AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #1 Skrevet 31. januar 2018 Håper noen kan svare på dette. Jeg var hos tannlegen og fikk konsultasjonstime om å få invisalign. Informasjonen jeg fikk der var at de skulle gjør forarbeid (støyping, 3D bilde av resultat etc) som ikke skulle koste noe. Det som skulle koste noe var hvis jeg bestilte invisalignen gjennom tannlegen, og de gikk igang med å lage skinnene til tennene og jeg da trakk meg fra behandlingen, så måtte jeg betale 4000kr. Pga hendelser privat måtte jeg avbestille når skinnene var produsert. Da jeg trodde at beløpet var 4000kr så fikk jeg beskjed at jeg nå måtte betale 9000kr og ikke 4000kr, for tannlegen mente han hadde sakt 9000kr og ikke 4000kr, noe jeg er sikker på er feil, man merker seg om noen sier 4 eller 9 tusen, det er betydelige forskjeller. Dette har vært muntlige beskjeder og jeg har ikke undertegnet noe på dette. Har noen en mening om dette? Må jeg betale 9000kr eller har jeg noen som helst rett på min side? Anonymkode: 29aba...aaa
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #2 Skrevet 31. januar 2018 Vil jo anta de mente 4000 for forarbeidet + skinnene. Så regner med du må betale når de først er lagd ja. Anonymkode: 1e6ca...12b 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #3 Skrevet 31. januar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vil jo anta de mente 4000 for forarbeidet + skinnene. Så regner med du må betale når de først er lagd ja. Anonymkode: 1e6ca...12b Fikk spesifisert at det gjaldt etter at skinnene var laget. Først når man sier «nei» etter skinnene er bestilt så må man betale 4000kr for å erstatte disse. Anonymkode: 29aba...aaa
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #4 Skrevet 31. januar 2018 Går det ikke an å feste på disse selv om du måtte avbestille den ene timen? Kunne du ikke bare fått en ny time? Anonymkode: fed47...3fc
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #5 Skrevet 31. januar 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Går det ikke an å feste på disse selv om du måtte avbestille den ene timen? Kunne du ikke bare fått en ny time? Anonymkode: fed47...3fc Jeg måtte avbestille hele invisalignen pga plutselige oppståtte kostnader hjemme. Bare syns det var så rart når man har fått en beskjed så skal den plutselig endre seg og da må jeg liksom bare godta å si «det er greit» og betale 5000kr mer bare fordi tannlegen sier det. Anonymkode: 29aba...aaa
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #6 Skrevet 31. januar 2018 Du kan jo ringe et par andre tannleger og høre hva de tar i pris og hva de tar for avbestilling. Trenger ikke nevne så mye om det som har skjedd og ikke nevn navnet på tannlegen din -bare spør om kostnad. Om de ligger i samme område så er det det som er normen å ta betalt og må du vel hoste opp.. Ligger de andre derimot rundt 4000-6000 for avbestilling etter at skinnene er ferdig så samler du opp infoen og gir det videre til din tannlege og står litt på ditt. Anonymkode: b43bb...6a4
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #7 Skrevet 31. januar 2018 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan jo ringe et par andre tannleger og høre hva de tar i pris og hva de tar for avbestilling. Trenger ikke nevne så mye om det som har skjedd og ikke nevn navnet på tannlegen din -bare spør om kostnad. Om de ligger i samme område så er det det som er normen å ta betalt og må du vel hoste opp.. Ligger de andre derimot rundt 4000-6000 for avbestilling etter at skinnene er ferdig så samler du opp infoen og gir det videre til din tannlege og står litt på ditt. Anonymkode: b43bb...6a4 God ide, det skal jeg gjøre! Anonymkode: 29aba...aaa
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #8 Skrevet 31. januar 2018 Forutsetningen for den første prisen var at du skulle behandles videre (mer inntekt). Når du måtte trekke deg fra planen må du dekke de reelle kostnadene. Anonymkode: 0ca76...850
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #9 Skrevet 31. januar 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Forutsetningen for den første prisen var at du skulle behandles videre (mer inntekt). Når du måtte trekke deg fra planen må du dekke de reelle kostnadene. Anonymkode: 0ca76...850 Les HI en gang til da. Det hun sier er at hun først fikk beskjed av tannlegen om at hvis hun trakk seg etter de hadde laget skinnene måtte hun betale 4000 kr. Anonymkode: 4b08c...79f
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #10 Skrevet 31. januar 2018 Du har ikke skrevet under på noe? Da har du vel mulighet til å trekke deg, helt gratis? Ukult gjort da... Anonymkode: f474b...da3
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #11 Skrevet 31. januar 2018 Quote Informasjonen jeg fikk der var at de skulle gjør forarbeid (støyping, 3D bilde av resultat etc) som ikke skulle koste noe. Det var ikke dette som kostet 4000 da, om du ikke gikk videre? Så blir skinnene produsert, og det koster da 9000 kroner til sammen. Dersom du fortsatt ønsker dette, kan du jo bare be om å få utsatt timen noen måneder til du får råd? Mye må jo betales nå uansett så da er det nesten bedre å få det gjort. Anonymkode: 411f5...902 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #12 Skrevet 31. januar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Les HI en gang til da. Det hun sier er at hun først fikk beskjed av tannlegen om at hvis hun trakk seg etter de hadde laget skinnene måtte hun betale 4000 kr. Anonymkode: 4b08c...79f Har lest. Jeg mener fortsatt at de tar seg betalt for reelle kostnader etter at TS trakk seg fra den opprinnelige planen. Anonymkode: 0ca76...850
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #13 Skrevet 31. januar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har lest. Jeg mener fortsatt at de tar seg betalt for reelle kostnader etter at TS trakk seg fra den opprinnelige planen. Anonymkode: 0ca76...850 Men det er ikke det de har sagt til ts, så det kan de ikke gjøre. Da må de faktisk gi beskjed om de tingene skriftlig. Anonymkode: 4b08c...79f 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #14 Skrevet 1. februar 2018 På 31.1.2018 den 16.05, AnonymBruker skrev: Håper noen kan svare på dette. Jeg var hos tannlegen og fikk konsultasjonstime om å få invisalign. Informasjonen jeg fikk der var at de skulle gjør forarbeid (støyping, 3D bilde av resultat etc) som ikke skulle koste noe. Det som skulle koste noe var hvis jeg bestilte invisalignen gjennom tannlegen, og de gikk igang med å lage skinnene til tennene og jeg da trakk meg fra behandlingen, så måtte jeg betale 4000kr. Pga hendelser privat måtte jeg avbestille når skinnene var produsert. Da jeg trodde at beløpet var 4000kr så fikk jeg beskjed at jeg nå måtte betale 9000kr og ikke 4000kr, for tannlegen mente han hadde sakt 9000kr og ikke 4000kr, noe jeg er sikker på er feil, man merker seg om noen sier 4 eller 9 tusen, det er betydelige forskjeller. Dette har vært muntlige beskjeder og jeg har ikke undertegnet noe på dette. Har noen en mening om dette? Må jeg betale 9000kr eller har jeg noen som helst rett på min side? Anonymkode: 29aba...aaa Tannlegene jobber ikke gratis. Betaler du ikke har tannlegen god grunn til å starte inkasso og tvangsindrivelse av igangsatt arbeid. Noe tannlegene også gjør. Anonymkode: fb3bf...cfc
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #15 Skrevet 1. februar 2018 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Du har ikke skrevet under på noe? Da har du vel mulighet til å trekke deg, helt gratis? Ukult gjort da... Anonymkode: f474b...da3 Pleier du å skrive under på noe hos tannlegen din? Det skjer omtrent aldri at man signerer noen avtale om betaling hos leger eller tannleger. Anonymkode: fb3bf...cfc
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #16 Skrevet 1. februar 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Pleier du å skrive under på noe hos tannlegen din? Det skjer omtrent aldri at man signerer noen avtale om betaling hos leger eller tannleger. Anonymkode: fb3bf...cfc Jeg har skrevet kontrakt for tannlegen Anonymkode: 96c62...310
forkjølajente Skrevet 1. februar 2018 #17 Skrevet 1. februar 2018 Be om å få utskrift av journalen din. Der vil det stå hva som er blitt avtalt, og til hvilken pris :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå