AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #1 Skrevet 31. januar 2018 Jeg jobber for ett stort firma hvor det er flere avdelinger og for hver avdeling har vi ledere. Mitt navn: Aero ( er ikke ekte, bare for å være anonym) Jeg ble innkalt til samtale med lederen i dag, angående "innsats" på arbeidsplassen og "trivsel". Slik var samtalen mellom meg og henne: " Aero du vet at jeg har fått flere tilbakemeldinger at du ikke utfører ditt arbeidsoppgaver. Og jeg har også fått tilbakemeldinger fra andre at jeg ikke sammenarbeider med andre og er ikke positiv. Har du noen problemer, er det du noen trenger hjelp til og hva som foregår med deg? Du får lønn hver 12 og for dette skal du jobbe. Hvis du ikke skjerper deg så kan du få skriftlig advarsel og det kan medføre sparken.", og det sa hun til meg. Først og fremst så er jeg så forbanna at jeg ikke vet hva jeg skal si og jeg er så nervøs. Jeg er sikker på at jeg utfører arbeidsoppgavene mine og er hyggelig person. Er det slikt at alle skal dra til sjefen å si "Vet du hva, Eva eller Martin holder å ha det gøy på arbeidsplassen" ? Skal ikke lederen gi beskjeden hvis hun/han ser at, Aero ikke utfører arbeidsoppgavene sine? Er det slikt at hun skal dra til andre og spørre om det er noe galt med meg og hvordan jeg jobber? Det er veldig mange de som er på 50 år, som ikke gjør noe i det hele tatt. Jeg har aldri kommet for sent på jobben, jeg er sikker på at jeg utfører mine arbeidsoppgaver og det kan jeg være 100% sikker på. Jeg skal igjen den 06.03.2018 til samtale å se hvordan det "går" med meg. Er det lurt å finne advokat? Jeg er nervøs, forbanna og vet ikke hva jeg skal si. Anonymkode: 9364c...7e1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #2 Skrevet 31. januar 2018 Hvis du er uenig om at du ikke utfører dine arbeidsoppgaver må du spørre helt konkret hvilke arbeidsoppgaver det er snakk om. Anonymkode: 68e99...d56
Nyttig Skrevet 31. januar 2018 #3 Skrevet 31. januar 2018 Ikke så lett å sparke noen i dag om du virkelig setter deg på bakbeina, så her bør du gå i detaljer. Er det din avdelingsleder som har klaget på deg? Eller Daglig leder. Jeg ville krevd hva som ikke var godt nok.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #4 Skrevet 31. januar 2018 Du forteller en veldig kort del av samtalen. Hva svarte du på spørsmålene leder kom med? Advokat er nok ikke nødvendig, men er greit å ta med seg tillitsvalgt eller representant for fagforeningen. Anonymkode: b2515...c7b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå