Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mottar graderte arbeidsavklaringspenger fra nav. Er i 20% jobb. Har hatt jobben siden 2015 og har studert (godkjent av nav) det siste året for å øke kompetansen min. Har ca 1 år igjen før jeg er ferdig med studiet, gitt at jeg klarer å gjennomføre eksamen. Har nå forhandlet meg frem til et stort lønnshopp på jobben. Jeg går fra 250kr i timen til 500. Jeg skal ikke jobbe flere timer enn før men bare få mer betalt for de timene jeg jobber. 

Kan NAV blande seg inn i hva jeg tjener i timen på noe vis eller stoppe utbetaling av aap fordi jeg går så mye opp i lønn? Jeg får ikke utbetalt all verden av de da jeg ikke hadde så veldig god lønn når jeg ble syk. Men er fremdeles avhengig av det jeg får for at ting skal gå rundt. Håper på å komme tilbake i full jobb på sikt med nok behandling og medisiner, men er pr nå for syk til å klare det.. 

Har ikke lyst til å ta opp lønnen med veileder før jeg har bein å stå på iforhold til reglementet deres for denne type ting.. 

Anonymkode: 7fb5d...782

Videoannonse
Annonse
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mottar graderte arbeidsavklaringspenger fra nav. Er i 20% jobb. Har hatt jobben siden 2015 og har studert (godkjent av nav) det siste året for å øke kompetansen min. Har ca 1 år igjen før jeg er ferdig med studiet, gitt at jeg klarer å gjennomføre eksamen. Har nå forhandlet meg frem til et stort lønnshopp på jobben. Jeg går fra 250kr i timen til 500. Jeg skal ikke jobbe flere timer enn før men bare få mer betalt for de timene jeg jobber. 

Kan NAV blande seg inn i hva jeg tjener i timen på noe vis eller stoppe utbetaling av aap fordi jeg går så mye opp i lønn? Jeg får ikke utbetalt all verden av de da jeg ikke hadde så veldig god lønn når jeg ble syk. Men er fremdeles avhengig av det jeg får for at ting skal gå rundt. Håper på å komme tilbake i full jobb på sikt med nok behandling og medisiner, men er pr nå for syk til å klare det.. 

Har ikke lyst til å ta opp lønnen med veileder før jeg har bein å stå på iforhold til reglementet deres for denne type ting.. 

500 krone4 timen e4 jævla mye. Hvordan klat du dey?

Anonymkode: f8357...f09

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

500 krone4 timen e4 jævla mye. Hvordan klat du dey?

Anonymkode: f8357...f09

Argumenterte med at jeg kun har en 20% stilling i selskapet og at mitt arbeid sparer de for enormt store kostnader. Skulle de hentet inn eksterne tjenester for å gjøre det samme ville det kostet selskapet 30-40.000 i måneden. Dermed er det lønnsomt for de å ha meg ansatt i en liten - men godt betalt stilling. 

Skrevet

Nei. At du har høyere timelønn har ingen påvirkning på utbetaling av aap. Les igjennom spørsmålene på meldekortet. Det spørres om antall timer jobbet, ikke hvor mye penger du har tjent. Jeg har en passiv aksjeinntekt på kanskje 100.000 i året samtidig med aap. Det har ingen betydning på utbetalingen fra nav.

Anonymkode: 0b49f...f16

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...