AnonymBruker Skrevet 30. januar 2018 #1 Skrevet 30. januar 2018 Jeg fant nylig ut at jeg er gravid, går på prevensjon så dette var virkelig ikke planlagt. Jeg er samboer med barnefaren og vi har vært sammen i snart to år, er i 20-årene begge to. Han er for tiden arbeidsledig, har ikke lappen eller noenting. Jeg studerer og har kun deltidsjobb. Vi leier. Barnefaren er snart 30 år og er uten arbeid, har ingen utdannelse (ikke engang vgs), har ingen mål og ambisjoner for fremtiden, er snart ferdig med lappen men får aldri sumlet seg til å ta den og nå har han gått arbeidsledig i tre mnd og enda ikke begynt å søke på nye jobber. Jeg føler jeg har gått inn i en morsrollen ovenfor han det siste året hvor jeg må minne han på å rydde, øve på teorien til lappen, sende jobbsøknader, være sosial med venner og familie osv. Han er rett og slett veldig tafatt, lat og giddaløs, noe som har vært et irritasjonsmoment for meg lenge. Jeg har vært på nippet til å gå flere ganger den siste tiden og han viser ingen tegn til bedring. Ellers er han verdens snilleste, han varter meg opp som en prinsesse, gjør alt jeg ber han om og jeg vet jeg har en trygg mann i han som aldri ville såre meg. Men nå er jeg altså gravid og kjenner på denne tafattheten og irriterer meg enda mer enn før, vil han endre seg av å få et barn? For jeg har blitt enig med meg selv etter uendelig med tenking og grubling om at jeg er klar for barn og ønsker barn. Men jeg så aldri for meg å få barn med en jeg allerede hadde en slags «mammarolle» til, alt jeg ønsker meg nå er en oppegående mann som tar tak i eget liv, tar initiativ til å komme seg ut av leiligheten og som jeg vet hadde vært voksen nok til å takle en graviditet og småbarnsperiode sammen med meg. Jeg vipper hele tiden mot å beholde og ta abort og klarer virkelig ikke bestemme meg. Jeg vet med meg selv at dette ikke er et forhold som vil vare med mindre han ender seg og jeg kommer nok til å gå dersom valget faller på abort. For hvorfor være sammen med noen m