AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #1 Skrevet 31. januar 2018 Jeg har fått en fast 40% stilling og det er alt av jobb jeg har akkurat nå. Jeg søker andre jobb men ikke fått noe enda.. jeg bor i Oslo og reiser hele veien til ullensaker for å jobbe, det er 4 soner jeg må reise gjennom. Det koster mye penger å kjøpe månedskort for 4 soner og jeg tjener ikke nok til å dekke alle utgiftene mine, får heller ikke noe ekstra hjelp av nav for å dekke utgiftene. Tror dere at jeg har noe rett på arbeidsgiver betaler for månedskort? Jeg reiser ingen andre sted med busskort enn jobb, jeg bor jo veldig sentralt.. Anonymkode: 158d6...472
Gjest Catalina Culès Skrevet 31. januar 2018 #2 Skrevet 31. januar 2018 (endret) Nei, selvfølgelig ikke. Endret 31. januar 2018 av Catalina Culès
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #3 Skrevet 31. januar 2018 Det kan du nok se langt etter. Du har ikke krav på refusjon av reiseutgifter mellom hjem og jobb. Du har selv valgt å ta jobb så langt vekke. Hvorfor skal du få dekket det, mener du? Det finnes arbeidsgivere som spanderer kollektiv på ansatte, men dette er veldig få som gjør, og det er som regel en gimmick for å få folk til å ta kollektivt fremfor å kjøre til jobb. Anonymkode: d4ab3...806 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #4 Skrevet 31. januar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har fått en fast 40% stilling og det er alt av jobb jeg har akkurat nå. Jeg søker andre jobb men ikke fått noe enda.. jeg bor i Oslo og reiser hele veien til ullensaker for å jobbe, det er 4 soner jeg må reise gjennom. Det koster mye penger å kjøpe månedskort for 4 soner og jeg tjener ikke nok til å dekke alle utgiftene mine, får heller ikke noe ekstra hjelp av nav for å dekke utgiftene. Tror dere at jeg har noe rett på arbeidsgiver betaler for månedskort? Jeg reiser ingen andre sted med busskort enn jobb, jeg bor jo veldig sentralt.. Anonymkode: 158d6...472 Hvor du bor og hva det koster deg å komme på jobb angår ikke arbeidsgiver nevneverdig. Kommer du medt et slikt spørsmål til arb.g. så vil de nok lure på om du er riktig navlet. Anonymkode: 477dd...532 13
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #5 Skrevet 31. januar 2018 Selv om du hadde fått det så måtte du ha skattet av dette. Anonymkode: f7d7e...cb6 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #6 Skrevet 31. januar 2018 Du som alle andre må jo sørge for at du kommer deg på jobb selv. Skal arbeidsgiver betale bensin til de som kjører også? Anonymkode: 6b3ad...cf4 6
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #7 Skrevet 31. januar 2018 Hva skjer med at det er så mange med denne holdningen? Skal ha,skal ha! Du må ordne det selv som alle andre! Anonymkode: a685f...f9d 6
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #8 Skrevet 31. januar 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har fått en fast 40% stilling og det er alt av jobb jeg har akkurat nå. Jeg søker andre jobb men ikke fått noe enda.. jeg bor i Oslo og reiser hele veien til ullensaker for å jobbe, det er 4 soner jeg må reise gjennom. Det koster mye penger å kjøpe månedskort for 4 soner og jeg tjener ikke nok til å dekke alle utgiftene mine, får heller ikke noe ekstra hjelp av nav for å dekke utgiftene. Tror dere at jeg har noe rett på arbeidsgiver betaler for månedskort? Jeg reiser ingen andre sted med busskort enn jobb, jeg bor jo veldig sentralt.. Anonymkode: 158d6...472 Det er ikke i utgangspunktet utenkelig at arbeidsgiver kan gjøre dette, men jeg ville først spurt NAV om støtte til dette. Gitt at du har lav stilling, er denne typen frynsegode ikke nødvendigvis formålstjenelig for arbeidsgiver og kan oppfattes som stor del av lønn. Anonymkode: ab632...cb5 4
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #9 Skrevet 31. januar 2018 Vi har nettopp ansatt en person som er i tilsvarende situasjon som deg, og hun får dekket dette av oss. Ikke fordi vi må eller hun har spurt om det, men rett og slett fordi vi synes det er hyggelig å være på tilbudssiden😄 Men vet at de færreste arbeidsgivere gjør dette. Anonymkode: 18961...516 11
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #10 Skrevet 31. januar 2018 Det kan hende nav kan tilby deg støtte, men ikke arbeidsgiver; https://www.nav.no/no/Person/Arbeid/Arbeidsledig+og+jobbsoker/tilleggsstønader--429158 Sakset fra linken det som kanskje er aktuelt for deg; For å ha rett til stønader må du også oppfylle vilkårene ved minst ett av punktene under: Du er arbeidssøker og er uforskyldt uten arbeid på hjemstedet ditt. Du kan derfor få stønad til reise og flytting. Hva kan du få? Tilleggsstønader kan dekke dokumenterte utgifter til reiseutgifter Anonymkode: 3543a...063 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #11 Skrevet 31. januar 2018 Hva skjer med at alle er så frekke og klarer ikke å svare med et enkelt «nei det kan du dessverre ikke få dekket»? Men må så skrive en lang frekk tekst... Jesus fucking Christ! jeg kan jo dessverre ikke velge hvor jeg vil jobbe! Jeg hadde en fulltidsstilling hele året men da vi gikk konkurs og fikk ny eier så fikk jeg 40% bare, som er bedre enn ingenting, men jeg har dessverre ikke råd til månedskort nå lenger med en så lite økonomi. Så dere mener jeg burde forlate jobben og gå heller på nav fordi «jeg velger å jobbe så langt unna?» og da siden jeg har ikke råd til månedskort så jeg burde ikke dra på jobb. lær dere å svare et enkelt «ja eller nei» istede for å komme med lange tekster Anonymkode: 158d6...472 7
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #12 Skrevet 31. januar 2018 58 minutter siden, AnonymBruker said: Vi har nettopp ansatt en person som er i tilsvarende situasjon som deg, og hun får dekket dette av oss. Ikke fordi vi må eller hun har spurt om det, men rett og slett fordi vi synes det er hyggelig å være på tilbudssiden😄 Men vet at de færreste arbeidsgivere gjør dette. Anonymkode: 18961...516 Verden skulle hatt flere personer som dere! Anonymkode: 158d6...472 2
Torelli Skrevet 31. januar 2018 #13 Skrevet 31. januar 2018 Det er mange arbeidsgivere som dekker dette for ettertraktet arbeidskraft. Du har ikke krav, men kan forhandle om dette. 3
Bondenisse Skrevet 31. januar 2018 #14 Skrevet 31. januar 2018 Dersom du ikke har råd til reisen bør du kanskje vurdere å flytte? Eller så må du få høyere stillingsprosent eller en jobb til
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #15 Skrevet 31. januar 2018 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva skjer med at alle er så frekke og klarer ikke å svare med et enkelt «nei det kan du dessverre ikke få dekket»? Men må så skrive en lang frekk tekst... Jesus fucking Christ! jeg kan jo dessverre ikke velge hvor jeg vil jobbe! Jeg hadde en fulltidsstilling hele året men da vi gikk konkurs og fikk ny eier så fikk jeg 40% bare, som er bedre enn ingenting, men jeg har dessverre ikke råd til månedskort nå lenger med en så lite økonomi. Så dere mener jeg burde forlate jobben og gå heller på nav fordi «jeg velger å jobbe så langt unna?» og da siden jeg har ikke råd til månedskort så jeg burde ikke dra på jobb. lær dere å svare et enkelt «ja eller nei» istede for å komme med lange tekster Anonymkode: 158d6...472 Da bør du og lære deg å takle kritikk. Og det er du som skriver en lang tekst her. Du er fullstendig usaklig. Ingen har sagt du skal forlate jobben og gå på nav,det er det du selv som sier. Anonymkode: a685f...f9d 9
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #16 Skrevet 31. januar 2018 8 minutter siden, AnonymBruker said: Da bør du og lære deg å takle kritikk. Og det er du som skriver en lang tekst her. Du er fullstendig usaklig. Ingen har sagt du skal forlate jobben og gå på nav,det er det du selv som sier. Anonymkode: a685f...f9d Det er ikke snakk om å tåle kritikk, men alt dere inne her gjør er å kritisere folk uansett hva de spør om. Har vært inne i flere emner der folk svarer frekt, når de kunne bare ha svart ja eller nei. Anonymkode: 158d6...472 3
FluffyJuggernaut Skrevet 31. januar 2018 #17 Skrevet 31. januar 2018 Som de fleste har antydet så tror jeg det er veldig usannsynlig. 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #18 Skrevet 31. januar 2018 Mulig du kan få pendlerfradrag på skatten, sjekk det ut Anonymkode: 59f7a...c55 2
addict Skrevet 31. januar 2018 #19 Skrevet 31. januar 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det kan hende nav kan tilby deg støtte, men ikke arbeidsgiver; https://www.nav.no/no/Person/Arbeid/Arbeidsledig+og+jobbsoker/tilleggsstønader--429158 Sakset fra linken det som kanskje er aktuelt for deg; For å ha rett til stønader må du også oppfylle vilkårene ved minst ett av punktene under: Du er arbeidssøker og er uforskyldt uten arbeid på hjemstedet ditt. Du kan derfor få stønad til reise og flytting. Hva kan du få? Tilleggsstønader kan dekke dokumenterte utgifter til reiseutgifter Anonymkode: 3543a...063 Hun står jo ikke uten uforskyldt arbeid på hjemstedet når hun bir midt i Oslo 😂😂
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #20 Skrevet 31. januar 2018 Jeg får dekket månedskort for alle soner (betaler du for tre soner får du reise fritt mellom alle soner). Jeg får 2000 kroner som er skattepliktig, men blir nok til å dekke månedskortet på 1870 kroner. Grunnen til det er blant annet at jeg bor usentralt og vi ofte får oppdrag inne i Oslo og ellers på Østlandet. Har en veldig grei og forståelsesfull sjef da, virker som de færreste har det i dag.. Anonymkode: ef74f...efb 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå