Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har pleid å barbere meg, men må barbere meg såpass hyppig at jeg nå vurderer andre alternativer. Huden min er svært lys, og hårene mørke. Dette er spesielt synlig på leggene, bikinilinjen og armhulene.

Jeg tenker nå på andre alternativer. I dag var jeg og vokset meg for første gang: legger, lår, bikinilinje og armhuler fikk gjennomgå. Leggene var helt forferdelig, lårene var vonde, og resten var vondt men greit. Totalt sett var det ubehagelig nok til at det ikke fristet til gjentagelse. Hun som vokset meg sa at det var vondest første gangen, også ble det litt bedre for hver gang. Hun sa også at permanent hårfjerning er betydelig vondere enn voksing.

Hva anbefaler dere? Barbering opplever jeg som tar mye tid, det er kostbart å stadig kjøpe nye barberblader, og håret vokser fort tilbake igjen og må gjøres jevnlig. På den positive siden kan det gjøres i komfort av eget hjem, er ikke smertefullt og er en lavere «jevn» kostnad.

Voksing er jo «raskt» i den forstand at man slipper å gjøre det så veldig ofte. Dog må man jo spare ut håret før voksing, slik at man går vekselvis hårløs/veldig hårete. Det er også en høyere kostnad per voksing enn jeg bruker på baberutstyr i måneden. Et annet aber er at man må bestille time og dra til en voksesalong, som krever litt planlegging i hverdagen.

Permanent hårfjerning: Fryktelig dyrt - men man sparer tid i løpet av et liv, og jeg slipper å stadig tenke at jeg må i dusjen for å rake beina/armhulene. Frigjort tid og bekymring virker verdt tiden. Dog frister det svært lite å gjøre dette hvis det er vondere enn voksingen..... Og hvor effektivt er det egentlig? 

Hva gjør dere og hvorfor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker epilator på beina, og barberer under armene og i småskogen. 

Epilator gjør litt vondt på leggene/lårene de første gangene, men etter hvert blir hårsekkene skadet, så hårene sitter løsere. Så nå merker jeg det knapt på leggene, litt mer ubehagelig på lårene. Jeg trenger bare gjøre det hver 3-4 uke. 

Jeg prøvde epilatoren under armene og på bikinilinjen, og ALDRI igjen, for å si det sånn.. Men der går det så raskt og enkelt å dra over med barberhøvelen, at jeg ikke synes det er noe pes i det hele tatt. 

Anonymkode: 72a08...f9a

Skrevet (endret)

Jeg epilerte leggene mine en gang for et par år siden, og det var det vondeste jeg har gjort. Det tok meg ca 4 timer å få tatt alt håret ettersom smerten var uholdbar. Damen som vokset meg sa forsåvidt at jeg har sensitiv hud, kombinert med at hårene sitter veldig godt. Hun måtte gå over flere områder mange ganger fordi hårene slapp ikke.

Men det er vel som du sier: jo mer du gjør det jo mindre vondt blir det.

Jeg må barbere meg under armhulene ca hver dag, så det går jo forsåvidt raskt, men det er jo ikke hver dag jeg dusjer en gang. Særlig på sommeren må jeg barbere meg daglig.

Endret av Nuttery
  • 2 uker senere...
Skrevet
På 31.1.2018 den 11.28, Nuttery skrev:

Hei.

Jeg har pleid å barbere meg, men må barbere meg såpass hyppig at jeg nå vurderer andre alternativer. Huden min er svært lys, og hårene mørke. Dette er spesielt synlig på leggene, bikinilinjen og armhulene.

Jeg tenker nå på andre alternativer. I dag var jeg og vokset meg for første gang: legger, lår, bikinilinje og armhuler fikk gjennomgå. Leggene var helt forferdelig, lårene var vonde, og resten var vondt men greit. Totalt sett var det ubehagelig nok til at det ikke fristet til gjentagelse. Hun som vokset meg sa at det var vondest første gangen, også ble det litt bedre for hver gang. Hun sa også at permanent hårfjerning er betydelig vondere enn voksing.

Hva anbefaler dere? Barbering opplever jeg som tar mye tid, det er kostbart å stadig kjøpe nye barberblader, og håret vokser fort tilbake igjen og må gjøres jevnlig. På den positive siden kan det gjøres i komfort av eget hjem, er ikke smertefullt og er en lavere «jevn» kostnad.

Voksing er jo «raskt» i den forstand at man slipper å gjøre det så veldig ofte. Dog må man jo spare ut håret før voksing, slik at man går vekselvis hårløs/veldig hårete. Det er også en høyere kostnad per voksing enn jeg bruker på baberutstyr i måneden. Et annet aber er at man må bestille time og dra til en voksesalong, som krever litt planlegging i hverdagen.

Permanent hårfjerning: Fryktelig dyrt - men man sparer tid i løpet av et liv, og jeg slipper å stadig tenke at jeg må i dusjen for å rake beina/armhulene. Frigjort tid og bekymring virker verdt tiden. Dog frister det svært lite å gjøre dette hvis det er vondere enn voksingen..... Og hvor effektivt er det egentlig? 

Hva gjør dere og hvorfor?

Har hatt veldig god erfaring med laser! Dyrt ja, men herlig å slippe den regelmessige voksingen og barberingen. 

Skrevet

Laser er veldig vondt(i hvertfall bikinilinja som jeg tok) og det skal mange runder til før man blir kvitt håret for godt(har brukt 6000kr til nå, fremdeles ikke alt bort)

men jeg slipper stygge, inngrodde hår! Så alt er verdt det😅

Skrevet

Enig at det gjør vondt, tok bl. a. full brasiliansk og behagelig var det ikke. Men resultatet tatt i betraktning er jeg enig at det absolutt var verdt det, både økonomisk og når det gjelder ubehag/smerte. 

Skrevet

Jeg kan ikke anbefale epilering varmt nok. Og jeg har vært gjennom både voksing, og laser. Laser virker godt på partier der man har lys hus og mørke hår, men ikke om man har mørkere hud eller lysere kroppshår. Man blir aldri kvitt alt. Og etterhvert kommer jo hårene tilbake, det er ikke en permanent behandling.  

Jeg epilerer en gang i uka. Da er det bare noen få fjon, også under armer og i bikinilinje, og man kjenner ingenting. Jeg er alltid hårfri. Har ingen inngrodde hår, og det tar meg 10 minutter hver uke. (jeg vet mange klager over inngrodde hår ved voksing - men desinfiser eller vask epilatorhodet, og bruk en god krem rett etter epileringen). 

Det er jo perfekt å komme i gang nå når du nettopp har vokset, prøv så snart de første hårene dukker opp igjen. 

Anonymkode: 70e71...3f1

Skrevet
7 timer siden, LeneXCII skrev:

Enig at det gjør vondt, tok bl. a. full brasiliansk og behagelig var det ikke. Men resultatet tatt i betraktning er jeg enig at det absolutt var verdt det, både økonomisk og når det gjelder ubehag/smerte. 

Jeg tenker også på dette. Å gjennomgå smerte et par ganger for å slippe å gjøre det «noen sinne» igjen virker fristende. Jeg har god hårvekst slik at å gjennomgå 4-10 behandlinger virker mer fristende enn å barbere seg annenhver dag..

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan ikke anbefale epilering varmt nok. Og jeg har vært gjennom både voksing, og laser. Laser virker godt på partier der man har lys hus og mørke hår, men ikke om man har mørkere hud eller lysere kroppshår. Man blir aldri kvitt alt. Og etterhvert kommer jo hårene tilbake, det er ikke en permanent behandling.  

Jeg epilerer en gang i uka. Da er det bare noen få fjon, også under armer og i bikinilinje, og man kjenner ingenting. Jeg er alltid hårfri. Har ingen inngrodde hår, og det tar meg 10 minutter hver uke. (jeg vet mange klager over inngrodde hår ved voksing - men desinfiser eller vask epilatorhodet, og bruk en god krem rett etter epileringen). 

Det er jo perfekt å komme i gang nå når du nettopp har vokset, prøv så snart de første hårene dukker opp igjen. 

Anonymkode: 70e71...3f1

Jeg har lys hud og mørke hår på leggene, i underlivet, og under armene. Hårene på lårene er lyse nok til at det ikke gjør noe. Jeg epilerte leggene mine ved en anledning for et par år siden. Det gjorde så vondt at det tok meg ca 2 timer per legg. Jeg har forsøkt å gjenta seansen et par ganger, men det var uholdbart. Jeg får forsøke igjen - nå som jeg har vokset. Hvis ikke så tror jeg jeg bestiller time til laser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...