Gå til innhold

Sterkt overvektige folk som storhandler sukkervarer på butikken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker du når du ser sterkt overvektige folk som storhandler sukkervarer på butikken. Når de endelig kommer seg til kassen henger de kassabåndet, utslitt, mens de ber om to pakker røyk. Da tenker jeg, ikke rart du har så elendig helse når du lever slik!

(Ja, dette er en sann story fra Kiwi forrige dagen.)

Anonymkode: c43c7...2da

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker «stakkars menneske». Server ikke sånn at de VIL leve sånn. Men mange har gitt helt opp, å orker ikke lenger å prøve, motivasjonen og viljen er som sunket i jorden. Da skal det veldig mye til før de finner igjen den lille gnisten som trengs for å då orden på helsen. 

Anonymkode: b4d98...37e

• Liker 27
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker «stakkars menneske». Det er* ikke sånn at de VIL leve sånn. Men mange har gitt helt opp, å orker ikke lenger å prøve, motivasjonen og viljen er som sunket i jorden. Da skal det veldig mye til før de finner igjen den lille gnisten som trengs for å då orden på helsen. 

Rettet 

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Helt ærlig, så tenker jeg: Ikke rart du er feit.

Skrevet

Tenker at det er folk som er avhenige av sukker og at avhengigheten bunner i et behov for selvmedisinering.

Anonymkode: cb135...c60

• Liker 17
Skrevet

Tenker ingenting spesielt. Legger meg ikke oppi hva vilt fremmede velger å gjøre/spise.

Anonymkode: 1f5d7...27c

• Liker 16
Gjest Mysticgirl
Skrevet

Faktisk så tenker jeg ingenting. Hva vet vi hva de sukkervarene er til? Kan da være en barnebursdag. Tenker virkelig folk slik om andres matvarer? Har dere ikke noe liv om dere må sjekke hva andre handler for å dømme dem ?

Skrevet

Jeg får vondt inni meg og tenker at det må være en forferdelig vond spiral å leve i. Og så begynner fagpersonen i meg å tenke hvilke faktorer i livet deres som har bidratt til at det ble slik...

Anonymkode: 64694...862

• Liker 12
Skrevet

Jeg reagerer kun dersom jeg ser at disse folka har barn. Da har barna stor sjangs til å plukke opp samme uvaner.. 

Anonymkode: bf4f3...1cb

• Liker 3
Skrevet

Vanligvis tenker jeg ingenting, noen ganger så tenker jeg at det ser stusslig ut. Jeg sto i kø bak ei som tydelig slet med overspising eller bulimi. Enorme mengder usunn mat og når det vanlige bankkortet ikke hadde dekning, måtte hun frem med kredittkortet. Og så var hun likblek. Det var trist å se på.

Anonymkode: 6ad9b...608

• Liker 5
Skrevet

Tenker det er svake mennesker som mangler selv-disiplin. Har selv venner som ikke greier å ta styring på livet sitt på noen områder, så det er ikke sånn at jeg avskriver dem som mennesker, mer som tragisk.

Anonymkode: ce121...19e

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns synd på dem.

Anonymkode: 4ad48...c06

• Liker 1
Skrevet

Om jeg tenker noe er tanken borte når det er min tur til å legge på båndet og betale.

Mine bekymringer om hva andre tenker om min handlekurv er også borte når jeg har kommet meg gjennom kassen.

Bor i en liten bygd og ser gjerne de samme folkene på butikken hver gang, men kan ikke si jeg husker noe noen kjøper. Bortsett fra en gang jeg så en jeg kjenner kjøpe masse grønnsaker for da tenkte jeg at livsstilendringen med masse trening også inkluderte sunt kosthold. :rolleyes: Hva han har kjøpt alle de andre gangene jeg har møtt ham, både før og siden, aner jeg ikke.

• Liker 1
Skrevet

Overspising er en sykdom, så jeg tenker at de er syke.

• Liker 8
Skrevet

Jeg legger ikke merke til hva folk kjøper. Og jeg dømmer ihvertfall ikke folk utifra hvordan de ser ut.

Anonymkode: f6731...b8a

• Liker 6
Skrevet

Jeg tenker at de er fullstendig klar over hvorfor de har så dårlig helse, men at de ikke klarer å gjøre noe med det eller ikke har motivasjon nok osv. 

Anonymkode: 61200...4ce

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenker at jeg håper det er noe positivt i livet til vedkommende også. 

Anonymkode: d7e6c...5b4

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenker at det er mye trashy mennesker.

Anonymkode: 19b41...2f3

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker ikke stort over hva voksne mennesker med ansvar for seg selv kjøper. Kanskje jeg tenker litt distre "Det der burde du ikke kjøpt, kjære deg" og så ikke noe mer. MEN jeg må tilstå at jeg kjenner en viss irritasjon hvis et sterkt overvektig menneske lemper rullebåndet fullt av snacks, sukkervarer, brus og godterier, og så står der sammen med et eller to like overvektige BARN. Da går det ikke lenger bare utover en selv, da har man påført disse helseuvanene til sine barn også, og det er ikke greit, synes jeg! Det er en forbanna plikt å sørge for at barn vokser opp med et normalt kosthold, ikke overvektige blubber pga godtespising hver dag.

Jeg kjenner en kvinne som er ganske "brei over hoftene". Hun er litt tjukk rett og slett. Men hun poster treningsøkter flere ganger i uka på Facebook, hun går og danser på treningssenter, og noen ganger tar hun dobbelttimer også. Masse slike poster. Hun som er så sprek, hvorfor blir hun ikke tynnere? Forklaringa kom fra mannen min, som er venn med ektemannen hennes. Hun åpner en stor sjokoladeplate og mumser den i seg hver gang hun ser på tv, hele uka gjennom! Hverdag som helg. Ikke rart hun ikke blir tynn.

Anonymkode: 4b34e...f1b

• Liker 9
Skrevet

Jeg lurer ofte på om de har det bra. Om de har det vanskelig eller om noe har skjedd som har gjort at de ikke lenger vil ta vare på seg selv. Men det er vanskelig å si. Noen har kanskje bare dårlige vaner men lever ellers helt greit. Ser aldri ned på dem. Vet ikke om jeg synes synd på dem heller? Bare lurer på hva som har skjedd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...