AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #1 Del Skrevet 31. januar 2018 Skal ha ny sofa, og jeg har (trolig) landet på Ektorp. Stuekroken min er ganske liten, så jeg har 2 valg. Enten hjørnemodulen, eller 3+2 som blir stående ovenfor hverandre. Kan 2+3 plassert mot hverandre være fint, eller bør det være lik størrelse på begge sider? Anonymkode: b8713...d0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #2 Del Skrevet 31. januar 2018 Jeg hadde ikke reagert på 2 + 3 mot hverandre, det kjenner jeg flere som har. Det spørs jo hvor fri du vil være til å møblere. Med hjørnesofa får du litt mer plass i selve sofaen (i hjørnet), men du er ikke like fri til å ommøblere. Det kommer også an på fasongen på rommet. Om rommet er smalt, kan det være vanskelig å få plassert 2+3, med stuebord og full pakke, uten at det blir trangt. Jeg har valgt hjørnesofa, da jeg synes det er koselig å sitte i kroken. Anonymkode: 76377...0aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 31. januar 2018 #3 Del Skrevet 31. januar 2018 2+3 mot hverandre er fint det også, det trenger absolutt ikke være lik sofa på begge sider. Vi har 2+3 plassert som hjørne med et bord i hjørnet de danner. Jeg foretrekker det framfor hjørnesofa fordi jeg synes det rett og slett ser bedre ut og så gir det flere muligheter for møblering. Og så liker jeg muligheten til å ha bord hjørnet, det kan man ikke med en hjørnesofa som tar opp hele plassen og fort ser litt voldsom ut. Har man liten plass vil kanskje hjørnesofa være mer plassøkonomisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #4 Del Skrevet 31. januar 2018 Grunnen til 2+3 istedet for 3+3 er at jeg rett og slett ikke har dybdeplassen der den andre sofaen skal stå (går for langt ut mot peis). Så det vil bli avvik rent symmetrimessig hvis jeg velger den løsningen. Anonymkode: b8713...d0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanne67 Skrevet 31. januar 2018 #5 Del Skrevet 31. januar 2018 (endret) Vi har 3 + 2 overfor hverandre, fordi vi ikke har plass til hjørnesofa. Jeg tenker at om du har plass til hjørnesofa, så vil du ha plass til en toseter på motsatt side, evt. to stoler. Dermed får du flere sitteplasser, om du ønsker det. Endret 31. januar 2018 av Hanne67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #6 Del Skrevet 31. januar 2018 48 minutter siden, Hanne67 skrev: Vi har 3 + 2 overfor hverandre, fordi vi ikke har plass til hjørnesofa. Jeg tenker at om du har plass til hjørnesofa, så vil du ha plass til en toseter på motsatt side, evt. to stoler. Dermed får du flere sitteplasser, om du ønsker det. Jeg har kun plass til hjørnesofa, eller 2+3 mot hverandre. Det er de eneste løsningene som vil fungere. Anonymkode: b8713...d0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå