Nanella Skrevet 9. februar 2005 #1 Skrevet 9. februar 2005 Hei! Lurte på om det er noen gode råd mot gulping eller er det bare å la det stå til? Velsa gulper til tider veldig masse og det er jo litt kjedelig. Ikke det at det er noe farlig hun bryr seg jo ikke om det og går ikke utover vekta, men jeg må innrømme at jeg kan bli ganske lei bodyer som er gjennomvåte av gulp som må skiftes ofte og kan jo ikke finne på å gå noen steder uten skift. Er ikke like ille hele tiden, men noen dager er det skikkelig ille. Er det noen råd??? Klem
Gjest Anonymous Skrevet 9. februar 2005 #2 Skrevet 9. februar 2005 Ååh -føler med deg, har selv hatt 2 skikkelige gulpeunger men jeg har dessverre ingen gode råd å komme med.. Trøsten er at plutselig går det over av seg selv, en body kan holde til en hel dag... Jeg stappa på filler og smekker under bodyen alle veier og bytta disse ut ettersom det tørka. :oops: Ungene ble jo helt utslitt dersom jeg skulle bytte body hele veien.. :o Lykke til!
koldbruna Skrevet 9. februar 2005 #3 Skrevet 9. februar 2005 Det er visst noe som heter nestargel du kan blande i melken som gjør at melken blir tykkere og at babyen derfor ikke gulper det så lett opp igjen. Fåes kjøpt på apoteket.koster ca 75 kr. Koldbruna
Nanella Skrevet 9. februar 2005 Forfatter #4 Skrevet 9. februar 2005 Hmm det må jeg prøve! Håper det kan hjelpe!! Takk for tipset! :-)
Annie Skrevet 10. februar 2005 #5 Skrevet 10. februar 2005 Datteren min gulpa helt forferdelig det første året. Hun stinka gulp og det samme gjorde både jeg og faren hennes. Når hun skulle ha mat (flaske) satt vi gjerne med badehåndklær på oss, små gulpekluter hjalp jo ingenting. Men så en dag var det over. Da så alle andre at hun hadde pene klær også. Ikke bare jeg. Smekka måtte jo på med en gang. :-)
Gjest porselen Skrevet 10. februar 2005 #6 Skrevet 10. februar 2005 Jeg har hatt en som gulpet hele tiden og to som aldri gulpet. Jeg måtte alltid ha med skift til både meg og ungen hvis jeg skulle bort, syntes både jeg og ungen stinket gulp hele tiden. Jeg blukte store gammeldagse tøybleier over skulderen når jeg bar på tassen, og senere rundt halsen på tassen. Heldigvis gikk det over etter hvert, og jeg var sjeleglad for at de to andre ikke gulpet. Det spiller heller ingen rolle om barnet får morsmelk eller erstatning, for min venninnes datter som bare fikk pupp gulpet like mye som mitt barn som fikk MME.
lidia Skrevet 10. februar 2005 #7 Skrevet 10. februar 2005 Jenta mi gulper mye hun også. Jeg er så lei av å skifte hele tiden. Og det stinker. Noen ganger kommer det ut "vanlig" melk, og andre ganger er det noe som er litt tykkere i konsistensen. Jeg har også lest om det middelet fra apoteket som skal hjelpe, men har ikke prøvd det selv. Mange sier de er fornøyd med det. Si ifra da, dersom du prøver det...om du synes det funker.
koldbruna Skrevet 10. februar 2005 #8 Skrevet 10. februar 2005 Jeg har prøvd det og var kjempe fornøyd. Veslemor gulpet ikke i så store mengder og hun virket mer fornøyd. Jeg anbefaler det på det sterkeste. Koldbruna
Gjest Plonk ikke innlogget Skrevet 10. februar 2005 #9 Skrevet 10. februar 2005 Plonkeliten gulper masse, hun er 5 mnd nå. På helsestasjonen sa de at det skyldes løs lukkemuskel i magesekken og at det kan vare helt til 1 år. Jeg kler henne i ulltøy, så slipper jeg å skifte ofte. Synes ikke det ...se det ja, nå gulpet hun akkurat ut over hele seg og hånden min og buksen min ja.... ..hvor var jeg... jeg synes ikke egentlig det lukter så ille, så det viktigste er at hun ikke blir våt og kald, så da er ull ganske greit. Det største problemet er at nå som hun kan rulle rundt på gulvet, foretrekker hun å ligge på magen og leke - og da kommer IALLEFALL all maten ut igjen. Så nå må jeg bære på henne i timesvis om dagen for at hun ikke skal gulpe ut igjen absolutt alt hun spiser, et sant slit. Har begynt å gi henne litt grøt og grønnsakmos, og det er ikke like artig når det kommer ut igjen som melken... ...der gulpet hun igjen ut over teppet sitt, der hun har lagt seg på magen, den luringen...
Annie Skrevet 10. februar 2005 #10 Skrevet 10. februar 2005 Tror nok heller jeg ville latt henne gulpe enn å bære henne i timesvis. Kan du ikke sette henne i en stol da? Du gjør deg selv en bjørnetjeneste ved å gå å bære henne nemlig.
Gjest Gjesta Skrevet 10. februar 2005 #11 Skrevet 10. februar 2005 Det finnes faktisk et navn på folkemunne på disse barna, nemlig brusflaskebarn Og ofte er det lite å gjøre noe med desverre.......
Gjest Anonymous Skrevet 10. februar 2005 #12 Skrevet 10. februar 2005 Jenta vår gulpet mye helt fram til ca. 9 mnd. Da ble alt så meget bedre. Hun gikk med smekker på seg hele dagen (ikke når hun sov). Litt enklere å bytte smekker enn bodyer. I og med at vi skiftet smekke veldig ofte, så slapp vi også gulpelukten. tsejg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå