AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #1 Skrevet 31. januar 2018 Hei. Skal prøve å forklare dette så godt som mulig, men det er litt komplisert.. Jeg skal i behandling i hele 9mnd, og får 2-3 FASTE behandlingsdager i uka. Hvordan løser jeg det med jobb og evt sykemelding? Jobber ikke fulltid, og har 2 jobber. Jobb 1: Pr kontrakt har jeg timer tilsvarende 3 dager i uka, men ingen faste dager. Jobb 2: Annenhver lørdag. Grunnen til sykemelding er fordi legen mener jeg skal holde meg unna jobb på behandlingsdagene da jeg vil være alt for sliten til det. Sjefen min på jobb nr.1 har 8 ansatte med time-kontrakt. Ergo er det ikke sikkert at jeg får timene mine med hensyn til behandlingsdager, fordi alle skal få sitt og det er en stor kabal å løse. Når jeg har 2-3 behandlingsdager, jobb annen hver lørdag på jobb nr 2 , OG uka består av 6 mulige arbeidsdager er det tross alt bare 4-2 dager jeg KAN jobbe (på arbeidsplass nr.1) i uka. Hvordan løses dette pr sykemelding, siden jeg én uke ikke får timene mine på jobb nr1, og brått kan jeg få det en annen uke ??? Og hvis jeg velger å arbeide ekstra på jobb nr.2 (de dagene jobb nr.1 ikke kan gi meg jobb), går det utover sykemeldinga mi? Håper noen skjønte dette, for det er nesten så jeg ikke klarer å forstå det helt selv 😄 Ts Anonymkode: 9f05b...ce5
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #2 Skrevet 31. januar 2018 Det der må du ta med Arbeidsgiver / Nav... Tviler for at du kan være sykemeldt "halve" uker så lenge!? Ev får du være sykemeldt en hvis prosent og så får arbeidsgiver bruke deg resterende prosent hvis det passer? Anonymkode: 7ce38...b09
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #3 Skrevet 31. januar 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det der må du ta med Arbeidsgiver / Nav... Tviler for at du kan være sykemeldt "halve" uker så lenge!? Ev får du være sykemeldt en hvis prosent og så får arbeidsgiver bruke deg resterende prosent hvis det passer? Anonymkode: 7ce38...b09 Mtp hva jeg skal kan jeg nok det, så vidt jeg har skjønt. Arbeidsgiver var selv usikker på løsningen rundt det der, og foreslo å sette meg ned i arbeidstimer pr kontrakt. Det vil jeg IKKE... Pengene trenger jeg, og har ikke råa til å gå ned pr kontrakt... Nav er jo et mareritt å snakke med om slik... Kan ikke legen ordne noe? Siden dette også blir i sammenheng med lege? Ts Anonymkode: 9f05b...ce5
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #4 Skrevet 31. januar 2018 Enkeltstående behandlingsdager kan man få sykemelding for, da får man en den aktuelle dagen. Men jeg er ganske sikker på at det kun er en dag i uken man får, utover det må det nok et annet opplegg til. Tror ikke legen «bare kan ordne noe», du bør ta kontakt med nav for veiledning rundt dette. (Godt tips er at mellom kl. 8-9 er det visst veldig lite kø på telefonen deres😉) Anonymkode: e7ca4...700 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #5 Skrevet 1. februar 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. Skal prøve å forklare dette så godt som mulig, men det er litt komplisert.. Jeg skal i behandling i hele 9mnd, og får 2-3 FASTE behandlingsdager i uka. Hvordan løser jeg det med jobb og evt sykemelding? Jobber ikke fulltid, og har 2 jobber. Jobb 1: Pr kontrakt har jeg timer tilsvarende 3 dager i uka, men ingen faste dager. Jobb 2: Annenhver lørdag. Grunnen til sykemelding er fordi legen mener jeg skal holde meg unna jobb på behandlingsdagene da jeg vil være alt for sliten til det. Sjefen min på jobb nr.1 har 8 ansatte med time-kontrakt. Ergo er det ikke sikkert at jeg får timene mine med hensyn til behandlingsdager, fordi alle skal få sitt og det er en stor kabal å løse. Når jeg har 2-3 behandlingsdager, jobb annen hver lørdag på jobb nr 2 , OG uka består av 6 mulige arbeidsdager er det tross alt bare 4-2 dager jeg KAN jobbe (på arbeidsplass nr.1) i uka. Hvordan løses dette pr sykemelding, siden jeg én uke ikke får timene mine på jobb nr1, og brått kan jeg få det en annen uke ??? Og hvis jeg velger å arbeide ekstra på jobb nr.2 (de dagene jobb nr.1 ikke kan gi meg jobb), går det utover sykemeldinga mi? Håper noen skjønte dette, for det er nesten så jeg ikke klarer å forstå det helt selv 😄 Ts Anonymkode: 9f05b...ce5 Er du sykmeldt 2-3 behandlingsdager i uken får du 40-60% sykmelding. Legen bestemmer om du skal være sykmeldt fra begge eller bare det ene arbeidsforholdet. Du får ikke lov til å jobbe mer i jobb 2 hvis du er sykmeldt i jobb 1 uten at det fører til trekk i sykepenger. Er du 40% sykmeldt og du jobber mer enn 60% i en uke f.eks så må du skrive antall timer du har jobbet ekstra på krav skjemaet. Da får du tilsvarende mindre i sykepenger. Og for å snakke litt stammespråk: Du har for mange enkeltstående behandlingsdager per uke til at dette kan registreres som enkeltstående behandlingsdager. Det blir regnet om til en vanlig sykemeldingsgrad av NAV. Dvs at du forbruker sykepengedager veldig mye raskere og du vil nå max-dato mye raskere enn ellers. Anonymkode: b94d8...970
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå