Gå til innhold

Pollenfilter - allergisk!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg liker å lufte og må nesten lufte om natten. Blir veldig varmt inne. Men jeg er så allergisk mot pollen (bjørk, gress, burot). I fjor måtte jeg ha igjen vinduet for fikk hevelser, skjelvinger og feber av allergien. Jeg kunne prøvd vaksine, men fastlegen vil ikke starte på det før sykehuset sier at det er greit og jeg har time på sykehuset for sent ift når man bør starte på vaksinen (4 mnd før pollensesongen starter, som er i februar...). Så er veldig redd for at jeg må gjennom en sesong med enda mer allergi enn i fjor, og da var det veldig ille... går allerede på medisin. Aerius. Prøver telfast og for å se om den hjelper. Men finnes det noe jeg kan feste foran vinduet eller noe som holder pollenet ute!? Har ingenting utenfor vinduet, dvs ikke noen blomster osv, men vinden bærer det jo med seg. 

Anonymkode: 95844...b39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker å lufte og må nesten lufte om natten. Blir veldig varmt inne. Men jeg er så allergisk mot pollen (bjørk, gress, burot). I fjor måtte jeg ha igjen vinduet for fikk hevelser, skjelvinger og feber av allergien. Jeg kunne prøvd vaksine, men fastlegen vil ikke starte på det før sykehuset sier at det er greit og jeg har time på sykehuset for sent ift når man bør starte på vaksinen (4 mnd før pollensesongen starter, som er i februar...). Så er veldig redd for at jeg må gjennom en sesong med enda mer allergi enn i fjor, og da var det veldig ille... går allerede på medisin. Aerius. Prøver telfast og for å se om den hjelper. Men finnes det noe jeg kan feste foran vinduet eller noe som holder pollenet ute!? Har ingenting utenfor vinduet, dvs ikke noen blomster osv, men vinden bærer det jo med seg. 

Pollenfilter foran vinduet har ingen effekt annen enn psyisk. Pollenkornene er for små så de slipper igjennom. Bortkastede penger om du ikke har nytte av den psykiske placebo effenkten. 

Hyposensibilisering starter man med straks pollensesongen er over på høsten. Legen din kan gi deg en kortisonsprøyte når du er på ditt dårligeste og du blir allergifri en månedstid. Ikke noe å bruke i mengder men som nødhjelp er det ok. 

Anonymkode: 1a3a1...7df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble fullstendig kvitt pollenallergien min med bioresonans/kosthold. Hadde ekstrem allergi med pustebesvær. Tungt medisinert. Nå, medisinfri og ikke snev av allergi. Kan gni nesa mi i gresset i verste spredning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også tipse deg om luftrenser. Siden det er 30 dagers åpent kjøp, så kan du prøve å levere tilbake hvis det ikke fungerer. Det finnes forskjellige typer i forhold til areal og rom det skal brukes i. De fleste er stillegående, slik at de kan brukes på soverom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, 2shy skrev:

Jeg vil også tipse deg om luftrenser. Siden det er 30 dagers åpent kjøp, så kan du prøve å levere tilbake hvis det ikke fungerer. Det finnes forskjellige typer i forhold til areal og rom det skal brukes i. De fleste er stillegående, slik at de kan brukes på soverom.

Luftrenser det er mulig å ha på et soverom og sove med, altså stillegående, selges ikke på de store butikkene med åpent kjøp. Da må ts til spesialbutikker. Lux har til over 10 000 kroner. Jeg har prøvd ganske mange av de Elkjøp ol har, men de bråker for mye. Luftrenser er og av naaf ikke lenger ansett som noen hjelp mot allergiplager. Men også der kan jo placeboeffekten hjelpe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Luftrenser det er mulig å ha på et soverom og sove med, altså stillegående, selges ikke på de store butikkene med åpent kjøp. Da må ts til spesialbutikker. Lux har til over 10 000 kroner. Jeg har prøvd ganske mange av de Elkjøp ol har, men de bråker for mye. Luftrenser er og av naaf ikke lenger ansett som noen hjelp mot allergiplager. Men også der kan jo placeboeffekten hjelpe. 

Placeboeffekten hjelper jo ikke en dritt når man hovner opp, får feber, skjelvinger, kløe og nysing. Jeg har prøvd den før, takk. Eneste placebo jeg forholder meg til må være aerius, og nå har den søren meg begynt å avta den og.. prøver en annen medisin nå, men må gjøre noen fysiske tiltak i huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, 2shy skrev:

Jeg har luftrenser allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, 2shy skrev:

Jeg ble fullstendig kvitt pollenallergien min med bioresonans/kosthold. Hadde ekstrem allergi med pustebesvær. Tungt medisinert. Nå, medisinfri og ikke snev av allergi. Kan gni nesa mi i gresset i verste spredning :)

Og hva gjorde du da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pollenfilter foran vinduet har ingen effekt annen enn psyisk. Pollenkornene er for små så de slipper igjennom. Bortkastede penger om du ikke har nytte av den psykiske placebo effenkten. 

Hyposensibilisering starter man med straks pollensesongen er over på høsten. Legen din kan gi deg en kortisonsprøyte når du er på ditt dårligeste og du blir allergifri en månedstid. Ikke noe å bruke i mengder men som nødhjelp er det ok. 

Jeg tåler ikke kortison; får ekstrem hjertebank og uregelmessig puls. Hjertet hater den, for å si det sånn. Det resulterer i at jeg ikke får sove pga hjertebank og at jeg må gå på Sobril og være helt dopet under hele kuren for i det hele tatt å få sove. Jeg kan starte på vaksinen nå, men jeg får jo søren meg ikke tak i en lege på sykehuset. Dumt at fastlegen liksom må vente på det. For et par år siden var han klar til å gi meg det, men jeg så det an. Dumme meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hva gjorde du da? 

Bioresonans-behandling. Kostholdsmessig så er hvete, gjær, sukker, og alkohol noe av det verste du kan få i deg i forhold til pollen-allergi. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, 2shy skrev:

Bioresonans-behandling. Kostholdsmessig så er hvete, gjær, sukker, og alkohol noe av det verste du kan få i deg i forhold til pollen-allergi. 

Ok. Får leve hvetefritt når sesongen starter kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Får leve hvetefritt når sesongen starter kanskje?

Nei, det bør begynne nå. Ikke bare kutt hvete, men gjær og resten jeg nevnte. Anbefaler en tur til som tilbyr bioresonans. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...