AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #1 Skrevet 31. januar 2018 Noen som har opplevd det? Hvordan ble dere mobbet? Tok dere tak i saken, og hvordan endte det? Anonymkode: 057b8...1a3
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #2 Skrevet 31. januar 2018 Ja, har opplevd mobbing og trakassering pga varsling. Vil ikke gå inn på hvordan mobbing som foregikk, annet enn at det var utfrysing. Jeg tok tak i saken, men ingen i ledelsen (eller andre) gjorde noe. Det endte med ptsd og langt sykefravær, før skifte i karrierevei. Anonymkode: feef7...b8c
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #3 Skrevet 31. januar 2018 Ja, har blitt forsøkt mobbet. Svarer da med trusler, ganske alvorlige som sådan, men jeg sørger selvfølgelig for at jeg ikke kan bli tatt for det i etterkant. Sies kun muntlig, med lav stemme på tomannshånd, der jeg snakker den som mobbet meg lavt i øret om hva som kommer til å skje med han/henne dersom han/hun ikke stopper mobbingen/trakasseringen umiddelbart. En gang har jeg også fulgt opp det jeg sa jeg skulle gjøre siden han ikke stoppet, det ble ikke hyggelig for den som mobbet for å si det mildt. Folk i etterkant har blitt sjokkert over hva jeg gjorde, og spurte meg om hvorfor jeg ikke gikk tjenestevei. Svaret mitt til det er at det som regel ikke er noen som bryr seg - hverken ledelsen, fagforeningen eller verneombudet. De stikker hodet i sanden, og man er overlatt til seg selv. Så da gjelder den sterkestes rett - og jeg er for å si det sånn, ikke sauen i ulveflokken Anonymkode: 65274...8d1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå