Gå til innhold

Er det andre som reagerer på uføre som fremstår du utrolig friske, raske og aktive på Facebook?

Anbefalte innlegg

Skrevet

man lurer jo litt.

Anonymkode: 0af87...f3a

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei.

Anonymkode: 7f5fd...da3

• Liker 20
Skrevet

Nei.

Anonymkode: 053d3...0ab

• Liker 8
Skrevet

Nei.

Anonymkode: 17cc4...fb3

• Liker 8
Skrevet

Absolutt alle klarer å få det til å se ut som de har et helt ekstraordinært og fantastisk liv på facebook om de vil det. Det handler tekst og bilder, ikke om hvilket liv man egentlig har. 

Anonymkode: f5149...af0

• Liker 32
Skrevet
Just now, tussi84 said:

Du vet at det som ligger på fb er kun de gode dagene hos den personen stort sett. Hvem hadde likt å høre om at idag er det den 7 dagen innendørs, og det eneste jeg har orket å gjøre på 7 dager er å ta å dusje..

Kanskje dratt litt langt.. men poenget er at man ser ikke den uføre når den personen har dårlige dager eller perioder.

Here we go..!!

Anonymkode: 7f5fd...da3

• Liker 5
Skrevet

Nei

Anonymkode: 86542...efd

• Liker 6
Skrevet

Nei. Hvorfor skal ikke de som er syke også få lov til å ljuge på  facebook og framstille livet sitt som bedre enn hva det faktisk er?? Det er kanskje dems mulighet til å framstå som 'normal' når livet dems er alt annet enn normalt.

Anonymkode: 62ced...82c

• Liker 28
Skrevet

Nei. 

Jeg har flere uføre på vennelisten på Facebook, og jeg vet hvorfor de er uføre. 

• Liker 8
Skrevet

Ja. Faktisk. Mange er uføre men kunne klart 60% jobb. 

Anonymkode: 65627...810

• Liker 15
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Faktisk. Mange er uføre men kunne klart 60% jobb. 

Si ifra hvis du finner en 60% jobb.

Anonymkode: 6950f...dd1

• Liker 24
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Barnehage, sfo, sykehjem, kirkens bymisjon, butikker, mc.Donalds. Vær ringevikar og jobb på gode dager. Må ikke miste hodet selv om man er litt slakk. 

• Liker 20
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du fastlegen deres?

Anonymkode: a76a4...617

• Liker 11
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barnehage, sfo, sykehjem, kirkens bymisjon, butikker, mc.Donalds. Vær ringevikar og jobb på gode dager. Må ikke miste hodet selv om man er litt slakk. 

Fatter ikke at det går an å bli så uvitende. 

Anonymkode: a76a4...617

• Liker 47
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke ufør, men har problemer med å skaffe en fulltidsjobb. I disse dager er det mange deltidsstillinger :)

Anonymkode: 48a2c...bcb

• Liker 8
Skrevet

Ja, tenkt mange ganger! Har flere uføre på vennelista. To av dem er på reiser annenhver måned året rundt. Så de får ganske bra utbetalt. Jeg hadde ikke hatt ork til å reise, shoppe og være med på alt de gjør. Noen må liksom prioritere arbeid. De hadde helt fint klart minimum 50% jobb, men da måtte de antakelig kuttet ned på reising. Og det vil de ikke. Disse fikk uføre en tid det var mye lettere. Og ingen har tatt tak i det i senere tid og sett på arbeidsevnen igjen. Det burde bli et krav om at man etter noen år burde sjekke arbeidsevne igjen. For mange så virker det som den endrer seg over en tid. 

Så ja, jeg tror mange uføre i dag fint kunne klart en deltidsjobb bare de droppet litt av det andre de har energi til. 

Og nei, jeg er ikke misunnelig. Jeg har en jobb jeg elsker, og god inntjening samt muligheter for periodevis fritid. Men stusser veldig over andres uuttømmelige energi. Og ja, jeg vet hvordan de er ellers også, ikke bare på bildene på face.

Anonymkode: 7a99c...dd1

• Liker 18
Skrevet

Jeg reagerer litt på noen, ikke nødvendigvis på FB men de du ser lever veldig normale liv og engasjerer seg i den ene og den andre aktiviteten. Det å tro at ingen spekulerer i å bli ufør er vel mildt sagt naivt. De fleste kan faktisk jobbe litt og det finnes masse deltidsstillinger der ute. Kanskje ikke så mange faste men nok av ringevikarer etc. At ikke alle kan jobbe 100% har jeg full forståelse for. 

Jeg skulle gjerne ha gått kraftig ned i lønn om jeg kunne ha fri hele tiden! Men det har jeg ikke samvittighet til, la noen andre dra lasset for meg liksom? Nå er jeg kanskje litt ekstra dømmende fordi jeg har en alvorlig sykdom som gjør at jeg bruker nesten all min energi på jobb og har ikke overskudd til mange av de tingene jeg ser uføre gjør... 

Folk som faktisk er så syke at de faktisk ikke kan jobbe noe i det hele tatt har selvsagt min dypeste medfølelse og det er ikke dere jeg sikter til her. 

Anonymkode: 28698...837

• Liker 9
Skrevet

Noen mennesker (prøver å) fremstå positivt uansett hvor elendig de har det mens noen, som for andre fremstår svært vellykket, har et elendig syn på livet og går ulykkelig rundt i sin vellykkethet.

Nei jeg reagerer ikke spesielt på uføre som prøver å vise en positiv livsholdning på facebook. Jeg reagere vel mer på de vellykkede som har det forferdelig trist.

Anonymkode: 0dbbf...4f2

• Liker 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...