Gå til innhold

Hvordan skal facebooken til en ufør se ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om facebookprofilen min sømmer seg for en ufør? 

Jeg har alle sikkerhetsinnstillinger så privat som mulig, poster eller oppdaterer nesten aldri, skjult venneliste, ikke oppgitt noen detaljer om meg selv, profil-og bakgrunnsbilde er ikke personlige, bilder er få og upersonlige, bilder og poster fra andre kan bare sees av meg og jeg er sperret for søk på facebook. Den er i bunn og grunn som en festning uten innhold. Er dette ok?

Anonymkode: d0a14...22c

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det der høres ut som min profil. Jeg er også ufør. Ikke har jeg andre sosiale medier heller.

Anonymkode: d3574...5a0

Gjest N-Nøff
Skrevet

Regner med at det er et motsvar til andre tråder om uføre og Facebook? Jeg tenker at uføre får ha den slik profil de ønsker å ha. Det er mange årsaker til at folk er uføre, om du kan gå 5 timer tur i skauen og tåle det, så kan du få lov til å legge ut bilde av det også. Folk har ikke noe med det, det skal faktisk endel til for å få innvilget uføretrygd. Det er ikke noe en får for moroskyld, stort sett 

Skrevet

Har en ganske lukket profil, men det er ingenting der jeg ikke kunne la NAV lese. Hva andre mener om hva jeg bruker tiden min til blåser jeg i, NAV og lege vet godt hva min sykdom og mine begrensninger er.

Anonymkode: 79e6e...84e

• Liker 3
Skrevet

Egentlig bør det vises hva du spiser, hva du kjøper, hva du har i utgifter, hva du har inntekt,  hva du betaler i skatt. Hvilke medisiner, hva de koster, hvor ofte du er til legene, når du er ute, hva du gjorde ute. Sånn at de som vet du har fjøset deg til uføretrygd, kan følge med deg. Slik at de kan vurdere om fin sykdom og aktivitet er verdig uføretrygd. Akkurat som på kg

Anonymkode: d6b21...374

• Liker 8
Skrevet

Litt morsomt at alle uførehaterne ikke svarer i denne tråden når det er mange i alle andre uføretråder der de "ser" at alle uførevennene sine går på ski flere timer om dagen og løper med 15 hunder opp på den bratteste fjelltopp til frokost og shopper i 4 timer til kvelds. 

Anonymkode: bb5ad...602

• Liker 11
Skrevet

Aller helst skal man stå som elev fra Livets Harde Skole, ha flust av sitater som at ikke alt er synlig, gjentatte innsjekkinger hos leger, healere osv. Og ett par fotbilder fra solsenga på Gran Canaria. Også pilleboksene sortert :fnise:

Og gjerne noen sitater om sykdommene og hvor fælt det er, men at man biter tenna sammen og står på videre. Også til slutt, ikke glem å ta med noen bilder som viser at man er skikkelig sjuk, liggende i senga uten sminke og rotete hår for å vise en dårlig dag eller to.

Neida, men på et generelt grunnlag burde vel de fleste hatt slike innstillinger som TS har.

Anonymkode: 7641b...a2a

• Liker 3
Skrevet
På 31.1.2018 den 11.39, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på om facebookprofilen min sømmer seg for en ufør? 

Jeg har alle sikkerhetsinnstillinger så privat som mulig, poster eller oppdaterer nesten aldri, skjult venneliste, ikke oppgitt noen detaljer om meg selv, profil-og bakgrunnsbilde er ikke personlige, bilder er få og upersonlige, bilder og poster fra andre kan bare sees av meg og jeg er sperret for søk på facebook. Den er i bunn og grunn som en festning uten innhold. Er dette ok?

Uff så synd man syntes i seg selv idag... 

Anonymkode: c9c56...0f2

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og det må du selvsagt få lov til ;)

Anonymkode: 83789...1b8

• Liker 5
Skrevet

Den kan se ut akkurat som eieren vil at den skal se ut, men hvis hun gjerne vil fremstille livet sitt som actionfylt og aktivt må hun leve med at noen mener og tror at hun godt kunne bidratt litt til statskassen også. Man må ta mange valg i livet og dette er et av dem. Tindring på Facebook og Insta = en viss skepsis og mistenksomhet fra omgivelsene. Godta det eller dempe seg litt, så enkelt er det.

Anonymkode: f097a...e98

Skrevet

Huff, ja. Flere mener visst at vår FB bør se slik ut:
giphy.gif

giphy.gif

cold-remedies-1.jpg

Anonymkode: 1f48b...605

• Liker 4
Skrevet

tenor.gif?itemid=7251723

Fordi det er dessverre mange som ikke vet om usynlige lidelser....

Anonymkode: 1f48b...605

• Liker 2
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor tror du jeg syns synd på meg selv? Syns du facebookprofilen min indikerer det? 

• Liker 1
Skrevet

Jeg er nok en av de som blir kritisert i den andee rråden. I gode perioder postes det et og annet bilde fra fjelltur eller trening, men de som kritiserer legger ikke merke til de lange periodene jeg har helt uten oppdateringer. Det siste halvåret har jeg postet en status, men om du bare blar gjennom profilen min uten å se på hyppighet så ser livet mitt helt ok ut. Profilbildet er et bilde hvor jeg ser skikkelig fresh ut. Ingen vil jo ha bilde av seg selv hvor de ligger syke, ustelte og fæle! 

Jeg har aldri tenkt over at det jeg poster kan støte skattebetalerene. Jeg og NAV vet hvorfor jeg er ufør, så om noen skulle melde meg til NAV for noe jeg poster på face så er de veldig velkomne til det fordi jeg ikke har noe å skjule. 

Det er trist at det er så mye feiloppfatning av oss som er ufør. Vi har alle forskjellige lidelser og for mange så er den fjellturen terapi og en tur de har lengtet lenge etter å få til. Skal man da ikke få poste et bilde av den gleden? Hvorfor skal kun friske få lov til det? 

Anonymkode: 4b867...e03

• Liker 4
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Egentlig bør det vises hva du spiser, hva du kjøper, hva du har i utgifter, hva du har inntekt,  hva du betaler i skatt. Hvilke medisiner, hva de koster, hvor ofte du er til legene, når du er ute, hva du gjorde ute. Sånn at de som vet du har fjøset deg til uføretrygd, kan følge med deg. Slik at de kan vurdere om fin sykdom og aktivitet er verdig uføretrygd. Akkurat som på kg

Anonymkode: d6b21...374

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

Anonymkode: 0d0f1...5f8

Skrevet

Jeg poster jo det positive som skjer i livet mitt på facebook. Vil ikke poste dritten min der. Jeg var nylig på disney on ice med barna og familien min, postet det på facebook. Men ingen så at jeg lå rett ut i 3 dager etterpå, og ikke klarte å gå til postkassen engang. For at jeg skal beholde en viss livsglede, så prøver jeg å få til det jeg kan. Selv om jeg vet at straffen kommer etterpå. Men det er uansett verdt det. Og jeg trenger de gode opplevelsene iblant for å overleve.

Anonymkode: 7e457...ff7

Skrevet

Nei nei, du må ikke poste noe negativt og sykdomsrelatert heller. Da er man jo bare oppmerksomhetssyk og det er visst ikke rart man er syk når man har en så negativ innstilling.... 

Anonymkode: e3cac...453

• Liker 4
Skrevet

Eneste jeg reagerer på er to på min liste som fordømmer andre men mener at de selv skal gå fri for sp om hvorfor de er trygda.

Ingen av de står oppført med livets harde skole

Anonymkode: d96bf...e87

Skrevet

Det beste er å slette Facebook, evt bare forsvinne fra jordas overflate

Eller kanskje vi bare skal legge ut lange innlegg daglig om hvor tøft ting er, bilder av hårete underarmer fordi vi ikke har hatt energi til å dusje, filme angstanfall, legge ut bilder av resepter på medisiner, sette opp kamera på soverommet for å bevise at vi blir sengeliggende i flere dager/uker?:fnise: Ta en løgndetektor test kanskje 

Anonymkode: c74de...7fb

Gjest Balian de Ibelin
Skrevet (endret)

Som dette tydeligvis

8338677113_33fc57fcc3_b.jpg

Endret av Balian de Ibelin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...