Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dette sunt? Hvor mange kcal er det i en liten tallerken ca? Har noen en kjempe god og sunn oppskrift?`?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, havregrøt er sunt. bland sammen havregryn med kokende vann til en passende tykkelse og spe eventuelt på med mer vann etterhvert. la det stå og svelle noen minutter. hvor mange kcal dette blir er det bare å regne ut ved å se bakpå pakken og regne ut hvor mye du bruker hver gang du lager havregrøt.

Skrevet

Jeg koker grynene i litt vann til den blir tykk ogklissete. Så sper jeg på med lettmelk til og lar det koke i noen minutter (sper evt. med mer melk eller vann om den il slutt tilsetter jeg en klype salt.

Hvis du ikke vil bruke sukker, så kan du tilsette litt søtstoff (pulver eller dråper).

Rosiner er kjempegodt i havregrøt.

Skrevet

40 gram havregryn og 2 dl melk er tilsammen 230 kcal. Dette er både godt å sunt. Bruker å ha litt rosiner i.

Skrevet

Jeg bruker havregryn, litt havrekli, linfrø, solsikkefrø og rosiner, og en klype salt, og litt mer enn dobbelt så mye vann som tørt. Ingen melk, og ingenting sukker.

Gjest Anonymous
Skrevet

4,5 dl vann og 55 gram havregryn kokes til tykk grøt.

ca 200 cal. (litt salt oppi og litt sukker/etpar suketter)Strø på masse kanel. Det regulerer blodsukkeret smaker godt på grøten.

Gjest Anonymous
Skrevet

2-3 minutter i microen på full styrke. Godt, sunt og "rett i koppen"!

Skrevet

For mer fiber kan du tilsette litt havrekli.

OGså synes jeg det er veldig godt med kanel på. BAre kanel.

Skrevet

Går det ann å lage en stor porsjon å ha i kjøleskapet og varme opp hver dag til frokost? Hvor lenge holder denne seg

Skrevet

Jeg lager den i microen, full guffe i 1,5 minutter - så er frokosten klar.

Bruker havregryn, litt firkorn-blanding, litt salt, litt rosiner, bittelitt melk og resten vann. Røres sammen, kokes i microen også har jeg kanel på tilslutt.

Skrevet
Går det ann å lage en stor porsjon å ha i kjøleskapet og varme opp hver dag til frokost? Hvor lenge holder denne seg

Det går helt fint. Holder seg i rundt 3-4 dager vil jeg tro.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...