Gå til innhold

Hvor tidlig kom svangerskapskvalmen?

Ede

Anbefalte innlegg

Dere som ble kvalme tidlig, hvor mange dager dpo skjedde det? Jeg er i dpo land og overtolker alle symptomer. :fnise: Kun 8 dager dpo og jeg kjenner meg kvalm og brystvortene strutter mye mer enn vanlig (ikke spesielt ømme). Jeg tør ikke håpe, det kan jo være 1000 andre grunner, men er det i det hele tatt mulig å kjenne noe 8dpo?? Vet jeg burde slappe av og ikke tenke på det, men klarer liksom ikke å la være. 

Noen erfaringer?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er særdeles lite sannsynlig at eventuell kvalme er grunnet graviditet. Så tidlig kjenner man ikke graviditetssymptomer. 

(og forøvrig er "morgenkvalme" et litt utdatert begrep, da kvalmen kan være der når som helst på døgnet). 

Anonymkode: b8b7e...317

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er særdeles lite sannsynlig at eventuell kvalme er grunnet graviditet. Så tidlig kjenner man ikke graviditetssymptomer. 

(og forøvrig er "morgenkvalme" et litt utdatert begrep, da kvalmen kan være der når som helst på døgnet). 

Takk for svar, det kalles vel svangerskapskvalme nå...? Blir det riktig terminologi? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Den kom sånn i 7-tida på morgenen 

Anonymkode: 8768e...28e

:fnise: Takk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kom ikke før i 7-8 uke, og den var heller ikke bare på morgenen. Morgenkvalme er bare et misbrukt begrep, da kvalmen opptrer gjennom hele dagen. Enten sporadisk eller konstant.

Anonymkode: 0d3d9...68b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Ede skrev:

Takk for svar, det kalles vel svangerskapskvalme nå...? Blir det riktig terminologi? :) 

Ja, svangerskapskvalme er et mer korrekt begrep. Som regel trår den inn mellom uke 4-6, og begynner å gi seg rundt uke 12. Jeg ble ikke kvalm før rundt uke 7, men til gjengjeld varte det til uke 19 omtrent. Noen er kvalme hele svangerskapet, andre blir aldri kvalme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet brått i uke 6+4. Husker dagen jeg startet å spy fordi jeg hadde legetime den dagen.. 

Spøy konstant hele dagen/natta.. morgenkvalme du liksom.. 

Anonymkode: a1732...fb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var (nesten) mer kvalm før positiv test (testet positivt 4+4 eller noe sånt) enn etter.. Skal sies at jeg hadde vært i båt, men å være sjøsjuk i tre dager.. Var faktisk en av grunnene til at jeg testet!

Anonymkode: b82ed...b53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Startet brått i uke 6+4. Husker dagen jeg startet å spy fordi jeg hadde legetime den dagen.. 

Spøy konstant hele dagen/natta.. morgenkvalme du liksom.. 

Anonymkode: a1732...fb8

Ser det er mange som missliker begrepet så jeg endret overskriften, var ikke meningen å fokusere på om den kom om morgenen eller ikke, brukte kun et innarbeidet ord av gammel vane. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble kvalm i uke 6, men var kun litt småkvalm i tre uke ca. Slapp veldig billig unna kvalmen. 

Anonymkode: af9a6...e35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rundt uke 5 for meg. Når du bare er 8 DPO er det ikke sikkert du rent teknisk er gravid en gang (altså at et befruktet egg har festet seg) langt mindre at kroppen har begynt å produsere så mye hormoner at det gir symptomer eller slår ut på en test, men det er nok gjerne sånn at man kjenner ekstra godt etter og innbiller seg ting når man så gjerne vil være gravid. Jeg har aldri kjent så mange graviditetssymptomer som de månedene det ikke klaffet. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 minutter siden, Arkana skrev:

Rundt uke 5 for meg. Når du bare er 8 DPO er det ikke sikkert du rent teknisk er gravid en gang (altså at et befruktet egg har festet seg) langt mindre at kroppen har begynt å produsere så mye hormoner at det gir symptomer eller slår ut på en test, men det er nok gjerne sånn at man kjenner ekstra godt etter og innbiller seg ting når man så gjerne vil være gravid. Jeg har aldri kjent så mange graviditetssymptomer som de månedene det ikke klaffet. :fnise:

Jeg er fullt klar over at jeg leter etter symptomer! :fnise: Er nok veeeeldig usannsynlig at det er det som gjør at jeg er kvalm i dag ja. Men klarer ikke helt å tenke logisk heller. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var kvalm og kastet opp når testen så vidt viste alt jeg var gravid. Slet med hyperemesis hele svangerskapet så er vel derfor det kom tidelig. 

Anonymkode: c377b...f76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra slutten av uke 6. Kastet opp fra uke 7, 5-15 ganger frem til uke 29.

Anonymkode: f0a08...bec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalmen kom gradvis, men ble verre i uke seks og helt ulevelig i uke ni. Ble innlagt med hyperemesis og var sengeliggende til uke 20. Da gikk det heldigvis gradvis nedover igjen og de siste 15 ukene var jeg i knallform! 

Anonymkode: 729b9...778

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...