Gyll1 Skrevet 31. januar 2018 #1 Skrevet 31. januar 2018 (endret) Jeg er selv i uke 28 og er så ekstrem lei av å være gravid. Er sykmeldt på grunn av bekkenløsning, sliter med søvnen, tett nese, og føler meg bare tung og forferdelig. Hverdagen blir så lang og kjedelig. Hvordan har dere det? Hva gjør dere? Hvordan er aktiviteten i magen? Endret 31. januar 2018 av Gyll1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #2 Skrevet 31. januar 2018 Er 28 uker selv akkurat i dag. For å være ærlig så har jeg det ganske forferdelig med kvalme, oppkast, baby som kjennes som han prøver å komme ut mellom ribbeina mine og bruke eggstokklederene mine som hoppetau. Ellers det samme som andre sliter med antagelig med bekkenløsning og ligamentsmerter. Endelig ferdig med en kraftig forkjølelse så det er jo bra pluss at baby har det bra som er det viktigste oppi alt. Psykisk er jeg helt på bærtur da jeg savner livet mitt så forferdelig og er dritt lei av å stort sett ha ligget i senga siden august... Anonymkode: 2e259...7ed
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #3 Skrevet 31. januar 2018 Er i uke 28! Har mye menssmerter som kommer og går, spessielt om kvelden, tipper det er livmoren som strekker seg kraftig nå. Har vært mye plager med magen og er det enda, har også begynt å få kvalmen tilbake, og dårlig matlyst den siste uka.. Og uansett hvor mye og ofte jeg prøver å spise så er jeg sånn sult/kvalm.. Aktiviteten i magen varier veldig hos meg, noen dager er det mye, og andre litt mindre. Her ligger hun i hodeleie nå, med rumpa opp imot høyre ribben og føttene imot venste ribben😅 Kjenner ofte kraftige/vonde spark imot venstre ribben. Kan ikke si at jeg liker å gå gravid, er veldig lei ! Og gleder meg så mye til å ikke være gravid mer. Er også hjemmeværende, og dagene går så siiinnsykt sakte når alle andre er på jobb.. Og jeg er for sliten til å gjøre så mye! Er konstant trøtt og sliten. Dagene kan ikke gå saktere! Føler resten av tiden går i sneglefart mildt sagt! Anonymkode: 79550...92d
Vera Vinge Skrevet 31. januar 2018 #4 Skrevet 31. januar 2018 Jeg er i uke 29, men litt motsatt av dere over. Jeg syns denne tiden er så fin, da kvalmen er i stadig bedring og jeg ikke har noen andre store plager. Magen syns endelig ordentlig, og koser meg med masse liv og røre hos babyen. Men jeg er nok litt motsatt av mange, for i de to foregående graviditene syns jeg det å være høygravid var en lek i forhold til 1. og deler av 2. trimester. Selv om jeg kjenner det litt mer i bekkenet denne gangen hvis jeg er mye på farta, har jeg stort sett ingen bekkenplager. Det eneste jeg er spent på nå er glukosebelastningen jeg skal på om et par dager. Til tross for at sf-målet er litt lavt, har nylig ul vist at jeg ligger an til å få (nok en) stor baby, og de vil gjerne vite om stor baby forrige gang og trolig denne gang skyldes svangerskapsdiabetes. Noe jeg ble litt overrasket over, siden jeg ikke har lagt på meg noe mye verken sist eller nå. Tror mest at jeg bare får store barn, siden det ligger i familien, og håper jo det bare er det. Ellers har jeg akkurat kjøpt de første babyplaggene (hadde vinterbabyer sist), og kjenner jeg begynner å glede meg.
Liven_ Skrevet 31. januar 2018 #5 Skrevet 31. januar 2018 Jeg er i uke 27 og koser meg veldig. Snakker stadig med baby, går turer, svømmer i åpen svømmehall. Mange bekymringer her og der men det er mest glede. sf kurven er litt høy og jeg skal snart ta GBT. Magen er også stor (det var meg som la ut bilde av magen min men tema ble stengt da det var i strid med forumets regler🤔) Har også jernmangel + morkaka foran og er stadig bekymret om barnet får nok oksygen. Ellers bare kos. Syns det er synd jeg ikke får være gravid veldig lenge
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #6 Skrevet 31. januar 2018 Er i uke 34, men har vært i mer eller mindre samme form siden uke 22. Jeg har litt bekkenplager, som gjør det vondt å gå langt (og i butikker), men ellers er formen god. Trøtt, ja, og sliter med søvn, og forstoppelse, men ellers er alt helt greit. Magen er litt i veien nå, da, men ikke så mye at det er noe å sutre over. 1. trimester og første halvdel av 2. trimester var ikke noe artig i det hele tatt. 3. trimester er kakestykke i forhold. Anonymkode: 89d1d...f72
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #7 Skrevet 31. januar 2018 3 minutter siden, Liven_ skrev: Jeg er i uke 27 og koser meg veldig. Snakker stadig med baby, går turer, svømmer i åpen svømmehall. Mange bekymringer her og der men det er mest glede. sf kurven er litt høy og jeg skal snart ta GBT. Magen er også stor (det var meg som la ut bilde av magen min men tema ble stengt da det var i strid med forumets regler🤔) Har også jernmangel + morkaka foran og er stadig bekymret om barnet får nok oksygen. Ellers bare kos. Syns det er synd jeg ikke får være gravid veldig lenge Jeg har også lav jernmangel.. Men aldri fått beskjed om at dette kan føre til for lite oksygen til fosteret? Hvor lite jern har du? Anonymkode: 79550...92d
Cyndaquil Skrevet 31. januar 2018 #8 Skrevet 31. januar 2018 Jeg er i uke 35 , og sniker meg inn og svarer. Her ble jeg sykemeldt 100% i dag. Energien strekker ikke til lengre . Blir holdt våken om natten av vondter. Baby aktiviteten varier, då sent som nå er de veldig stor er det mindre plass. Så kjenner større bevegelser, feks at et kne stikker ut fra magen
Gyll1 Skrevet 31. januar 2018 Forfatter #9 Skrevet 31. januar 2018 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er 28 uker selv akkurat i dag. For å være ærlig så har jeg det ganske forferdelig med kvalme, oppkast, baby som kjennes som han prøver å komme ut mellom ribbeina mine og bruke eggstokklederene mine som hoppetau. Ellers det samme som andre sliter med antagelig med bekkenløsning og ligamentsmerter. Endelig ferdig med en kraftig forkjølelse så det er jo bra pluss at baby har det bra som er det viktigste oppi alt. Psykisk er jeg helt på bærtur da jeg savner livet mitt så forferdelig og er dritt lei av å stort sett ha ligget i senga siden august... Anonymkode: 2e259...7ed Åh! Ønsker deg masse god bedring! Forstår så godt hvordan du har det, og det er ikke akkurat sånn at vi blir lettere. Prøver å trøste meg selv med at det absolutt ikke er lenge igjen nå, selv om dagene går så utrolig sakte .. At det går bra med baby er det viktigste! Jeg har de tre siste dagene kjent mye mindre liv, så trangt er det nok oppi min mage. Pass på deg selv! :-)
Liven_ Skrevet 31. januar 2018 #10 Skrevet 31. januar 2018 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har også lav jernmangel.. Men aldri fått beskjed om at dette kan føre til for lite oksygen til fosteret? Hvor lite jern har du? Anonymkode: 79550...92d Hb 10.8 jernmetning 8 % ferritin 7 du?
Gyll1 Skrevet 31. januar 2018 Forfatter #11 Skrevet 31. januar 2018 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er i uke 28! Har mye menssmerter som kommer og går, spessielt om kvelden, tipper det er livmoren som strekker seg kraftig nå. Har vært mye plager med magen og er det enda, har også begynt å få kvalmen tilbake, og dårlig matlyst den siste uka.. Og uansett hvor mye og ofte jeg prøver å spise så er jeg sånn sult/kvalm.. Aktiviteten i magen varier veldig hos meg, noen dager er det mye, og andre litt mindre. Her ligger hun i hodeleie nå, med rumpa opp imot høyre ribben og føttene imot venste ribben😅 Kjenner ofte kraftige/vonde spark imot venstre ribben. Kan ikke si at jeg liker å gå gravid, er veldig lei ! Og gleder meg så mye til å ikke være gravid mer. Er også hjemmeværende, og dagene går så siiinnsykt sakte når alle andre er på jobb.. Og jeg er for sliten til å gjøre så mye! Er konstant trøtt og sliten. Dagene kan ikke gå saktere! Føler resten av tiden går i sneglefart mildt sagt! Anonymkode: 79550...92d Uff, kan tenke meg at det blir trangt for den lille nå ja! Jeg merker også stikkinger på høyre side som jeg tror er livmoren. Når det gjelder kvalmen anbefaler jeg deg å spise noe smått hele tiden. Jeg blir ekstremt dårlig med en gang jeg merker jeg blir litt sulten. Samme her med dagene og tiden. Været gjør det ikke akkurat lettere å komme seg ut. Prøver å få hjernen til å tro det ikke er lenge igjen nå! 😅
Gyll1 Skrevet 31. januar 2018 Forfatter #12 Skrevet 31. januar 2018 44 minutter siden, Vera Vinge skrev: Jeg er i uke 29, men litt motsatt av dere over. Jeg syns denne tiden er så fin, da kvalmen er i stadig bedring og jeg ikke har noen andre store plager. Magen syns endelig ordentlig, og koser meg med masse liv og røre hos babyen. Men jeg er nok litt motsatt av mange, for i de to foregående graviditene syns jeg det å være høygravid var en lek i forhold til 1. og deler av 2. trimester. Selv om jeg kjenner det litt mer i bekkenet denne gangen hvis jeg er mye på farta, har jeg stort sett ingen bekkenplager. Det eneste jeg er spent på nå er glukosebelastningen jeg skal på om et par dager. Til tross for at sf-målet er litt lavt, har nylig ul vist at jeg ligger an til å få (nok en) stor baby, og de vil gjerne vite om stor baby forrige gang og trolig denne gang skyldes svangerskapsdiabetes. Noe jeg ble litt overrasket over, siden jeg ikke har lagt på meg noe mye verken sist eller nå. Tror mest at jeg bare får store barn, siden det ligger i familien, og håper jo det bare er det. Ellers har jeg akkurat kjøpt de første babyplaggene (hadde vinterbabyer sist), og kjenner jeg begynner å glede meg. Så hyggelig at du har en positiv opplevelse! Jeg syns også ting har blitt lettere med tiden ( Var innlagt en god stund ). Bare dagene som går så utrolig sakte .. Masse lykke til, alt er nok bra med både deg og baby
Gyll1 Skrevet 31. januar 2018 Forfatter #13 Skrevet 31. januar 2018 32 minutter siden, Liven_ skrev: Jeg er i uke 27 og koser meg veldig. Snakker stadig med baby, går turer, svømmer i åpen svømmehall. Mange bekymringer her og der men det er mest glede. sf kurven er litt høy og jeg skal snart ta GBT. Magen er også stor (det var meg som la ut bilde av magen min men tema ble stengt da det var i strid med forumets regler🤔) Har også jernmangel + morkaka foran og er stadig bekymret om barnet får nok oksygen. Ellers bare kos. Syns det er synd jeg ikke får være gravid veldig lenge Så hyggelig at du koser deg og har en fin opplevelse! Ønsker deg masse lykke til videre og håper det positive fortsetter til slutten!
Gyll1 Skrevet 31. januar 2018 Forfatter #14 Skrevet 31. januar 2018 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er i uke 34, men har vært i mer eller mindre samme form siden uke 22. Jeg har litt bekkenplager, som gjør det vondt å gå langt (og i butikker), men ellers er formen god. Trøtt, ja, og sliter med søvn, og forstoppelse, men ellers er alt helt greit. Magen er litt i veien nå, da, men ikke så mye at det er noe å sutre over. 1. trimester og første halvdel av 2. trimester var ikke noe artig i det hele tatt. 3. trimester er kakestykke i forhold. Anonymkode: 89d1d...f72 Håper tiden du har igjen går fort og bra! Masse lykke til med liten baby
Gyll1 Skrevet 31. januar 2018 Forfatter #15 Skrevet 31. januar 2018 25 minutter siden, Cyndaquil skrev: Jeg er i uke 35 , og sniker meg inn og svarer. Her ble jeg sykemeldt 100% i dag. Energien strekker ikke til lengre . Blir holdt våken om natten av vondter. Baby aktiviteten varier, då sent som nå er de veldig stor er det mindre plass. Så kjenner større bevegelser, feks at et kne stikker ut fra magen Nå er det ikke lenge igjen for deg! Skjønner godt at energien forsvinner, men håper aktiviteten til lille baby hjelper deg med å holde ut Så spennende at du kan kjenne hva baby sparker med! Jeg har fortsatt ikke peiling 😅
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #16 Skrevet 31. januar 2018 1 time siden, Liven_ skrev: Hb 10.8 jernmetning 8 % ferritin 7 du? Hb 10.2 Ferritin 3 Jernmetning? Ser ikke noe om det på blodprøvene mine.. Men blir litt bekymret når du skrev at babyen kan få for lite oksygen pga jernmangel... Syns det er rart at legene jeg har vært hos ikke har nevnt det tar du jerntilskudd da? Jeg tar amino jern, er den eneste jeg tåler Anonymkode: 79550...92d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå