Gå til innhold

Asiastisk hudpleie til kombinert hud, tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

(Og vennligst ikke referer til facebookgruppa som hyler "les filer" hver gang noen stiller et spørsmål :x)

Jeg aner ikke hvor mange tusen jeg har brukt på produkter fra både hudpleiesalonger, parfymeri, vita, apotek og alt som er, men finner liksom aldri noe som virkelig funker for huden min. Har lest mye om asiatisk hudpleie og har troa på det, men det er en gigantisk jungel som jeg synes er litt vanskelig å finne frem i. Det er jo fantastisk å kunne bestille prøver av mange produkter for å se hva en tåler og ikke, før en punger ut med flere hundre kroner for ett enkelt produkt.

Så jeg lurer på hva dine favoritter er? Kanskje helst om du har litt samme hudtype som meg, men alle svar er velkomne. Jeg har kombinert hud. Lite urenheter, blir lett blank i t-sonen, litt store porer, noen tørre partier (særlig ved hake og i kinn). Slet tidligere med urenheter og har derfor noen røde merker her og der jeg gjerne skulle sett bli litt mindre. Så det jeg er på jakt etter er noe som gir nok fukt uten å gjøre meg enda mer blank i fjeset og kanskje kan bidra til en jevnere hudtone.

Skjønner at en asiatisk hudpleierutine gjerne består av en del flere trinn enn en "tradisjonell" rutine som ofte anbefales av hudpleiere her :P Det gjør meg ingenting å bruke litt tid på det. Ønsker tips til rens, serum, fuktighetskrem, solkrem, skrubb, masker og hva enn dine HGprodukter er :blomst: 

Anonymkode: 685d8...b10

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Har omtrent samme hud som deg og bruker asiatiske produkter jeg er fornøyd med. Jeg har også noen røde flekker / arr etter kviser og store porer. Har derfor noen syreprodukter jeg bruker også.

Banila clean ut zero reservatoil oljerensen syntes jeg er utrolig deilig er på min tredje krukke nå :) det er en oljerens i fast form som smelter på ansiktet ditt. Den tar omtrent all sminke raskt og lukter digg. Bruker den bare etter jeg har hatt på sminke da.

cosrx aha skumrens (syreprodukt) er også veldig bra! Føles veldig fresht etterpå. 

Cosrx bha toner har jeg også brukt lenge. Og er veldig fornøyd. 

Snail bee serumet bruker jeg også. Det liker nesten litt så jeg kjenner at det funker. 

Bruker også solkrem fra apoteket på dagtid (pga syrene)

moistfull collagen nattmaske for fukt ( den fukter helt enormt bra trenger ikke fuktighetskrem på dagtid lenger og jeg slet med tørre/flassete partier)

Skrubber også huden innimellom med en sukkerskrubb og bruker fuktgivende sheetmaske kanskje 1 gang i uken. 

Må si at etter at jeg begynte med de syreprodukter og nattmaske så har jeg fått kjempefin hud. Føler nesten ikke jeg trenger sminke lenger. Porene på nesen ser mindre ut siden de ikke er fulle av gugg, arrene har begynt å forsvinne og de tørre partiene er borte! 

Kan ikke garantere at alt fungerer likt for deg, men vil uansett anbefale deg å se etter noen syreproduktene cosrx er veldig bra og en god fuktgivende nattkrem/nattmaske/fuktmaske

Lykke til! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...