Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvor man får tak i ren geitemelksåpe i Oslo?

Anonymkode: 48db9...337

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke svar til dette, men har aldri hørt om eller visst at det finnes såper som er basert på melk.

Skrevet
13 minutter siden, Arabella skrev:

Jeg har ikke svar til dette, men har aldri hørt om eller visst at det finnes såper som er basert på melk.

" Geitemelksåpe. Geitemelk har vært brukt som rensemiddel for huden helt fra oldtiden. Det var vanlig å bade i geitemelk for å beholde huden sin vakker. Geitemelk er rik på proteiner og gir myk hud. Også fin mot såre hudproblemer. "

Anonymkode: 8a1d5...207

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

" Geitemelksåpe. Geitemelk har vært brukt som rensemiddel for huden helt fra oldtiden. Det var vanlig å bade i geitemelk for å beholde huden sin vakker. Geitemelk er rik på proteiner og gir myk hud. Også fin mot såre hudproblemer. "

Anonymkode: 8a1d5...207

Når jeg tenker meg om, har jeg lest at dronning Kleopatra badet hver dag i geitemelk. Men jeg har aldri tenkt på at det finnes melkebaserte renseprodukter idag. Jeg har googlet det nå, mye spennende.

Skrevet

Jeg vet ikke sikkert, men jeg tviler på du får kjøpt det i fysisk butikk her i Norge. Vi pleier å bestille den luktfrie såpa de har her

Anonymkode: 7104f...f94

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke sikkert, men jeg tviler på du får kjøpt det i fysisk butikk her i Norge. Vi pleier å bestille den luktfrie såpa de har her

Den anbefales forresten varmt. Den har endra liv her hjemme. 

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den anbefales forresten varmt. Den har endra liv her hjemme. 

Takk! Sliter med eksem så har hørt denne er gull :)

Anonymkode: 48db9...337

Skrevet
17 timer siden, Arabella skrev:

Har du ikke?  Denne såpa var vanlig i dagligvarehandel i min barndom på 1970-tallet, og så vidt jeg vet er du eldre enn meg.

egg.jpg

Skrevet
Akkurat nå, Perelandra skrev:

Har du ikke?  Denne såpa var vanlig i dagligvarehandel i min barndom på 1970-tallet, og så vidt jeg vet er du eldre enn meg.

egg.jpg

Denne er velkjent! Den tenkte jeg ikke på. :)

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, Arabella skrev:

Denne er velkjent! Den tenkte jeg ikke på. :)

Da har du hørt om såpe med melk likevel.

Når det gjelder spørsmålet til TS, kan jeg dessverre ikke hjelpe deg.

• Liker 1
Skrevet

Nå ble jeg veldig nysgjerrig. Er selv plaget av sensitiv tørr hud, eksem og psoriasis, men holder i alle fall ansiktsregionen i sjakk av å bruke en ansiktsmaske som består av geiteyoghurt (gresk yoghurt). En såpe høres fantastisk ut :) 

Anonymkode: e936e...355

Skrevet

Jeg ville anta at slike produkter basert på naturlige ingredienser er å få tak i i helsekostbutukker.

Skrevet

Mine hender så ut omtrent som på det første bildet (bildet er ikke av meg, jeg har hentet det fra google) da jeg begynte å bruke såpa i september, mens det andre bildet er av min hånd i dag. Det tok ca en måned før den ble omtrent sånn. Jeg kan fortsatt av og til få lett eksem på et lite område eller en sprekk eller to hvis jeg håndterer ekstra mye allergener, men som oftest er huden på hendene mine helt normal nå. 

D7CDDA79-832A-4610-BC37-5E617542E722.jpeg

C9C3F6A1-3CF8-4AAE-AF83-4911C64F219A.jpeg

Skrevet

Vet ikke om det er geitemelk-innholdet eller fraværet av skadelige ingredienser som gjør en forskjell? Er selv sensitiv og såpene på dagligvare og parfymeri kan jeg bare glemme. Finner gode, milde produkter på helsekost.

Anonymkode: cd10d...11c

Skrevet
17 hours ago, AnonymBruker said:

De såpene har veldig få ingredienser og ikke noe "dritt". Tviler på at det er geitemelk-innholdet i seg selv som gjør at den er så bra. Hadde man tilsatt geitemelk i Lano, hadde det nok ikke hjulpet så mye....

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vet ikke om det er geitemelk-innholdet eller fraværet av skadelige ingredienser som gjør en forskjell? Er selv sensitiv og såpene på dagligvare og parfymeri kan jeg bare glemme. Finner gode, milde produkter på helsekost.

For min del hjelper det å bruke såkalt naturlige såper (olivensåpe, for eksempel), men det var først da jeg begynte å bruke såpe av geitemelk eksemen min forsvant. Et par dager uten og den er på vei tilbake. Rett før jul gikk vi tom noen dager mens vi venta på ny ladning, og da måtte vi ty til geitemelk fra butikken. Jeg satt og dyppa hendene i en bolle med melk mens samboeren gned seg inn med en klut oppvridd i melk før han gikk i dusjen 😂 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De såpene har veldig få ingredienser og ikke noe "dritt". Tviler på at det er geitemelk-innholdet i seg selv som gjør at den er så bra. Hadde man tilsatt geitemelk i Lano, hadde det nok ikke hjulpet så mye....

Men da er det jo bare å fortsette å bruke det som virker for deg, så kan de som trenger mere hjelp vurdere å koste på seg en kartong geitemelk fra Kiwi og se hva som skjer. Det er ingen spesielt god grunn til å få melka på huden gjennom såpe istedenfor i form av ren melk, det er bare både billigere, enklere og mindre grisete in the long run. 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Yoghurt laget av geitemelk er likevel en ypperlig ansiktsmaske mot rød og tørr hud :) Og når såpass mange andre med eksem legger igjen positive anmeldelser på hjemmesiden så skal jeg i alle fall prøve 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men da er det jo bare å fortsette å bruke det som virker for deg, så kan de som trenger mere hjelp vurdere å koste på seg en kartong geitemelk fra Kiwi og se hva som skjer. Det er ingen spesielt god grunn til å få melka på huden gjennom såpe istedenfor i form av ren melk, det er bare både billigere, enklere og mindre grisete in the long run. 

Sender nettsiden til Norge og er det 100% sikker betaling eller brukte du paypal? :) 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sender nettsiden til Norge og er det 100% sikker betaling eller brukte du paypal? :) 

De sender til Norge, men har ganske dyr porto, dessverre. De har salg to ganger i året hvor de selger ut biter som ble til overs og ikke passet til emballasjen deres, så det kan være lurt å handle stort akkurat da hvis man bestemmer seg for å bruke dem fast.

Det kan godt hende det finnes like bra eller bedre geitesåpe der ute, kanskje billigere også, det har jeg rett og slett ikke undersøkt. www.bendsoap.com var de første og beste vi fant og når vi som tåler mer eller mindre ikke en ting i hele verden først tålte produktet, har vi holdt oss til det istedenfor å begynne å eksperimentere. 

Det var ikke jeg som betalte, men samboeren sier vi gjorde det med vanlig debetkort. Jeg kan virkelig ikke garantere noen ting angående sikkerhet og betaling (kan man noen gang det?), men vi har i hvertfall ikke hatt noe tull med kortet vårt siden vi handla der første gang i august. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...