AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #1 Skrevet 31. januar 2018 Er dette en diagnose som nedsetter arbeidsevnen som nav forespør fastlegen om ? Pasienten har svært plagsom RLS med påfølgende søvnvansker på natt. Dopaminagonist har ikke gitt akseptabel effekt. Vi prøver derfor nå overgang til XXXX. Han får med seg et eget opptrappingsskjema, legger opp til dosering både morgen og kveld ettersom han også har dagsymptomer. Han informeres om de vanligste bivirkninger. Dersom ingen ubehag kan han trappe opp til 600 mg morgen og 900 mg kveld. Han får i tillegg med seg en resept på XXX 50 mg, som han kan ta når smertene topper seg. Han informeres godt om at den har avhengighetspotensiale og ikke skal brukes fast. Det settes opp ny kontrolltime her igjen om Anonymkode: 47ad0...83e
Duckie Skrevet 31. januar 2018 #2 Skrevet 31. januar 2018 Jeg skjønner ikke helt hva det er du lurer på. Legen har jo ikke skrevet noe om arbeidsevne i den teksten, han skriver om tiltakene for å forsøke å bedre helsen. Det står jo bare om medisinering som ikke har funket og hvilken medisin som nå er til utprøving. Om man har nedsatt arbeidsevne har jo ikke bare med diagnose å gjøre, men hvor mye det går utover den daglige funksjonen.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #3 Skrevet 31. januar 2018 Legen din har ikke skrevet noe om arbeidsevnen din her. Anonymkode: 8b5eb...839
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #4 Skrevet 31. januar 2018 Gjelder restless legs som holder meg våken mange timer om natten som gjør at jeg for det meste er trett på dagtid Anonymkode: 47ad0...83e
Duckie Skrevet 31. januar 2018 #5 Skrevet 31. januar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker said: Gjelder restless legs som holder meg våken mange timer om natten som gjør at jeg for det meste er trett på dagtid Anonymkode: 47ad0...83e Ja, det skriver legen. Og at du er i utprøving av medisin. Men han skriver ikke noe om arbeidsevne. 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #6 Skrevet 31. januar 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gjelder restless legs som holder meg våken mange timer om natten som gjør at jeg for det meste er trett på dagtid Anonymkode: 47ad0...83e Forsto det men diagnose har ingenting med arbeidsevne å gjøre. et menneske kan ha kreft og få cellegift men allikevel fungere på jobb, mens et annet menneske ikke kan fungere når en har hodepine. Det er igjen arbeidsevne det kommer an på. Legen din har ikke skrevet noe om hvordan du har det og hvordan hverdagen din er. Nå vet ikke jeg hva du er ute etter om det er AAP eller uføretrygd, men du må nok ha mer å slå i bordet med en dette her på de begge. Anonymkode: 8b5eb...839 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #7 Skrevet 31. januar 2018 Hva din arbeidsevne er, kommer da helt an på jobben din. Anonymkode: b006e...5ba
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #8 Skrevet 31. januar 2018 Nå e det slik at jeg har gått på aap i snaue 2 år. Nav er kjent med mine søvnvansker fra tidligere brev fra fastlegen og det er på bakgrunn av det jeg fikk innvilget aap. Er 64 år og da jeg ble sykemeldt og senere fikk aap og arbeidsgiveren min slet økonomisk ble jeg oppsagt, så pt er jeg uten jobb og med.min alder er det vel heller tvilsomt om jeg får noen jobb. Anonymkode: 47ad0...83e
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #9 Skrevet 31. januar 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå e det slik at jeg har gått på aap i snaue 2 år. Nav er kjent med mine søvnvansker fra tidligere brev fra fastlegen og det er på bakgrunn av det jeg fikk innvilget aap. Er 64 år og da jeg ble sykemeldt og senere fikk aap og arbeidsgiveren min slet økonomisk ble jeg oppsagt, så pt er jeg uten jobb og med.min alder er det vel heller tvilsomt om jeg får noen jobb. Anonymkode: 47ad0...83e Høres rart ut at NAV er vanskelige i din situasjon med tanke på din alder, min erfaring er at de over 60 "lett" for uføretrygd om de ønsker det. Spesielt de som har jobbet et helt liv. Ville tatt en alvorsprat med både lege og NAV og si at du ikke orker mer av dette. Du har nok med å fungere i hverdagen osv. Anonymkode: 8b5eb...839 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #10 Skrevet 31. januar 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Er dette en diagnose som nedsetter arbeidsevnen som nav forespør fastlegen om ? Pasienten har svært plagsom RLS med påfølgende søvnvansker på natt. Dopaminagonist har ikke gitt akseptabel effekt. Vi prøver derfor nå overgang til XXXX. Han får med seg et eget opptrappingsskjema, legger opp til dosering både morgen og kveld ettersom han også har dagsymptomer. Han informeres om de vanligste bivirkninger. Dersom ingen ubehag kan han trappe opp til 600 mg morgen og 900 mg kveld. Han får i tillegg med seg en resept på XXX 50 mg, som han kan ta når smertene topper seg. Han informeres godt om at den har avhengighetspotensiale og ikke skal brukes fast. Det settes opp ny kontrolltime her igjen om Anonymkode: 47ad0...83e http://nevro.legehandboka.no/handboken/sykdommer/bevegelsesforstyrrelser/sykdommer-og-symptomer/restless-legs-syndrome-rls/ Det er en diagnose som sier hva du plages med. Den sier ingenting om din arbeidsevne eller medisinsk og eller ervervsmessig uførhet. Anonymkode: c1e78...836
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #11 Skrevet 1. februar 2018 Nevrologisk klinikk som har meg til behandling vil kalle meg inn til ny vurdeting/kontroll om 4mnd så jeg blir vel gående på aap til dette møte ? Anonymkode: 47ad0...83e
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #12 Skrevet 2. februar 2018 Du må ta kontroll over dette selv. Du må snakke med NAV, og kanskje få til et møte med legen din. Før møte med NAV bestiller du time med legen din der dere blir enig om hvordan behandling, medisinering, arbeid osv skal være for deg fremover. Er lege, og NAV enig i uføretryg søker du det, eller så vil de sikkert lage et nytt vedtak, og aktivitetsplan på aap. Da kan det være trening/utredning/behandling. Med tanke på din alder høres det nok ikke så mye vits med utdanning, tilpasset arbeid osv. Derfor vil jeg tro du vil gå over på trygd. Men som sagt ta å få til et ryddig møte eller i det minste få NAV til å hjelpe deg. Sånn her kan du ikke gå rundt det vil slite på deg psykisk å ikke få en avklaring. Anonymkode: 03d97...bff 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #13 Skrevet 2. februar 2018 Forresten det du skrev i hovedinnlegget sier ikke noe om arbeidsevne eller diagnose. Etterspør NAV legeerklæring må du spørre lege spesifikt om det. Går man på aap må man jevlig sende inn og bekrefte helsetilstanden sin. Slik at NAV har en viss kontroll på hvordan det går med deg, og din oppfølging. Grunnlaget for at du har rett på aap er at du føler aktivitetsplan som NAV har gitt deg. Anonymkode: 03d97...bff
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #14 Skrevet 2. februar 2018 *følger aktivitetsplan skulle jeg skriveAnonymkode: 03d97...bff
WubWub Skrevet 2. februar 2018 #15 Skrevet 2. februar 2018 Du har ikke fått noen diagnose eller vurdering av arbeidsevne i det skrivet der. Det der er jo bare notater i forhold til medisinering og hvordan du responderer på de. Du må nesten be legen din skrive litt om hans vurderinger i forhold til arbeidsevnen din om du ønsker noe du kan slå i bordet med når du er til møte hos nav. 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #16 Skrevet 3. februar 2018 Siden pt. ingen diagnose og min alder på 64 ser jeg det ikke realistisk å få jobb hvis nav fratar aap. Da må jeg stille som atbeidsøker og gå på ledigtrygd til noe dukker opp hvis ikke nav uføretrygder meg Anonymkode: 47ad0...83e
WubWub Skrevet 3. februar 2018 #17 Skrevet 3. februar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Siden pt. ingen diagnose og min alder på 64 ser jeg det ikke realistisk å få jobb hvis nav fratar aap. Da må jeg stille som atbeidsøker og gå på ledigtrygd til noe dukker opp hvis ikke nav uføretrygder meg Anonymkode: 47ad0...83e Uføretrygd får du bare om du er alvorlig syk og du har en diagnose med høy alvorlighetsgrad. Uføretrygd er ikke et alternativ til ledighetstrygd.
Duckie Skrevet 3. februar 2018 #18 Skrevet 3. februar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker said: Siden pt. ingen diagnose og min alder på 64 ser jeg det ikke realistisk å få jobb hvis nav fratar aap. Da må jeg stille som atbeidsøker og gå på ledigtrygd til noe dukker opp hvis ikke nav uføretrygder meg Anonymkode: 47ad0...83e Basert på det over er du jo i behandling, så da kvalifiserer du til AAP inntil videre. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå