Gå til innhold

Lønn assistent, 300 kr i timen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner en som jobber som assistent for en handikappet gutt. Så arbeidskontrakten hennes og der står det 270 kr i timen. Er ikke dette veldig mye? Uten utdannelse eller noe. Leste på uloba sine sider at grunnlønn var rundt 170, så hvordan er dette mulig? 

Anonymkode: 5e214...52a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er der gjennom uloba så stemmer det ikke. Men kanskje hvis hun jobber for noen private.....? Ikke vet jeg. Har du selv sett kontrakten? 

Skrevet

Hvorfor sier du 300 kroner timen i emnetittelen og 270 kroner timen i innlegget? Det stemmer jo ikke overens. 270 kroner timen er en grei timelønn og tilsvarer en årslønn på 526 500 kroner.

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, H80 skrev:

Hvorfor sier du 300 kroner timen i emnetittelen og 270 kroner timen i innlegget? Det stemmer jo ikke overens. 270 kroner timen er en grei timelønn og tilsvarer en årslønn på 526 500 kroner.

Grei ? Det er vel en veldig bra timelønn når man ikke har utdannelse 

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, wintergirl skrev:

Er der gjennom uloba så stemmer det ikke. Men kanskje hvis hun jobber for noen private.....? Ikke vet jeg. Har du selv sett kontrakten? 

Mener det er gjennom uloba.. har selv sett kontrakten. Kanskje de bomma på 1 og 2 tallet 

Skrevet (endret)
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mener det er gjennom uloba.. har selv sett kontrakten. Kanskje de bomma på 1 og 2 tallet 

Må de ha gjort. Har selv jobbet gjennom uloba og det var ikke så mye i timen. Da jeg jobbet der så var det 160,- pr.time. 

Endret av wintergirl
  • Liker 1
Skrevet

Grunnlønn ja, hvor lenge har hun jobbet der? Har hun tidligere erfaring som assistent? Som assistent er det best å ikke ha noen med utdanning da de gjerne behandler brukerne som sykdommen og ikke personen de er.

Anonymkode: efb05...7bf

Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Grei ? Det er vel en veldig bra timelønn når man ikke har utdannelse 

Ja...? Trodde du at man ikke kunne tjene 1 mill i året uten utdanning...?

Anonymkode: d6296...759

• Liker 1
Skrevet

Høres helt vanvittig mye ut. Som assistent i kommunen tjener jeg 160kr/timen som er normal assistentlønn..  Kan se ut som de har bommet på et tall i kontrakten ja 😂 

Anonymkode: 2ee98...c8f

Skrevet

Jeg har 16 års erfaring som sykepleier og har i tillegg en relevant videreutdanning, og har pr idag en grunnlønn på ca 270kr/t. Som inkl videreutdannings tillegg. 

Det høres mye ut, som ufaglært, betyr det at de betaler mye høyere for faglærte? 😋

Anonymkode: c3568...60a

Skrevet

Det er ikke mye hvis det ikke er 100% stilling

Skrevet

Stemmer nok ikke. som vernepleier ligger jeg på ca 220 timen + tillegg i Oslo kommune, og 360 som konsulent (uten tillegg.)

Anonymkode: 4a734...a77

Skrevet

Det høres mye ut, selv med tilleggene. Grunnlønn i Uloba er 172,75 kr/timen. Så kommer kveldstillegg (68 kr/timen), lørdag/søndagstillegg (65 kr/timen), ansiennitet (% av grunnlønna + tillegg) og eventuelt alderstillegg (finnes ikke lenger for nye ansatte). Hvis hun jobber mye kveld, da er timelønn på 240,75 kr/timen.

Det er også mulig at hun har forhandlet lønnen, det er mulig siden Uloba ansatte som er organiserte kan gjøre dette individuelt i tillegg til ved årsoppgjøret.

Anonymkode: 63f75...6d5

Skrevet

Hvis brukeren har rike foreldre som ønsker det beste for barnet sitt, kan de ha ansatt noen som går godt overens med brukeren, men som ikke har formell utdannelse. For å beholde vedkommende gir de den ansatte en konkurransedyktig lønn.

Vill spekukasjon...

Anonymkode: a08eb...a26

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...