AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #1 Skrevet 31. januar 2018 Jeg har i ca. 2 uker tatt magnesium tabletter (300mg x 2) og omega-3 kapsler hver dag, og har i over en uke nå hatt diare hver dag (altså bare bløt avføring)... Noen som andre som har opplevd dette av magnesium og/eller omega-3 kapsler? Grunnen til at jeg begynte å ta dette var egentlig bare fordi jeg tenkte det er bra for en og at det ikke kunne skade å bare ta et par tabletter for dagen Jeg har pleid å ta de på dagen, men har lest at det helst burde tas på kvelden... Burde man ikke ta magnesium med mindre legen sier at man har en grunn til å ta de? Anonymkode: eb69f...ed8
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #2 Skrevet 31. januar 2018 Hvis du tar for mye magnesium kan du få diaré. Ville prøvd å kutte ned til en tabl. om dagen for å se om det hjelper. Anonymkode: 76229...d7e
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #3 Skrevet 1. februar 2018 Det er flere sorter magnesium ,prøv med magnesium malate. De på vårt apotek tror det fins bare en sort , men det er flere . Jeg kjøper på iherb.com Anonymkode: 3ea72...cf6
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #4 Skrevet 1. februar 2018 Magnesium er brukt mot forstoppelse og treg mage, nettopp fordi det kan ha en avførende effekt. Du trenger ikke ta magnesiumtilskudd "bare fordi atte". Får du i deg nok, er det bortkastede penger å ta tilskudd, spesielt når du tar så mye som du faktisk gjør. Får du bivirkninger av det, som diaré, er det jo bare å slutte å ta det. Anonymkode: 0a72f...fee 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #5 Skrevet 1. februar 2018 Her inne er den gemene hop svært lydige mot legemiddelindustrien, ts, så du vil stort sett ikke få andre råd enn at "du får i deg nok gjennom kosthold" Prøv deg frem med type magnesium og dose. Det finnes grupper på facebook, der kan du få god hjelp, bl.a. med hvilke typer magnesium som er bra og hvilke man helst skal unngå. Anonymkode: cebbe...c50 2
Kvinne87Rogaland Skrevet 1. februar 2018 #6 Skrevet 1. februar 2018 Det samme skjedde med meg! Da tok jeg kosttilskuddet Collett magnesium som blir kjøpt på butikken. Jeg oppdaget ved å lese bakpå at det var magnesiumhydroksid! Det er avføringsmiddel og gir diaré. Jeg kastet hele greia. Synes det er horribelt at de selger det. Nå går jeg på et tilskudd som inneholder magnesiumoksid. Ingen problemer. Det er flere typer magnesium, og folk må bli mere obs på hva de putter i seg. 1
missmcbeal Skrevet 1. februar 2018 #7 Skrevet 1. februar 2018 Joda. Magnesium er veldig bra å ta, det er et veldig viktig mineral. Det er mange ting i kostholdet vårt i dag som gjør til at vi reduserer magnesiumlagrene vore, blant annet kaffi og alkohol for å nevne noe. Hvilken type tar du og tar du de samlet? Jeg kan også få diáre om jeg tar for mye på en gang. Jeg tar to tabletter hver dag, men tar en på morningen og en på kvelden, da går det fint med magen. To på en gang kan bli litt mye. Tar Magnesium citrate forresten. I myk kapselform. 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #8 Skrevet 1. februar 2018 1 time siden, Kvinne87Rogaland skrev: Det samme skjedde med meg! Da tok jeg kosttilskuddet Collett magnesium som blir kjøpt på butikken. Jeg oppdaget ved å lese bakpå at det var magnesiumhydroksid! Det er avføringsmiddel og gir diaré. Jeg kastet hele greia. Synes det er horribelt at de selger det. Nå går jeg på et tilskudd som inneholder magnesiumoksid. Ingen problemer. Det er flere typer magnesium, og folk må bli mere obs på hva de putter i seg. TS her Ja det er denne jeg har brukt! Ser det nå at det er magnesiumhydroksid, har lest litt om det og er faktisk veldig overrasket av at de kan selge dette i vanlig matbutikk, da dette bare er noe man skal bruke på kort sikt. Jeg tok to tabletter for dagen, en på morgen og en senere på dagen. Det står på boksen 1-2 tabletter daglig, men kanskje en dose på 300mg er nok... Leste at magnesiumtilskudd kunne være bra mot hodepine på lang sikt (dette er noe jeg sliter mye med), så det var også litt av grunnen til at jeg begynte med det. Skal uansett ikke bruke dette mer, kanskje jeg sparer det i tilfelle forstoppelse en gang i fremtiden haha Anonymkode: eb69f...ed8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå