AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #1 Del Skrevet 31. januar 2018 Hei! Jeg trenger å spare 50 000 fortest mulig. Jeg er ikke så god på å spare. Hvordan gjør jeg det og hvor mye ser dere på som realistisk mulig for meg å spare? Jeg har inn ca 25000 etter skatt i mnd. Husleie: 6800 Strøm :setter av 800 i mnd Mobil: 400 Studielån : 1300 Bil: regner 2000 i mnd? Netflix spotify og dplay: 300 Mat? Sparing? Hvor lite kan jeg klare meg på med mat? Jeg skal avbestille streaminggreiene. Mobilregningen min får jeg ikke gjort noe med før om et år. Da den er sperret til abonementet. Forsikringer trekkes av lønna mi før jeg får den utbetalt, har gjennom fagfrbundet mitt. Så har utbetalt 25000 etter at dette er trekt. Bil må jeg ha for å komme meg på jobb. Hvor mye er det realistisk at jeg sparer i mnd? Anonymkode: 7c5fe...139 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #2 Del Skrevet 31. januar 2018 Husleien inkluderer nett og tv. Anonymkode: 7c5fe...139 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #3 Del Skrevet 31. januar 2018 Mat: 2500 kr i mnd Du må også betale strøm. I tillegg trenger du sikkert en del ekstra som klær, sko, husholdningsartikler, medisiner om du bruker det, reparasjon på bilen om det trengs, lege om det trengs osv. Anonymkode: 2d5da...b45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #4 Del Skrevet 31. januar 2018 Tipper du kan klare å spare 10 000kr i måneden om du er flink. Jeg hadde satt 3000kr på mat og husholdningsartikler(altså alt fra havregryn til dopapir). 700kr på annet(medisiner, lege, kanskje en kino). Tipper du fint klarer deg uten nye klær og sko i de fem månedene det tar deg å spare 50 000kr. Jeg har tenkt at du allerede har en liten buffer da, som hvis bilen må på reparasjon eller vaskemaskinen streiker. Anonymkode: 0289c...253 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #5 Del Skrevet 31. januar 2018 Mat 2.000, 1.000 til annet og spar resten minus utgiftene du selv satt opp. Dvs. du kan spare 11.700 pr måned. Anonymkode: 6ab1d...6e3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #6 Del Skrevet 31. januar 2018 Tusen takk for alle svar! Satser på 10 000 pr mnd, men det blir trangt! Anonymkode: 7c5fe...139 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #7 Del Skrevet 31. januar 2018 Jeg hadde fint klart 6-7000 på ditt budsjett. Mer med masse stram planlegging på bla mat. Anonymkode: 32bf7...ce5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #8 Del Skrevet 31. januar 2018 Jeg har allerede en del penger, så skulle det skjære seg med noe har jeg penger. Da må jeg riktog nok spare desto mer da, men... Anonymkode: 7c5fe...139 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 31. januar 2018 #9 Del Skrevet 31. januar 2018 Jeg tror også det er mulig å klare 10 000 i måneden, men bare hvis du har alt du trenger av klær og utstyr, hvis ingen ting i hus og hjem ryker og hvis du ikke har behov for tannlege, optiker/nye briller, service på bilen e.l. i det nærmeste halvåret. Etter egen erfaring påløper det alltid en og annen slik utgift, så det er muligens mer realistisk å budsjettere med 8000 per mnd, og heller se på alt ekstra over dette som en gledelig bonus. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #10 Del Skrevet 31. januar 2018 9 minutter siden, Ullvott skrev: Jeg tror også det er mulig å klare 10 000 i måneden, men bare hvis du har alt du trenger av klær og utstyr, hvis ingen ting i hus og hjem ryker og hvis du ikke har behov for tannlege, optiker/nye briller, service på bilen e.l. i det nærmeste halvåret. Etter egen erfaring påløper det alltid en og annen slik utgift, så det er muligens mer realistisk å budsjettere med 8000 per mnd, og heller se på alt ekstra over dette som en gledelig bonus. Klær og sko har jeg bra med. Bilen hadde nettopp service så ingenting planlagt på den. Ting kan selvfølgelig skje da. Briller er i orden. Legetimer må jeg regne med hvertfall 2av. Hva skal jeg spise for 2000 kr i mnd? Anonymkode: 7c5fe...139 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blåtimen Skrevet 31. januar 2018 #11 Del Skrevet 31. januar 2018 (endret) 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Klær og sko har jeg bra med. Bilen hadde nettopp service så ingenting planlagt på den. Ting kan selvfølgelig skje da. Briller er i orden. Legetimer må jeg regne med hvertfall 2av. Hva skal jeg spise for 2000 kr i mnd? Anonymkode: 7c5fe...139 Linser, bønner, kikerter, havregryn, potet, ris og pasta er gode, næringsrike og billige basisvarer. Sammen med variasjoner av krydder og sauser kan du lage masse digg! Bare fantasien setter grenser, bruk google for alt det er verdt. Plantebasert mat med rene råvarer er generelt billigere enn animalske produkter og halvfabrikata. Benytt sjansen til å spise nye digge matretter! Endret 31. januar 2018 av blåtimen Skrivefeil 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #12 Del Skrevet 31. januar 2018 Sjekk 50%hylla på kiwi og rema 1000. Vi er en familie på 4 som spiser for 4-5000 i mnd mye pga den. Kjøtt som går ut på dato samme dag/ dagen etter kan du fryse og ta opp igjen den dagen du skal bruke den. Last også ned matsmart appen, så kan du følge med på hvor det er tilbud på ting du trenger. Anonymkode: bc997...8f8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #13 Del Skrevet 31. januar 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg trenger å spare 50 000 fortest mulig. Jeg er ikke så god på å spare. Hvordan gjør jeg det og hvor mye ser dere på som realistisk mulig for meg å spare? Jeg har inn ca 25000 etter skatt i mnd. Husleie: 6800 Strøm :setter av 800 i mnd Mobil: 400 Studielån : 1300 Bil: regner 2000 i mnd? Netflix spotify og dplay: 300 Mat? Sparing? Hvor lite kan jeg klare meg på med mat? Jeg skal avbestille streaminggreiene. Mobilregningen min får jeg ikke gjort noe med før om et år. Da den er sperret til abonementet. Forsikringer trekkes av lønna mi før jeg får den utbetalt, har gjennom fagfrbundet mitt. Så har utbetalt 25000 etter at dette er trekt. Bil må jeg ha for å komme meg på jobb. Hvor mye er det realistisk at jeg sparer i mnd? Anonymkode: 7c5fe...139 Si opp Netflix og Spotify. Pass på å fylle bensin/diesel på søndager. Mat og div husholdningsartikler; 2500-3000,- Tilfelle ekstra regninger er det greit å ha 500-1000 til rådighet. Sparing: 9700 Anonymkode: 76c74...f04 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
acemate Skrevet 13. februar 2019 #14 Del Skrevet 13. februar 2019 Hei, Er du en aktiv bruker enda på dette forumet ? Hadde vært fint å hørt hvordan det går nå med økonomien. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
acemate Skrevet 13. februar 2019 #15 Del Skrevet 13. februar 2019 Jeg er faktisk i en sånn situasjon at jeg må spare alt jeg kan for regninger. Så Jeg er har ingen abonnement utenom strøm og mobil og husleie. Noen ganger vurderer jeg bare å bare drite i å ha en plass å bo for å få betalt regningene. Fant ut at jeg brukte så si alt av penger på forbruksvarer. og når man trenger og spare noen månder når man ikke greier og tenke klart for og få inn større inntekt må man bare leve på det man har en periode. å ikke betale regningene har blitt svært mye dyrere i år 2019 noen ganger tidligere veide jeg opp for om andre ting var mer værdt enn å betale regning å få en purring osv Men går det for langt så mener jeg at det kan fort bli 3 ganger så dyrt enn det var ifjor. (uten at jeg har tatt fram kalkulatoren) Tidligere, før jeg fikk så ekstremt mye regninger hadde jeg en strømselskap der jeg kunne verve folk for og få avslag i strømmen. men jeg fant ut at jeg måtte bytte så jeg ikke skulle miste strømmen. Just incase.. noen ganger går ting litt for langt.. Samme med mobil. Da har jeg mulighet til å få og gi bort flere månder gratis mobil.. om jeg gir bort nummeret mitt. Er veldig greit og ha disse mulighetene spesielt når det er samme priser. Ofte bruker man mye mer penger på Butikken enn man har råd til. Men dette kommer vell helt sikkert ann på hvor stram økonomi man skal ha. Hvis jeg engang storhandler kjøper jeg ofte noe jeg synes er mer krevende/tidkrevende å tilberede for å ha i fryseren så når det blir lite mat igjen har man et godt måltid man kan unne seg mens man skriker i regningsbunken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå