Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle,

Vi har vært prøvere i godt over året, er begge over 35 år og har nå fått hjelp. Har gått på Provera en runde og skal nå (når/hvis/om) blødning starter begynne på Femar. Fått beskjed om at det kan gå 3-5 runder med Femar før en "treffer". MEN det jeg ikke fikk svar på (skal til gynekolog neste uke, skal spørre og grave mer da, men ser det er så mange flinke og hjelpsomme her og jeg er ikke veldig tålmodig av meg :P) er HVIS det blir mer enn en runde med Femar må jeg da ta Provera først? Har googlet litt og ikke blitt veldig mye klokere... Det virker som jeg bare skal fortsette "kur etter kur" i 3-5 runder om jeg ikke treffer.

Noen som vet = Provera - Femar, Provera - Femar, Provera - Femar osv. Eller Provera - Femar ... Femar ... Femar... ?

Takk :)

Anonymkode: 65a2d...254

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet faktisk ikke. Ville ringt og spurt. Vil tro man skal fortsette med Provera, for at mensen skal komme. Noen får jo ikke Provera heller. Skal du ikke følges opp med UL for å sjekke virkning av Femar (at eggene modnes og at det ikke er for mange egg som modnes)? Bør jo være sikker på at man får eggløsning i hvert fall, så man ikke går på unødvendig mange kurer.

Anonymkode: 64ab3...baf

• Liker 1
Skrevet

Du skal ta provera såfremt din egen menstruasjon ikke kommer. Dette må gjennomføres hver pp før du starter på femar 3.blødningsdag 😊

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet faktisk ikke. Ville ringt og spurt. Vil tro man skal fortsette med Provera, for at mensen skal komme. Noen får jo ikke Provera heller. Skal du ikke følges opp med UL for å sjekke virkning av Femar (at eggene modnes og at det ikke er for mange egg som modnes)? Bør jo være sikker på at man får eggløsning i hvert fall, så man ikke går på unødvendig mange kurer.

Anonymkode: 64ab3...baf

Det er derfor jeg skal til gynekologen, skal sjekke om jeg har hatt EL. Men frem til da er jeg veldig nysgjerrig og leter etter svar og grubler og skriver her :) Mye bra råd og tips her, så henger her litt...

Får nok Provera fordi jeg ikke har menstruasjon (eller EL heller da muligens?) av meg selv. En ting til å starte mens og en ting til å starte EL :P 

Skrevet
9 timer siden, Oppsi skrev:

Du skal ta provera såfremt din egen menstruasjon ikke kommer. Dette må gjennomføres hver pp før du starter på femar 3.blødningsdag 😊

Veldig bra! takk for konkret og direkte svar :D Da vet jeg det og fortsetter med begge deler om jeg ikke blir gravid denne gangen heller...

Takk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...