AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #1 Skrevet 31. januar 2018 Jeg har prøvd å lete litt rundt på nettet og på Nav sine sider, men skjønner ikke helt dette med samtidig uttak av foreldrepenger. Jeg er nå halvveis i permisjonen min. Tror jeg er i fellesperioden nå. Vi planlegger ferie i april og blir borte en mnd. Mannen begynner også i ny jobb i mai. Så i april er han arbeidsledig. Derfor tenkte vi reise på ferie. Kan han ta ut fedrekvoten sin i april? Eller er det slik at vi ikke kan være i permisjon samtidig og få utbetalt penger? Anonymkode: cdd83...b1b
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #2 Skrevet 31. januar 2018 Snakket med flere på nav via tlf og alle bekreftet at det var greit, men ikke fortalte at kun den ene ville få betalt mens den andre (jeg i vårt tilfelle) ble satt på «vent» ulønnet. Så dum som vi var, så spurte vi ikke om begge ville få lønn samtidig heller. Anonymkode: 3438a...706
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #3 Skrevet 31. januar 2018 Siden han er arbeidsledig i april så trenger han verken å ta noe permisjon eller ferie da. Blir ikke noe peng i kassa på han da siden det er kun en av oss som kan være i permisjon og få permisjonspenger. Slik jeg forstår det. Correct me if i’m wrong TS Anonymkode: cdd83...b1b
Gjest Skogrose Skrevet 31. januar 2018 #4 Skrevet 31. januar 2018 Vi fikk beskjed om nei. Ikke mulig.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #5 Skrevet 31. januar 2018 Nei, dere kan selvsagt ikke ta ut foreldrepermisjon m/lønn samtidig. Anonymkode: 22c1a...7df 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #6 Skrevet 31. januar 2018 Nei, dere kan ikke ta samtidig (har jobbet med dette). Én av dere må ta ulønnet permisjon. Ingen vits i å kødde med din lønnede permisjon når han likevel er arbeidsledig vel? Anonymkode: def8a...a7d
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #7 Skrevet 31. januar 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har prøvd å lete litt rundt på nettet og på Nav sine sider, men skjønner ikke helt dette med samtidig uttak av foreldrepenger. Jeg er nå halvveis i permisjonen min. Tror jeg er i fellesperioden nå. Vi planlegger ferie i april og blir borte en mnd. Mannen begynner også i ny jobb i mai. Så i april er han arbeidsledig. Derfor tenkte vi reise på ferie. Kan han ta ut fedrekvoten sin i april? Eller er det slik at vi ikke kan være i permisjon samtidig og få utbetalt penger? Anonymkode: cdd83...b1b Hvorfor skal han ta ut fedrekvoten dersom han likevel har fri? Da har han jo fri til å være med dere. For betalt permisjon kan han ikke ta samtidig med deg. Anonymkode: 7abfe...d1e
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #8 Skrevet 31. januar 2018 Da har jeg fått svar på det jeg lurer på. Takk! TS Anonymkode: cdd83...b1b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå