AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #1 Skrevet 31. januar 2018 Er det lov? Jeg ser at jeg får betalt. Først betaler jeg for første skolen, og så den andre gangen, samme fag, forskjellig skole i fylket. Anonymkode: f0680...3e0
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #2 Skrevet 31. januar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er det lov? Jeg ser at jeg får betalt. Først betaler jeg for første skolen, og så den andre gangen, samme fag, forskjellig skole i fylket. Anonymkode: f0680...3e0 Altså via privatisweb. Anonymkode: f0680...3e0
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #3 Skrevet 31. januar 2018 Går ikke alle eksamener med samme fagkode på samme tid og dato? du kan sikkert melde deg opp men vanskelig å være to steder på en gang. Anonymkode: 7affc...338 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #4 Skrevet 31. januar 2018 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Går ikke alle eksamener med samme fagkode på samme tid og dato? du kan sikkert melde deg opp men vanskelig å være to steder på en gang. Anonymkode: 7affc...338 Nei, er jo forskjellig videregående skole. Anonymkode: f0680...3e0
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #5 Skrevet 31. januar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Går ikke alle eksamener med samme fagkode på samme tid og dato? du kan sikkert melde deg opp men vanskelig å være to steder på en gang. Anonymkode: 7affc...338 Ikke i muntlige fag. Anonymkode: ab955...9ef 1
solmåneogstjerner Skrevet 31. januar 2018 #6 Skrevet 31. januar 2018 Nei det er ikke lov innefor samme fylke. Er det forskjellige fylker så er det greit. Fra https://www.oslo.kommune.no/skole-og-utdanning/privatisteksamen/meld-deg-opp-til-privatisteksamen/#gref Det er ikke tillatt å melde seg til eksamen i samme fag flere steder i samme semester. Dersom du melder deg til eksamen i ulike fag i flere fylker, risikerer du eksamenskollisjon. Eksamensdatoer koordineres ikke mellom fylker.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #7 Skrevet 31. januar 2018 20 minutter siden, solmåneogstjerner skrev: Nei det er ikke lov innefor samme fylke. Er det forskjellige fylker så er det greit. Fra https://www.oslo.kommune.no/skole-og-utdanning/privatisteksamen/meld-deg-opp-til-privatisteksamen/#gref Det er ikke tillatt å melde seg til eksamen i samme fag flere steder i samme semester. Dersom du melder deg til eksamen i ulike fag i flere fylker, risikerer du eksamenskollisjon. Eksamensdatoer koordineres ikke mellom fylker. Så jeg kan melde meg opp i andre fylker? Anonymkode: f0680...3e0
solmåneogstjerner Skrevet 31. januar 2018 #8 Skrevet 31. januar 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så jeg kan melde meg opp i andre fylker? Anonymkode: f0680...3e0 Ja. Men du kan jo risikere at det er på samme tid da
solmåneogstjerner Skrevet 31. januar 2018 #9 Skrevet 31. januar 2018 (endret) 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så jeg kan melde meg opp i andre fylker? Anonymkode: f0680...3e0 Og du må jo ha tilknytning dit så vidt jeg forstår. Ihvertfall gjelder det for Oslo. Les på linken. Og på ditt fylke. Endret 31. januar 2018 av solmåneogstjerner
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #10 Skrevet 31. januar 2018 49 minutter siden, solmåneogstjerner skrev: Ja. Men du kan jo risikere at det er på samme tid da Jeg er fra Østfold, står ingenting om at det ikke er lov å melde seg opp til samme fag der? Anonymkode: f0680...3e0
solmåneogstjerner Skrevet 31. januar 2018 #11 Skrevet 31. januar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg er fra Østfold, står ingenting om at det ikke er lov å melde seg opp til samme fag der? Anonymkode: f0680...3e0 Det kan godt være andre regler. Jeg vet bare hvordan det er i Oslo, siden jeg nettopp undersøkte dette for en venninne. Jeg ville tatt kontakt med privatistkontoret i ditt fylke. Du har fortsatt morgendagen på deg 😉
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #12 Skrevet 31. januar 2018 5 minutter siden, solmåneogstjerner skrev: Det kan godt være andre regler. Jeg vet bare hvordan det er i Oslo, siden jeg nettopp undersøkte dette for en venninne. Jeg ville tatt kontakt med privatistkontoret i ditt fylke. Du har fortsatt morgendagen på deg 😉 Meldte meg opp iallefall i faget 1 gang, så spør jeg dem om nr 2 Om det går, så er det ihvertfall sykt nydelig. Jeg ser jo at jeg kan melde meg på, kommer til betalinga. Anonymkode: f0680...3e0
solmåneogstjerner Skrevet 31. januar 2018 #13 Skrevet 31. januar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Meldte meg opp iallefall i faget 1 gang, så spør jeg dem om nr 2 Om det går, så er det ihvertfall sykt nydelig. Jeg ser jo at jeg kan melde meg på, kommer til betalinga. Anonymkode: f0680...3e0 Ville sjekket først. Surt hvis du betaler 1000 kr (for førstegangsfag) evt mer, og så får du ikke tatt det...
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #14 Skrevet 31. januar 2018 4 minutter siden, solmåneogstjerner skrev: Ville sjekket først. Surt hvis du betaler 1000 kr (for førstegangsfag) evt mer, og så får du ikke tatt det... Betalte 1100 nå for faget, og det får jeg jo tatt. Men tør ikke å betale samme sum for lignende fag på annen skole, før jeg får svar fra eksamenskontoret. Anonymkode: f0680...3e0
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #15 Skrevet 31. januar 2018 Ikke i muntlige fag? Det trodde jeg, for jeg tok privatisteksamener i 4 fag i vår, og hadde ferietur da jeg fikk den ene datoen for muntlig, og den datoen var da samme i nabofylkene (så jeg kunne ikke bytte). Dette var veldig vanlige fag å ta muntlig i da, så kan hende det er annerledes for andre fag eller fylker. Anonymkode: 7affc...338
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #16 Skrevet 13. februar 2018 but whyyyyyyy..... Anonymkode: e83de...288
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå