AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #1 Skrevet 31. januar 2018 Hei. Jeg lurer på hvordan jeg kan gjøre det hvis jeg skal bli helsefagarbeider, når jeg allerede har fullført studiespesialisering på vgs. Jeg har funnet ut at universitetsutdanning ikke er noe for meg, og har lyst til å bli helsefagarbeider (jeg jobber som vikar på et sykehjem og trives veldig godt med det). Må jeg ta fagene som privatist? Hvilke fag? Hvis noen vet blir jeg glad for svar :D Anonymkode: 43d82...3bf
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #2 Skrevet 31. januar 2018 Du kan ta helsefagarbeider-fag som privatist, og deretter to år i lære. Det vil gå raskere å ta en bachelor i sykepleie, da kan du gjøre noenlunde de samme oppgavene, i tillegg til mye annet. Anonymkode: e2975...dd5
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #3 Skrevet 31. januar 2018 Ok, takk for svar Anonymkode: 43d82...3bf
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #4 Skrevet 31. januar 2018 Eller så kan du bli praksiskandidat. Krever at du har dokumentert 25% med praksis (tilsvarer 5 år), ta en teorieksamen og gå opp til fagprøve. https://utdanning.no/tema/hjelp_og_veiledning/praksiskandidat Anonymkode: 8c5e4...47f
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #5 Skrevet 1. februar 2018 Det er antagelig raskere for deg å bli sykepleier, som gir fler muligheter og litt bedre lønn. Da kan du også jobbe på sykehjem. Anonymkode: ef334...0a1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #6 Skrevet 1. februar 2018 Som andre sier kan du ''likegodt'' bli sykepleier, men de har litt flere oppgaver en HSA da. Du kan ta HSA som privatist, eller på andre skoler som f.eks. Folkeuniversitetet Ellers er det ingenting i veien for å søke vanlig VGS, men du har ikke rett på plass. Du kan dog få plass dersom klassene ikke er fulle En venninne av meg har tre fagutdanninger fra vanlig fylkeskommunal VGS, fordi hun har søkt seg inn på små skoler i ulike bygder rundt om - hvor klassene ikke er fulle! Så du kan søke videregående, men du stiller bakerst i køen. Anonymkode: 58a82...440
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå