Gå til innhold

Hvor mye økning i felleskostnader utskiftning av vinduer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

I forbindelse med at jeg har kjøpt leilighet, leste jeg årsberetningen fra forrige generalforsamling. Da jeg var på visning fikk jeg beskjed om at det ikke var planlagt noen oppgraderinger som kunne øke felleskostnadene. Jeg ser nå at det er planlagt å skifte ut vinduene på hele den ene siden av blokken i 2018. Dette er ikke min side av blokken, så mine vinduer skal ikke skiftes. Det er snakk om cirka 12 andeler, med fire vinduer hver. 

Noen som bor i borettslag som vet om dette vil gjøre at felleskostnadene vil øke veldig mye? De er allerede ganske høye, og jeg forstår ikke helt hvordan de er fordelt.. Så også at det er et styrehonorar på nesten 100 000kr årlig, er dette normalt? 

Anonymkode: f025b...579

Skrevet

Hvis det står at de har planlagt å skifte vinduer, så står det vel også hvordan de har tenkt å finansiere dette? Evt står det hvor stor egenkapital borettslaget har, kan jo hende de har penger til vindusbytte på konto allerede? Det hadde vi der jeg bodde før, så det ble ingen økte utgifter selv om vi brukte 1 mill på nye vinduer.

Styrehonorar er vanlig i borettslag. Hvis det er bare 12 andeler i borettslaget totalt, så høres 100' litt mye ut. Men uvanlig er det ikke. Det er mye jobb å være i styret og man er økonomisk ansvarlig for hele sulamitten, så honorar er bare rett og rimelig. Jeg var styreleder tidligere, og min del av honoraret tilsvarte absolutt ikke alle arbeidstimene jeg la ned i vervet.

Anonymkode: 12fa9...7f4

Skrevet

Tusen takk for oppklaring :) Syntes felleskostnadene er svært høye ettersom det ikke er så høy fellesgjeld (40 000), men det står at det er annuitetslån, og derfor er det kanskje høyt?

Anonymkode: f025b...579

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...