Gå til innhold

Rart å diskutere? Spesiell opplevelse.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her en dag sto jeg i køen på matbutikken og overhørte to eldre menn på 80-90-år. De snakket om at de skulle kremeres en gang, men ikke nok med det: De skulle ha de nyeste og de mest moderne kremerings-ovnene. Ha ha. Måtte le litt for sånn tenker de visst over. Litt trist og synd også egentlig. 

Men det er fint at de er litt realistiske, hvis man kan kalle de det. :) 

Spesielt? 

Anonymkode: 6ccf2...2b3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er det som er rart?

Anonymkode: 8474b...6a3

• Liker 7
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva er det som er rart?

Det står skrevet hvis du leser hva jeg skrev. ;) 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det står skrevet hvis du leser hva jeg skrev. ;) 

De snakket om at de skal kremeres, helt normalt

De snakket om at de skulle kremeres i den nyeste og moderne maskinen- ja, hvorfor ikke? 

Ser ikke noe rart her. Virker heller som du er den rare som synes en normal samtale er rar

• Liker 10
Skrevet

De snakket om at de skal kremeres, helt normalt

De snakket om at de skulle kremeres i den nyeste og moderne maskinen- ja, hvorfor ikke? 

Ser ikke noe rart her. Virker heller som du er den rare som synes en normal samtale er rar

Ok da. Greit men nå var det ikke bare jeg som trakk litt på smilebåndet bare sånn at det er sagt. 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Ok da. Greit men nå var det ikke bare jeg som trakk litt på smilebåndet bare sånn at det er sagt. 

Ok? Gratulerer? Du er klar over at mange, til og med i ung alder, dør og er tjent med å tenke på testament, arv, begravelse osv? Med mindre du har lite eiendeler og penger som skal arves, så er dette noe du også burde tenke gjennom. Vet du i det hele tatt hvem som lovmessig arver deg når du dør? 

• Liker 6
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok? Gratulerer? Du er klar over at mange, til og med i ung alder, dør og er tjent med å tenke på testament, arv, begravelse osv? Med mindre du har lite eiendeler og penger som skal arves, så er dette noe du også burde tenke gjennom. Vet du i det hele tatt hvem som lovmessig arver deg når du dør? 

Nei men hallo i luken. Ikke dra denne noe lenger nå. Det handlet om noen ovner!!! Orker ikke at dette skal bli en negativ debatt altså. Da kan du starte din egen debatt om det!!!

• Liker 1
Skrevet

Nei, ikke rart i det hele tatt. Jeg er i 30-årene og har de siste årene mistet begge mine foreldre. Da havner man faktisk i den situasjonen at man må planlegge begravelse - og da må man faktisk ta beslutninger på en hel del masse ting man ikke fra før trodde man hadde en mening på. Absurd, krevende og vanskelig.

En av disse tingene er hvorvidt den avdøde skal kremeres eller begraves. Så vet du, jeg synes det bare er fint at godt voksne mennesker, som mennene du møtte på butikken på 80-90 år, har tenkt over dette og har et bevisst forhold til hva de ønsker. Det gjør det litt lettere for de pårørende den dagen de må planlegge en begravelse.

Så dermed; herlig pragmatisk og realistisk at de snakker om dette - og ganske kult at de er opptatt av at de vil ha nye og moderne maskiner ;) 

• Liker 5
Skrevet
5 minutter siden, Høna79 skrev:

Nei, ikke rart i det hele tatt. Jeg er i 30-årene og har de siste årene mistet begge mine foreldre. Da havner man faktisk i den situasjonen at man må planlegge begravelse - og da må man faktisk ta beslutninger på en hel del masse ting man ikke fra før trodde man hadde en mening på. Absurd, krevende og vanskelig.

En av disse tingene er hvorvidt den avdøde skal kremeres eller begraves. Så vet du, jeg synes det bare er fint at godt voksne mennesker, som mennene du møtte på butikken på 80-90 år, har tenkt over dette og har et bevisst forhold til hva de ønsker. Det gjør det litt lettere for de pårørende den dagen de må planlegge en begravelse.

Så dermed; herlig pragmatisk og realistisk at de snakker om dette - og ganske kult at de er opptatt av at de vil ha nye og moderne maskiner ;) 

Syns det er ganske spesielt å ta dette opp midt i kassakøen. :fnise: De må gjerne ta det opp hjemme og sånt. Det er jo en veldig personlig og følelsesladet ting men det var som sagt ikke bare meg som flirte litt av dette i kassakøen. 

• Liker 3
Skrevet (endret)
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns det er ganske spesielt å ta dette opp midt i kassakøen. :fnise: De må gjerne ta det opp hjemme og sånt. Det er jo en veldig personlig og følelsesladet ting men det var som sagt ikke bare meg som flirte litt av dette i kassakøen. 

Jeg tror at man får et mer pragmatisk forhold til døden når man blir litt eldre (evnt når man har erfart flere dødsfall i nærmeste familie, slik jeg har).

Livets realitet er at vi skal alle dø engang, hvilket betyr at vi alle skal kremeres, begraves eller hva som enn nå er rett for en selv.

Om man ønsker kremasjon eller begravelse ville for meg ikke vært særlig følelsesladet eller følelsesladet, eller noe jeg ikke kunne snakket om ute i det offentlige rom. 

Edit: men ja, skjønner at det for mange var litt «absurd» om fremkalte smil i kassekøen :)

Endret av Høna79
  • Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Høna79 skrev:

Jeg tror at man får et mer pragmatisk forhold til døden når man blir litt eldre (evnt når man har erfart flere dødsfall i nærmeste familie, slik jeg har).

Livets realitet er at vi skal alle dø engang, hvilket betyr at vi alle skal kremeres, begraves eller hva som enn nå er rett for en selv.

Om man ønsker kremasjon eller begravelse ville for meg ikke vært særlig følelsesladet eller følelsesladet, eller noe jeg ikke kunne snakket om ute i det offentlige rom. 

Å herregud folk flest vet det. :roll::roll: Settingen er at dette tar man opp i privaten. Ikke midt foran alle!! Alt annet om begravelse og testamentet og sånn har ikke noe med saken å gjøre da kan du starte din egen tråd om dette!!  

• Liker 1
Gjest Axl Rose
Skrevet

Neida ikke rart det. Jeg skal begraves, men tenk om jeg våkner opp der nede i kisten og ikke kommer meg noen vei. Håper de ser godt etter at jeg virkelig er død! Sønnen min skal få pengene etter meg. Motorsykkelen, klærne, tingene og leiligheten får familien og vennene mine krangle om. 

Skrevet
10 minutter siden, Høna79 skrev:

Edit: men ja, skjønner at det for mange var litt «absurd» om fremkalte smil i kassekøen :)

Ja. Helt i detalj om moderne ovner de skulle velge seg ut selv til å kremeres i og sånn. :roll::ler: 

Skrevet

Synes da ikke det virket noe rart? :vetikke: 

Anonymkode: e7546...5eb

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Axl Rose skrev:

Neida ikke rart det. Jeg skal begraves, men tenk om jeg våkner opp der nede i kisten og ikke kommer meg noen vei. Håper de ser godt etter at jeg virkelig er død! Sønnen min skal få pengene etter meg. Motorsykkelen, klærne, tingene og leiligheten får familien og vennene mine krangle om. 

Nå handler tråden om kremering og om to menn og det er det liksom. :) 

Skrevet

Synes da ikke det virket noe rart? :vetikke: 

Anonymkode: e7546...5eb

For all del mulig du et vant til at folk står foran deg i køen og diskutert begravelsene sine, ovnene og sånne type ting. Opplever du dette ofte da eller? :) 

• Liker 2
Skrevet

De er livredde for å bli utryddet av Djevelen / r betyr det.....og ? Feks 0 annet betyr det.

Anonymkode: 605a1...32b

Gjest Axl Rose
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå handler tråden om kremering og om to menn og det er det liksom. :) 

Ja veeeel, det er normalt å diskutere hva de vil når de dør det gjelder oss også liksom!

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De er livredde for å bli utryddet av Djevelen / r betyr det.....og ? Feks 0 annet betyr det.

Anonymkode: 605a1...32b

13 minutter siden, Axl Rose skrev:

Ja veeeel, det er normalt å diskutere hva de vil når de dør det gjelder oss også liksom!

Jeg tror ikke dere skjønte poenget. 

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker said:

For all del mulig du et vant til at folk står foran deg i køen og diskutert begravelsene sine, ovnene og sånne type ting. Opplever du dette ofte da eller? :) 

Kanskje noen av oss ikke lever i en liten boble der vi blir overrasket over hver minste ting?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...