Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har allerede psykologi 1 og 2, samfunnsøkonomi 1 og  2 og sosiologi(vg2-fag). Jeg trenger da ett programfag til. Jeg vet at jeg kan bygge på sosiologi med f.eks. sosialkunnskap som er et vg3-fag, men dette kræsjer med en annen eksamen jeg skal ta.

Jeg vet man kan velge et annet type fag - og det jeg lurer på er om dette må være et fag fra vg2 eller vg3? F.eks. om jeg velger rettslære - er det noen regel på at jeg må ta enten vg2 eller vg3(rettslære 1 eller 2)?

På forhånd takk :) 

Anonymkode: 01072...192

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kontakt rådgiver på skolen.

Anonymkode: d8ca7...d60

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg har allerede psykologi 1 og 2, samfunnsøkonomi 1 og  2 og sosiologi(vg2-fag). Jeg trenger da ett programfag til. Jeg vet at jeg kan bygge på sosiologi med f.eks. sosialkunnskap som er et vg3-fag, men dette kræsjer med en annen eksamen jeg skal ta.

Jeg vet man kan velge et annet type fag - og det jeg lurer på er om dette må være et fag fra vg2 eller vg3? F.eks. om jeg velger rettslære - er det noen regel på at jeg må ta enten vg2 eller vg3(rettslære 1 eller 2)?

På forhånd takk :) 

Anonymkode: 01072...192

Du bør spørre skolen for å være sikker, men jeg har psykologi 1 +2, sosiologi + sosialkunnskap, matematikk r1 og fysikk 1 så jeg tror det skal være mulig å velge vg2 fag altså. (Jeg har vitnemål jeg fikk til jul i 2016, ingen andre programfag enn de nevnt).

Anonymkode: e6371...86b

• Liker 1
Skrevet

Du trenger fordypning (vg2+vg3) i to fag, og siden du allerede har det kan du fint velge et vg2-fag. Jeg ville nok gått for det, siden disse er på et litt lavere nivå og lettere å gjennomføre.

Anonymkode: bf089...59e

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...