Gå til innhold

Dere som er sjenerte og lite sosiale på jobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er hverdagen deres? Jeg føler jeg blir så klønete for jeg tenker så mye på hva jeg sier. Kan sitte og tenke på emner jeg kan snakke med de andre om. Være lit sosial og være litt inn. Når vi har lunsj sitter jeg for det meste stille mens jeg tenker hva de andre tenker om at jeg snakker lite. Skulle ønske jeg klarte å snakke mye. 

Anonymkode: 89170...534

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er lov å være stille på pause, mange liker det. På pauserommet hos oss er det noen som elsker å prate og forsøker alltid å holde samtalen igang, noen som prater når de har noe å si og noen som ikke sier så mye. Alt er greit. Jeg var litt som deg da jeg var yngre, men nå har jeg snakket med så mange kollegaer som synes pause-praten bare er slitsomt, så jeg har fått litt avslappet forhold til det. Mange sjekker mobilen og slikt, ikke stress med å snakke, du kan si noe hvis du har behov for det. 

Anonymkode: 66a75...fcf

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er lov å være stille på pause, mange liker det. På pauserommet hos oss er det noen som elsker å prate og forsøker alltid å holde samtalen igang, noen som prater når de har noe å si og noen som ikke sier så mye. Alt er greit. Jeg var litt som deg da jeg var yngre, men nå har jeg snakket med så mange kollegaer som synes pause-praten bare er slitsomt, så jeg har fått litt avslappet forhold til det. Mange sjekker mobilen og slikt, ikke stress med å snakke, du kan si noe hvis du har behov for det. 

Anonymkode: 66a75...fcf

Håper jeg for litt bedre selvtillit etter hvert til å snakke foran alle. Liker helt å sitte alene i lunsjpausene på jobben. Er det bare jeg som er sær 😂 er ikke introvert hvis noen lurte på det. Men synes den smal talken som foregår på jobben er driiiiiit kjedelig. På jobb skal man jobbe liksom...

Skrevet

Jeg er slik som dette, og føler at mange oppfatter meg som lite interessert i å være med andre. Liker for eksempel ikke sitte i kantiner meg masse folk som snakker om hverandre, da blir jeg heller igjen på kontoret alene. 

Så langt har det bare vært et stort problem én gang da jeg begynte å jobbe som selger i en liten butikk som er kjent for å være jålete og masete mot kundene - regionsjefen møtte meg og mislikte meg fra dag 1 pga jeg ikke deltok i å snakke og skryte av meg selv til de andre ansatte og sånn. Ble til og med anklaget for å lyve på cven om at jeg var en glad person.. jeg slutta rett etterpå fordi jeg taklet hverken jobben eller å ha en sjef som var hyggelige mit alle andre unntatt meg

Anonymkode: 81e19...75a

Skrevet

Jeg har også det problemet. Men jeg har helt sluttet å prøve å være sosial akkurat mens jeg jobber. Det er verre når jeg må ut på kjøkkenet og hente kaffe/drikke, og i lunsjen. Det ble ikke bedre av å ha fått kjeft av sjefen for å ikke bidra til det sosiale miljøet på jobben, og han spesifikt kjeftet over at jeg bare satt der uten å bidra til samtalen i lunsjen. Takk for den, liksom, det ble så mye lettere for meg etter å ha fått kjeft på den måten.... 

Anonymkode: 7b414...6ae

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har også det problemet. Men jeg har helt sluttet å prøve å være sosial akkurat mens jeg jobber. Det er verre når jeg må ut på kjøkkenet og hente kaffe/drikke, og i lunsjen. Det ble ikke bedre av å ha fått kjeft av sjefen for å ikke bidra til det sosiale miljøet på jobben, og han spesifikt kjeftet over at jeg bare satt der uten å bidra til samtalen i lunsjen. Takk for den, liksom, det ble så mye lettere for meg etter å ha fått kjeft på den måten.... 

Skjønner ikke hvorfor folk ser det som;

1: et krav at folk skal snakke

2: at man får mer motivasjon av å snakke etter å ha fått kjeft for å ikke gjøre det 

😂😂 Er noe med logikken som ikke er helt god

• Liker 5
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er slik som dette, og føler at mange oppfatter meg som lite interessert i å være med andre. Liker for eksempel ikke sitte i kantiner meg masse folk som snakker om hverandre, da blir jeg heller igjen på kontoret alene. 

Så langt har det bare vært et stort problem én gang da jeg begynte å jobbe som selger i en liten butikk som er kjent for å være jålete og masete mot kundene - regionsjefen møtte meg og mislikte meg fra dag 1 pga jeg ikke deltok i å snakke og skryte av meg selv til de andre ansatte og sånn. Ble til og med anklaget for å lyve på cven om at jeg var en glad person.. jeg slutta rett etterpå fordi jeg taklet hverken jobben eller å ha en sjef som var hyggelige mit alle andre unntatt meg

Hehe, jeg jobbet også i en slik masete butikk. Å være innadvendt og jobbe der var et mareritt. Alle skulle være SÅ GLADE OG POSITIVE hele tiden, selv når ting ikke fungerte. Ingen tok opp åpenbare ting som ikke fungerte (masete kundeservice) og det var helt vilt. Hadde god tone med hovedkontoret, men er ikke til å stikke under en stol at jeg ikke var den typen de var på jakt etter. Det verste var at jeg var butikksjefen :mynona:Hjelpe meg. 

Anonymkode: f3560...2fb

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke hvorfor folk ser det som;

1: et krav at folk skal snakke

2: at man får mer motivasjon av å snakke etter å ha fått kjeft for å ikke gjøre det 

😂😂 Er noe med logikken som ikke er helt god

Det er en universell sannhet at å påpeke hvor stille folk er, hjelper noe voldsomt... 

Fascinerende nok sa jeg til sjefen at jeg var stille og sjenert og nok ikke den som pratet mest i lunsjen, og han kommenterte at begge referansene mine hadde beskrevet meg som stille og beskjeden, i jobbintervjuet. Så han var fullstendig klar over hva han ansatte. Og likevel kommer han så i etterkant og dirkete kjefter på en dritsur måte, og forlanger å se en forbedring fra min side... Herlige lederskills der, altså. 

Skrevet

Ser mange sliter med det samme som meg. Hvordan er det når dere er ute med jobb folk? Jeg er helt annerledes med mine venner når vi er ute enn med jobb folk. Hva er denne trenger for å sosialisere seg??

Skrevet

Jeg har også vært slik de stedene jeg har jobbet, men har heldigvis ikke blitt konfrontert med det. Jeg tror dette er noe som er vanskelig å endre fra min side med mindre mine kollegaer er en perfekt match med meg. Jeg deltar mye lettere i en samtale med andre som også normalt sett er stille og sjenerte av seg.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har liten interesse av kontakt med kollegaer, snakker litt med sidemannen, og ellers når det er nødvendig ang jobbrelaterte ting. Tar ofte lunsjen ved pulten. Har en svært aktiv fritid og på jobb vil jeg kun jobbe. Aldri skjønt hvorfor alle skal være så sosiale på jobb om man ikke ønsker det.

Anonymkode: ace4c...c8c

• Liker 4
Skrevet

Ikke se bort i fra at de skjønner hvorfor du er stille:) Etter en stund på min nåværende jobb så nevnte jeg det til en kollega at det ikke er noe personlig men at jeg er litt introvert og trenger litt alenetid. Kollegaen min himlet humoristisk med øya og sa at det hadde hun skjønt for lenge siden:P Så fikk jeg kaffekanna i hånda og ble "jaget" på kontoret :fnise: Så mine kolleger har ingen problemer med at jeg stikker meg unna eller at jeg er stille. Jeg er gjerne sosial sammen med dem ellers også(drar ut å spiser f.eks.), men det må innebære et visst nivå av alenetid for at jeg ikke skal synes det er slitsomt. Men selvsagt, hver sin smak om det.

Anonymkode: 7ea84...3e5

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det sier vel litt om den sosialt tilbakestående sjefen...:) Mange som har personalansvar som ikke kan noen ting om mennesker og personligheter.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har liten interesse av kontakt med kollegaer, snakker litt med sidemannen, og ellers når det er nødvendig ang jobbrelaterte ting. Tar ofte lunsjen ved pulten. Har en svært aktiv fritid og på jobb vil jeg kun jobbe. Aldri skjønt hvorfor alle skal være så sosiale på jobb om man ikke ønsker det.

Anonymkode: ace4c...c8c

Det er nok mange fler enn deg som tenker slik, men så er det konforme tanken som mange lider av. Alle skal være like å gjøre det samme, ellers er man utenfor. De som ikke godtar ditt valg angående arbeidslivet bør du ikke bruke tid på. I Norge er det ikke kultur å sosialisere seg naturlig, da blir det fort falskt å tvinge ansatte sammen for at de SKAL være sosiale for fasadens skyld.

Selv jobber jeg for å overleve økonomisk, å lar jobben være så liten del av livet som mulig. Noen ganger kan man møte enkelte mennesker på jobb som kan funke på andre området.

• Liker 1
Skrevet

Flott å høre at de finnes flere som meg 😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...