Gjest lmari Skrevet 9. februar 2005 #1 Skrevet 9. februar 2005 Dette er kanskje egentlig et generelt tema, men jeg spør her inne hos dere som har peiling på ringer, jeg!! Hvilke tall brukes for størrelse på ring, egentlig? Jeg hørte nemlig noen som snakket om at de hadde 3,5 i ringstørrelse, mens jeg trodde at det lå rundt 15-20? Eller er jeg helt på jordet? ... kanskje det er forskjellig fra butikk til butikk, forresten? Noen som vet?
Søta Skrevet 9. februar 2005 #2 Skrevet 9. februar 2005 dette lurer jeg også på.. så jeg slenger meg på i håp om et ordentlig svar..
Arkana Skrevet 9. februar 2005 #3 Skrevet 9. februar 2005 Det varierer litt fra butikk om de bruker størrelse eller millimeter (diameter). En ring med størrelse 6 er 16 mm i diameter, str 7 = 17 mm, 8 = 18 mm osv.
Gjest lmari Skrevet 9. februar 2005 #4 Skrevet 9. februar 2005 Aha!!! Men over 10, da? Hvis man har en ringstørrelse på 21, feks?
Huldra:) Skrevet 9. februar 2005 #6 Skrevet 9. februar 2005 :o Tror jeg har ringstr. 53 eller noe jeg, og jeg trodde ikke det var så stort... har ganske små fingre... :-?
Gjest lmari Skrevet 9. februar 2005 #7 Skrevet 9. februar 2005 Ikke? Merkelig. Jeg fikk nemlig beskjed om at jeg skulle ha ringstørrelse 21 i en gullsmedbutikk en gang. Nå har jeg ganske store fingre, da, men det finnes da mannfolk som har større fingre enn meg!
Olifant Skrevet 9. februar 2005 #8 Skrevet 9. februar 2005 Og får å legge til forvirringen, min ring er størrelse 53, og nei jeg har ikke gigantiske fingre. Hos Thune opererer de med størreslser fra 49 til 60...
Gjest lmari Skrevet 9. februar 2005 #9 Skrevet 9. februar 2005 :o Skjønner dere at jeg blir forvirret, eller!?!??
rutti Skrevet 9. februar 2005 #10 Skrevet 9. februar 2005 kommr ann på om det er diameteren eller bredden på selve ringen....
Huldra:) Skrevet 9. februar 2005 #11 Skrevet 9. februar 2005 Og får å legge til forvirringen, min ring er størrelse 53, og nei jeg har ikke gigantiske fingre. Hos Thune opererer de med størreslser fra 49 til 60... Takk
Gjest lmari Skrevet 9. februar 2005 #14 Skrevet 9. februar 2005 Det betyr altså at hvis noen andre skal kjøpe en ring til meg, så hjelper det lite med ringstørrelse hvis den butikken de skal kjøpe den i ikke bruker den størrelsesregningen? *lmari er oppgitt*
Grooo Skrevet 9. februar 2005 #15 Skrevet 9. februar 2005 kommr ann på om det er diameteren eller bredden på selve ringen.... Diameter og radius, vanskeligere er det ikke...
Gjest Vigdis_brud05 Skrevet 9. februar 2005 #16 Skrevet 9. februar 2005 Det betyr altså at hvis noen andre skal kjøpe en ring til meg, så hjelper det lite med ringstørrelse hvis den butikken de skal kjøpe den i ikke bruker den størrelsesregningen? *lmari er oppgitt* Når min samboer kjøpte ring til meg, målte han diameteren på en ring jeg hadde, tok det med til gullsmeden, så fant de ut hvilken størrelse det var (dette var et sted med sånne 50 og noe tall)
Gjest lmari Skrevet 9. februar 2005 #17 Skrevet 9. februar 2005 Hm. Kan jo ikke like godt låne sambo en ring nå og så si "denne kan du passe på helt til den dagen du evt skal kjøpe ring til meg"....
Edie Skrevet 9. februar 2005 #18 Skrevet 9. februar 2005 Hm. Kan jo ikke like godt låne sambo en ring nå og så si "denne kan du passe på helt til den dagen du evt skal kjøpe ring til meg".... Okejda... Da kan du selv ta med en ring til en gullsmed og få sjekket størrelsen. Lat som om du skal kjøpe, eller vær ærlig og bare si at du vil vite ringstørrelsen din til senere ringkjøp. Det ville jeg gjort! Tror du sambo husker den størrelsen hvis han får vite det nå da, og ikke har planer om å kjøpe med en gang?
Olifant Skrevet 9. februar 2005 #19 Skrevet 9. februar 2005 Ta den med innom en gullsmed og finn ut hvilken str du er?
Gjest lmari Skrevet 9. februar 2005 #20 Skrevet 9. februar 2005 Tror du sambo husker den størrelsen hvis han får vite det nå da, og ikke har planer om å kjøpe med en gang? Han har lenge gått rundt og husket på ringstr. 21, men så slo det meg altså at det kan jo hende han ikke kommer noen vei med den størrelsen.... *lmari håper sambo snart blir klar for sånne ting*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå