvilke raser jeg har erfart kan ha utfordringer med samkjønnsaggresjon og/eller aggresjon mot mennesker; amerikansk bulldog, dogo canario, boxer, rottweiler, cane corso, dobermann, riesen, schæfer, visse terrierraser. Kort sagt brukshunder med stor B. Ikke dermed sagt at fenomenet ikke eksisterer i andre raser så det er sagt.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #7 Skrevet 6. februar 2018 Finsk lapphund, islandsk fårehund, svensk spisshund, Shiba inu Anonymkode: 890da...147
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2018 #8 Skrevet 8. februar 2018 Shetland sheepdog bør med på lista Anonymkode: 48581...00a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå