Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eksen min er innom relativt ofte og tramper da inn med sko i hele huset, til tross for at han hver forbanna gang får beskjed om å ta av seg i gangen. Han blåser rett og slett bare i det og blir jeg sint for det, blir også han sint. Hva gjør man med sånt?? 

Anonymkode: 43ad7...dc8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lar være å slilppe ham inn. Stå i døren og fysisk sperr fra vindfanget til resten av heimen til skoene er av. 

Anonymkode: 42452...e33

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Eksen min er innom relativt ofte og tramper da inn med sko i hele huset, til tross for at han hver forbanna gang får beskjed om å ta av seg i gangen. Han blåser rett og slett bare i det og blir jeg sint for det, blir også han sint. Hva gjør man med sånt?? 

Anonymkode: 43ad7...dc8

Da hadde han blitt sendt på hodet ut igjen. Ekser skal heller ikke ha fri tilgang til hverandres boliger, de skal ringe på og vente til de blir sluppet inn. Deretter får de beskjed om å ta skoa av, nå. Kan han ikke ta skoene av så får han heller ikke komme inn. 

Anonymkode: a601e...678

• Liker 4
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Nekte ham å komme inn.

Skrevet

Klarer han ikke å forstå at sko skal av i gangen så får han stå ute. Lås døra når du veit at han kommer (hvis han i det hele tatt sier ifra) å ikke la han komme inn før skoene er av. Ellers så får han vær så god vaske gulv. 

Anonymkode: 85f9a...19c

• Liker 5
Skrevet

Er ikke dette et amerikansk fenomen?

Har aldri opplevd at noen synes det er helt naturlig å trampe inn med sko. Veldig sært...

• Liker 1
Skrevet

Har en venninne som tramper inn på sko hos meg. Hver eneste gang hun er på besøk. Sommer som vinter. Har sagt at hun må ta av seg skoene. Men da svarer hun alltid at hun er helt ren under skoene. En forferdelig uting!

• Liker 2
Skrevet

Forholder det seg virkelig slik at folk tramper inn med sko, som dere skriver? Det er stor forskjell på å trampe og gå normalt.

Skrevet
6 minutter siden, Hårstrikk79 skrev:

Har en venninne som tramper inn på sko hos meg. Hver eneste gang hun er på besøk. Sommer som vinter. Har sagt at hun må ta av seg skoene. Men da svarer hun alltid at hun er helt ren under skoene. En forferdelig uting!

Du er skyld i det selv, når du ikke kan gi klar beskjed om hvordan du vil ha det, nemlig ta av skoene eller snu og gå.

Gjest Gregor Clegane
Skrevet

Gi klar beskjed om at han har valget mellom å ta av seg på beina, eller holde seg utenfor din boenhet. Man går rett og slett ikke inn med sko, hvis man ikke har fått beskjed om at det er greit. Normal folkeskikk tilsier at man som hovedregel tar av seg skoene automatisk når man er på besøk.

Skrevet
1 time siden, Arabella skrev:

Du er skyld i det selv, når du ikke kan gi klar beskjed om hvordan du vil ha det, nemlig ta av skoene eller snu og gå.

Jeg har bedt henne om å ta av skoene.  Flere ganger. Skal jeg sette en 50 år gammel dame på fanget mitt, og ta av henne skoene? Jeg får meg faktisk ikke til å jage henne hjem. I motsetning til henne, så er jeg høfligere. 

• Liker 1
Skrevet
44 minutter siden, Hårstrikk79 skrev:

Jeg har bedt henne om å ta av skoene.  Flere ganger. Skal jeg sette en 50 år gammel dame på fanget mitt, og ta av henne skoene? Jeg får meg faktisk ikke til å jage henne hjem. I motsetning til henne, så er jeg høfligere. 

Det er veldig respektløst overfor deg, men skjønner godt dilemmaet ditt. Du får bare ta en tørn og vaske etter henne, eventuelt tilfeldigvis være borte de gangene hun har tenkt seg på besøk, så kanskje hun tar hintet. Gulv kan vaskes, det er verre med de stedene man har store tepper liggende.

Anonymkode: d4d93...d66

Skrevet

Skift lås. Problem løst. 

Anonymkode: 49ded...96e

Skrevet

Hvis folk tramper inn på sko her, så sender jeg de ut i gangen og sier de må ta av skoa. Hater når folk gå sko inn . Hvert fall på denne årstiden 

Du får gi han beskjed. Ditt hus, dine regler 

Skrevet
12 timer siden, Arabella skrev:

Forholder det seg virkelig slik at folk tramper inn med sko, som dere skriver? Det er stor forskjell på å trampe og gå normalt.

Det er en talemåte, og trenger slett ikke tas bokstavelig. 

Anonymkode: 87ee2...745

• Liker 2
Skrevet
15 timer siden, Aule skrev:

Er ikke dette et amerikansk fenomen?

De går med sko innendørs i Sverige også.... 

Anonymkode: b7bc4...1d2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...