Gå til innhold

Hva tenker dere er dyrt for en vår/høst jakke til barn på 1 år?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis det er et merke som er lett å selge brukt, så ville jeg heller kjøpt brukt. 

Anonymkode: 55714...521

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spørs hva den skal brukes til. Jeg kjøpte billig HM til min ved ca 1 år, for den ble stort sett brukt som overdel i vogna ved behov, eller til en bytur/fra hus til hus. Til utelek og skikkelige turer brukte vi heller vinterdress eller teknisk parkdress, avhengig av vær. Senere på våren kjøpte jeg såvidt foret, vanntett teknisk jakke, den erstattet også regnjakke sammen med regnbukse. Betalte bare 500, og ser ikke for meg at dyrere kvaliteter ville vært bedre, ungen var alltid tørr og den er ikke slitt. Høyere i alder synes jeg jakken skal tåle mer vær og lek, og at det kan være verdt å legge mer i "arbeidstøyet".

Er tøyet for pent, dust i fargene og yndig, blir det ubehagelig å se ungen ake seg nedover grusete og steinete bakker når hun leker at hun aker i snøen.

Anonymkode: 49f0e...762

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri brukt så mye penger på en jakke som bare brukes noen måneder. Ikke synes jeg de jakkene er noe finere enn andre jakker heller, føler man bare betaler for merkenavnet ;-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det kommer litt an på jeg. Er det snakk om en svindyr miniature jakke for å bruke til å ta noen stilige bilder til bloggen/instagram, på noen byturer og generelt show off, skjønner jeg ikke poenget. Å kjøpe dyre klær til en 1 åring og rettferdiggjøre kjøpet med at man kan selge det etterpå er naivt :-) Da må man gå å passe på at 1åringen sitter i vogna si, i god avstand fra mat, drikke, dyr, kjøretøy, trær, gress osv, så man unngår flekker på klærne. 

Er det derimot snakk om en god og praktisk skalljakke som kan brukes fra vår til sen høst, til et barn som er mye ute synes jeg det er verdt pengene. Vi har kjøpt skalljakkene fra Polarn O. Pyret i kjønnsnøytale farger til vår eldste, så kan yngste arve. De jakkene er helt supre :)

Anonymkode: 4194d...81e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...