lady90 Skrevet 31. januar 2018 #1 Skrevet 31. januar 2018 Jeg har lavt stoffskifte som har vært velregulert i mange år. Har trent 3-4 ganger i uka siden 2013 uten problemer. Har pleid å trene type aerobic/spinning og da ligger pulsen på rundt 80% mesteparten av økta. Nå i det siste derimot har jeg gått en del på ski og også jogget litt. Problemet her er at pulsen skyter i været innmarri fort og jeg ligger på mellom 90-100% hele tiden. Det går fint å gjennomføre økta, må selvsagt ta noen småpauser, men ellers ikke noe problem. Føler likevel ikke at jeg får noen progresjon på kondisjon. Øktene er alltid like lange og jeg har ikke sjans til å presse meg mer. Jeg vet at det er mange diskusjoner rundt lavt stoffskifte og trening og mange anbefaler å ligge på 60-70% i puls, men for meg blir det da altfor kjedelig og enkelt. Jeg har ingen restitusjonsproblemer etter trening, det eneste som irriterer meg er den høye pulsen på visse typer trening + dårlig progresjon på kondisjon. Andre som har lavt stoffskifte og har opplevd det samme? Kan det lave stoffskiftet gjøre at det blir vanskeligere å få økt progresjonen på kondisjon, selv om det er velregulert?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå