Gå til innhold

Hjelp til barneoppdragelse!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker dere om dette? Min mann reiser i jobben slik at han er borte fra mandag-torsdag/fredag hver uke. Jeg gjør jo da selvfølgelig alt som har med vår sønn på snart 2 år. Står opp om netter, kjører i bhg, legger og alt man gjør med barn. Min mann har nå være hjemme i 2 mnd, og jeg synes det er rimelig at han da står opp med sønnen som våkner kl 5 og kjører han i bhg 645. Etter dette legger mannen min seg igjen, og sover langt ut på formiddagen. Men flere ganger når han har stått opp med Sønnen så hører jeg sønnen min gråter lenge, og har da tenkt at han har slått seg. Og tilslutt går jeg ned til de, da ligger mannen og sover på sofaen imens sønnen min hylgråter. Mannen min mener han bare sutrer og skal ha vilja si og at han tåler å gråte litt. Sist uke lå han å sov mens sønnen gråt, da jg kom hadde han bæsja i bleia og ikke spist frokost. I dag så hadde mannen min tatt med seg vår sønn inn på gjesterommet og lukket døra. Sønnen min sto og gråt og banka på døra med sutten sin, mannen lå i senga under dyna med puta over hodet, og ikke et lys på i rommet. Jeg mener dette er helt uakseptabelt. Han mener det er greit at ungen gråter innimellom og å være litt treg om morgenen. Hva tenker dere?

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt uakseptabelt av far. Han bør vise sitt ansvar forcsønnen sin.

• Liker 7
Skrevet

Ikke greit. Klokka 5 er tidlig, jeg forstår det, men barna skal ikke gråte fordi far vil sove. Har dere forsøkt å forlenge søvnsyklusen til gutten, slik at han kan sove til 6-7?

• Liker 2
Skrevet

Dette er jo omsorgssvikt. Enten så skjerper han seg eller så må du ende forholdet. Kan ikke la et barn være i hans omsorg når han driter i det.

Anonymkode: b7610...dbf

• Liker 5
Skrevet

Det er i så fall oppdragelsen av mannen du trenger hjelp til. Man sovner jo ikke mens man har ansvar for et våkent barn som er så lite.

Anonymkode: 7e4c3...dbe

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, Minlillelykke skrev:

Ikke greit. Klokka 5 er tidlig, jeg forstår det, men barna skal ikke gråte fordi far vil sove. Har dere forsøkt å forlenge søvnsyklusen til gutten, slik at han kan sove til 6-7?

Sønnen min har egebtlig slitt med søvnen hele veien, og har aldri sovet så bra som nå. Jeg pleier ikke ta han opp kl 5, men får han til å sovne igjen i senga si. Men da våkner han hyppig, ca hvert 10 Min, frem til kl 6. Så det krever en innsats. Har sagt dette til mannen Min, men han orker ikke gjøre det så han "står opp" i steden. Men tar gjerne imot tips til forlenging av søvn! :-)

Skrevet

Nei fy flate, ikke greit! 

Er han interessert i å lære mer, da? Enten lese bøker eller gå på kurs, for eksempel circle of security? Eller ta han med for en samtale på helsestasjonen? 

Skrevet

Bare det å levere barnet i bhg kl. 6.45 for at far skal sove hadde vært nok til at det kom røyk ut av ørene mine. 

Resten er jo omsorgssvikt. Stakkars barn som blir oversett og neglisjert.

Ville dumpet far og krevd samvær med tilsyn, da han tydelig ikke evner å se barnet behov. 

Anonymkode: c0c95...553

• Liker 4
Skrevet

Hvis jeg ikke hadde pakket kofferten, hadde jeg stått opp selv og heller sovet på ettermiddagen når mannen er opplagt etter flere timers søvn på dagen. 

Anonymkode: 1f5bd...bb3

• Liker 1
Skrevet

Her ville jeg stått opp selv! Overhodet ikke overlatt ungen til faren...

Hva jeg ville gjort med forhold osv ellers aner jeg ikke, det kommer jo an på så mye, men jeg ville IKKE latt sønnen min ha det sånn om morgenen ihvertfall....

• Liker 4
Skrevet
32 minutter siden, Trude-lutt skrev:

Sønnen min har egebtlig slitt med søvnen hele veien, og har aldri sovet så bra som nå. Jeg pleier ikke ta han opp kl 5, men får han til å sovne igjen i senga si. Men da våkner han hyppig, ca hvert 10 Min, frem til kl 6. Så det krever en innsats. Har sagt dette til mannen Min, men han orker ikke gjøre det så han "står opp" i steden. Men tar gjerne imot tips til forlenging av søvn! :-)

Ville meldt meg inn i sove uten gråt gruppen på facebook. Begge mine sover relativt godt, men fikk god hjelp med dagsoving i den gruppa. 

Gjest GoldenLioness
Skrevet (endret)

Jeg hadde blitt rasende! Det er grov omsorgssvikt å la en 2 åring gå uten tilsyn. Det er så mye som kan gå galt! Om han ikke hadde forandret seg i dag hadde jeg gjort det slutt!

Det er helt uakseptabelt. Ser for meg at han kunne vært en av dem som setter ungen i badekaret alene og så skal han bare gjøre litt greier utenfor badet og forlater ungen uten tilsyn. Er det mulig å leke sånn med sitt eget barns sikkerhet?

Det her er skilsmisse grunn. 

Endret av GoldenLioness
Skrevet

Ved en skilsmisse vil jo far ha barnet helt alene, uten mor til å "redde situasjonen".... Jeg tror ikke det er mer heldig, selv om det evt. blir sjeldnere... 

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, Trude-lutt skrev:

Hva tenker dere om dette? 

Hva tenker du selv om at du overlater din hjelpeløse toåring til en mann med slike holdninger?

Dette er omsorgssvikt av dere begge, og inntil han faktisk kan fungere på et minimumsnivå som omsorgsperson, kan du ikke bruke ham som "barnevakt".

Ja, du har rett til å være skuffet og forvente mer, men å prøve å få ham til å innse ansvaret og bli voksen får komme i annen rekke. Først og fremst må du sikre at sønnen din blir ivaretatt på morgenene, og akkurat nå betyr det av DEG (eller en annen barnevakt).

Stakkars unge som ikke får tilsyn, omsorg, bli skiftet på osv og er helt overlatt til seg selv! Hvordan kunne du la dette skje så mange ganger?!?

• Liker 2
Skrevet
16 minutter siden, Biloba skrev:

Hva tenker du selv om at du overlater din hjelpeløse toåring til en mann med slike holdninger?

Dette er omsorgssvikt av dere begge, og inntil han faktisk kan fungere på et minimumsnivå som omsorgsperson, kan du ikke bruke ham som "barnevakt".

Ja, du har rett til å være skuffet og forvente mer, men å prøve å få ham til å innse ansvaret og bli voksen får komme i annen rekke. Først og fremst må du sikre at sønnen din blir ivaretatt på morgenene, og akkurat nå betyr det av DEG (eller en annen barnevakt).

Stakkars unge som ikke får tilsyn, omsorg, bli skiftet på osv og er helt overlatt til seg selv! Hvordan kunne du la dette skje så mange ganger?!?

Som jeg skrev i første innlegg så mener jeg jo dette er uakseptabelt. Og jeg skriver vel i utgangspunkt dette innlegget for å få bekreftelse på at det jeg tenker er rett og for å få noen tips og råd til hva man gjør videre med sånt (burde stått i første innlegg). Han er, bortsett fra det her, en god far. Men vet ikke hvordan jeg skal få han til å forstå at sånn her, det gjør man ikke. Jeg har sagt tydelig ifra de gangene det har skjedd, og det har virket som om han har forstått det. Noe han tydeligvis ikke har. Jeg vil jo ha det sånn at jeg kan overlate sønnen min til mannen hvilket som helst tid på døgnet og vite at han blir tatt godt vare på. 

Skrevet

Stakkars barn! Jeg skjønner behovet ditt for etterlengtet søvn, det blir lite pauser når man er alene. Jeg har også en mann som er ukependler, borte på hverdagene og absolutt alt faller jo på oss som er igjen. Alt fra middagsplanlegging til organisering av klesvask, tilbereding av all mat samt opprydding/vask, legging, nattevåk osv osv. Gud hva jeg hadde gitt for en natt hvor jeg visste at jeg ikke hadde ansvar for noen som garantert våkner og å stå opp og ordne meg alene. 

Men dette er uakseptabelt av mannen din, han må faktisk være våken når sønnen er det. Gutten lærer jo fort at pappa ikke er noe morsom å være sammeb med og kommee til å trekke seg unna. Hva er vitsen med å stå opp med barnet sitt hvis han ikke bytter bleie og gir frokost? Det er omsorgssvikt😡

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...