Gå til innhold

Mor og stemor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har barn med en ex, hvor han har fått ny samboer.  Hvor mye kontakt har dere med den nye samboeren/ barnas stemor?
Jeg har ingen kontakt med min samboers ex. Vi hilser hvis vi treffer hverandre på avsluttninger og sånt, men all annen kontakt vedrørende deres felles barn foregår mellom foreldrene.

Bf til mine barn derrimot synes det er helt naturlig og en selvfølge at jeg har kontakt med hans nye samboer om ting som handler om barna. Han syns det blir så tungvint hvis jeg kun skal forholde meg til han. Men som jeg har sagt, det er han som er min ex og far til mine barn, dermed er det han jeg samarbeider med og har kontakt med. Hans nye samboer har mitt tlf nr og sender meg mld titt og ofte om ting som har med barna og gjøre, som jeg svarer på til barnas far.

Anonymkode: 58df9...d75

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kommuniserer ikke med stemor, men kunne godt gjort det om hun ønsket. 

Mor til mine stebarn ønsker ikke å forholde seg til meg.

Anonymkode: 7e034...6e6

Skrevet

Ingen kontakt med stemor. Hverken barna eller jeg liker henne. Barna og jeg har ikke kontakt med bf heller da den dusten brøt all kontakt da han fant denne tøyta si.

Anonymkode: d3964...66f

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ingen kontakt med stemor. Hverken barna eller jeg liker henne. Barna og jeg har ikke kontakt med bf heller da den dusten brøt all kontakt da han fant denne tøyta si.

Han gjorde det riktige, partneren skal settes først.

Anonymkode: 35fa9...25c

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner du er skuffet over far, men det er vel strengt tatt ikke «tøyta» sin skyld? Du valgte jo tydeligvis å få barn med en idiot.

• Liker 10
Skrevet (endret)

Jeg har alltid hatt god kontakt med stemoren til barnet vårt. Hun er ei utrolig grei dame og en viktig omsorgsperson for jenta vår. Siden eksen min er kronisk distré så er det faktisk mye lettere å kommunisere med stemor, for da er jeg trygg på at beskjeder og avtaler blir husket. Det er ofte hun som tar kontakt med meg hvis det er noe viktig. 

En ting jeg setter uendelig stor pris på er at hun aldri har forskjellsbehandlet barna, hun har f.eks dratt like ofte på jenteturer alene med datteren min som sin egen datter. Hun er oppriktig glad i datteren vår. 

Var forresten stemor og jeg som sammen med jenta organiserte konfirmasjonen også. 

Hun er virkelig en fantastisk person som er lett å samarbeide med! 

Edit:

Ser ved å skrive at eksen min er kronisk distré og at jeg forholder meg til stemor når det er viktige beskjeder kan gi et inntrykk av at eksen er en tufs som ikke tar ansvar. Han er ikke det altså, han er en god pappa og en god mann. 

Endret av skruf
  • Liker 10
Skrevet

Er du ikke litt vrang når du konsekvent svarer far når hun prøver å ha dialog med deg om barna? Når det kommer nye partnere inn i bildet, må man jo forsøke å samarbeide mest mulig for barnas skyld tenker jeg. 

Anonymkode: 3ebd4...a8f

• Liker 11
Skrevet

Synes det høres temmelig "vrangt" ut å konsekvens sende svar til far på spørsmål stemor stiller! Du kan vel svare henne dersom hun har en normal hyggelig tone og er ok, ihvertfall??

Jeg har ikke stemor til mitt barn, men jeg ER stemor. I all hovedsak kommuniserer mor og far om barnet, men mor har ved flere anledninger henvendt seg til meg ang ting fordi hun vet at det uansett er jeg som fikser, faren er glemsk, barna har glemt noe og hun vet at jeg vet hvor ting er mens faren ikke har peiling. For eksempel. Vi har en veldig ok tone, men jeg har overhodet ikke noe ønske om å overta noen foreldrerolle, så i all hovedsak går alt mellom dem. Fordi de er foreldre, ikke fordi mor og jeg ikke tåler hverandre. Sender hun meg en melding, svarer selvfølgelig HENNE og ingen andre...

• Liker 4
Skrevet

Veldig barnslig å ikke svare henne da 😬

Anonymkode: 203c0...4d1

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere som har barn med en ex, hvor han har fått ny samboer.  Hvor mye kontakt har dere med den nye samboeren/ barnas stemor?
Jeg har ingen kontakt med min samboers ex. Vi hilser hvis vi treffer hverandre på avsluttninger og sånt, men all annen kontakt vedrørende deres felles barn foregår mellom foreldrene.

Bf til mine barn derrimot synes det er helt naturlig og en selvfølge at jeg har kontakt med hans nye samboer om ting som handler om barna. Han syns det blir så tungvint hvis jeg kun skal forholde meg til han. Men som jeg har sagt, det er han som er min ex og far til mine barn, dermed er det han jeg samarbeider med og har kontakt med. Hans nye samboer har mitt tlf nr og sender meg mld titt og ofte om ting som har med barna og gjøre, som jeg svarer på til barnas far.

De jeg kjenner har 50/50, bor 5 min.gange unna hverandre og har ikke ny partner. Bortsett fra en, og hun forholder seg kun til barnets far. Det er jo han som er far.

Anonymkode: 6d6e5...5ab

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Barna settes først - det er alltid riktig.

• Liker 5
Skrevet

Seriøst. BARNA skal da settes først!

Anonymkode: a6b1c...2d3

• Liker 3
Skrevet

Utrolig barnslig og merkelig oppførsel å konsekvent ikke svare henne på hennes meldinger, men heller sende svar til far. :bond:

• Liker 3
Skrevet

TS, synes det er superflott at du kun forholdet deg til barnas far. Han ER barnas far og burde klare jobben sin! 

• Liker 1
Skrevet

Du er rar TS. Uhøflig å ikke svare avsender på en enkel SMS. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg var gitt klar beskjed til bf at jeg forholder meg til han, og kun han. Dette fordi han var utro med henne og jeg ser ikke hvorfor jeg skal ha noe kontakt med henne når det er han som er bf. At hun velger å sende mld likevel syns jeg er respektløst av henne. 

• Liker 2
Skrevet
8 minutter siden, toothfairy skrev:

Du er rar TS. Uhøflig å ikke svare avsender på en enkel SMS. 

Synes det er flott at TS kun forholder seg til barnas far.

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var gitt klar beskjed til bf at jeg forholder meg til han, og kun han. Dette fordi han var utro med henne og jeg ser ikke hvorfor jeg skal ha noe kontakt med henne når det er han som er bf. At hun velger å sende mld likevel syns jeg er respektløst av henne. 

Forstår deg godt, TS! Barnas far bør skjerpe seg! Det er han som er barnas far! 

• Liker 1
Skrevet

Skjønner du er skuffet over far, men det er vel strengt tatt ikke «tøyta» sin skyld? Du valgte jo tydeligvis å få barn med en idiot.

Den tøyta visste han var gift og hadde barn. Han vsr utro med merra.

Dessuten var han ikke idiot før den tøyta kom inn i bildet. 

Han har like mye skyld som hun har, så jeg forsvarer ingen av de.

• Liker 1
Skrevet

Min samboers ex hilser jeg på når vi møtes på avslutninger osv. Ingen kontakt utover det. Min ex sin samboer derimot, skal hele tiden ringe meg og sende meg sms (fra bf sin telefon) om ting som hun lurer på. Som f.eks. Hvorfor vi ikke kan kommunisere mere, ha lange samtaler når vi møtes etc.. men jeg er rett og slett ikke interessert. Min ex var ikke snill mot meg og jeg forholder meg kun til han fordi han er pappaen til barnet mitt! Snakker kun til han om det som angår barnet.

Anonymkode: c2106...e1e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...