AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #21 Skrevet 31. januar 2018 http://www.klosterkrem-saape.com/butikk/prod_2977577-Geitemelkspe.html Geitemelksåpe som er laget i Norge. Anonymkode: 441ca...71f 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #22 Skrevet 31. januar 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: De sender til Norge, men har ganske dyr porto, dessverre. De har salg to ganger i året hvor de selger ut biter som ble til overs og ikke passet til emballasjen deres, så det kan være lurt å handle stort akkurat da hvis man bestemmer seg for å bruke dem fast. Det kan godt hende det finnes like bra eller bedre geitesåpe der ute, kanskje billigere også, det har jeg rett og slett ikke undersøkt. www.bendsoap.com var de første og beste vi fant og når vi som tåler mer eller mindre ikke en ting i hele verden først tålte produktet, har vi holdt oss til det istedenfor å begynne å eksperimentere. Det var ikke jeg som betalte, men samboeren sier vi gjorde det med vanlig debetkort. Jeg kan virkelig ikke garantere noen ting angående sikkerhet og betaling (kan man noen gang det?), men vi har i hvertfall ikke hatt noe tull med kortet vårt siden vi handla der første gang i august. Anonymkode: 7104f...f94 Huff ja, 170 kr i frakt og jeg skulle bare prøve 2 produkter + noen småting Hele kjøpet kom på 315 kr som egentlig ikke er ille i det hele tatt med tanke på hvor lenge jeg har forsøkt å få vekk eksemutbrudd og tørr hud til ingen nytte (og med tanke på hvor dyre produkter på apoteket er). Produktene ser likevel utrolige ut, fantastiske tilbakemeldinger fra andre, mye variasjon, osv. Vet du forresten om produktene har en "best før dato" slik som Lush? Takk for hjelpen forresten Anonymkode: e936e...355
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #23 Skrevet 31. januar 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Huff ja, 170 kr i frakt og jeg skulle bare prøve 2 produkter + noen småting Hele kjøpet kom på 315 kr som egentlig ikke er ille i det hele tatt med tanke på hvor lenge jeg har forsøkt å få vekk eksemutbrudd og tørr hud til ingen nytte (og med tanke på hvor dyre produkter på apoteket er). Produktene ser likevel utrolige ut, fantastiske tilbakemeldinger fra andre, mye variasjon, osv. Vet du forresten om produktene har en "best før dato" slik som Lush? Takk for hjelpen forresten Anonymkode: e936e...355 Da håper jeg du får like god hjelp av geitemelk som vi har fått Lykke til! Anonymkode: 7104f...f94
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #24 Skrevet 31. januar 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Men da er det jo bare å fortsette å bruke det som virker for deg, så kan de som trenger mere hjelp vurdere å koste på seg en kartong geitemelk fra Kiwi og se hva som skjer. Det er ingen spesielt god grunn til å få melka på huden gjennom såpe istedenfor i form av ren melk, det er bare både billigere, enklere og mindre grisete in the long run. Anonymkode: 7104f...f94 Vel, det er ikke noe særlig å vaske hendene eller ansiktet i geitemelk. Vil tro en såpe er bedre. Jeg tåler svært lite såper og kremer av de mildeste slag (ikke en gang A-derma er effektiv for meg, og disse kremene er for eksemhud). Derfor jeg lurer på å prøve denne såpen for å se om det er bedre for min hud. - TS Anonymkode: 48db9...337
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #25 Skrevet 31. januar 2018 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vel, det er ikke noe særlig å vaske hendene eller ansiktet i geitemelk. Vil tro en såpe er bedre. Jeg tåler svært lite såper og kremer av de mildeste slag (ikke en gang A-derma er effektiv for meg, og disse kremene er for eksemhud). Derfor jeg lurer på å prøve denne såpen for å se om det er bedre for min hud. - TS Anonymkode: 48db9...337 Selvfølgelig kan du ikke vaske verken hendene eller ansiktet eller noe som helst annet i ren geitemelk, det er det vel ingen som har sagt? Den jeg siterte sa at geitemelk neppe har noen virkning i seg selv og at det trolig er kun fordi det er en såpass «ren» såpe at den fungerer mot problemhud. Det er jeg uenig i, da geitemelk er kjent for å ha helbredende egenskaper på huden i seg selv. Derfor foreslo jeg å prøve ren geitemelk på huden i tillegg til en mild såpe dersom man absolutt ikke vil prøve geitemelka i såpeform. Men jeg har da aldri foreslått at noen skal slutte å vaske seg? Anonymkode: 7104f...f94
absinthia Skrevet 31. januar 2018 #26 Skrevet 31. januar 2018 Du finner mange opps!rifter på geitemelksåpe på nettet og kan lett lage det selv, dersom du kjøper en pakke geitemelk på butikken. Ellers trenger du nok olivenolje/kokos!je ( event. begge deler) og litt kaustiksoda. - Det ligger en del såpekokervideoer på youtube. Jeg lager mine såper selv og vil tro at du uansett geitemelk eller ikke, vil merke at de hjemmelagde såpene er bedre for huden din. Det kjedelige er at om en lager dem ved kaldprosessmetoden, så må du vente noen uker, før de er modne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå