Gjest Daniella_ Skrevet 9. februar 2005 #1 Del Skrevet 9. februar 2005 I dag skulle jeg ut for å ta ut Cipramil på apoteket. Som vanlig ble jeg anbefalt å bruke erstattnings preparatet til Cipramil, fordi det var billigere. Jeg sier alltid nei til det, for jeg vet at når det kommer til andre medisiner blandt annet så merker man forskjell. Derfor tør jeg ikke velge feil når det kommer til anti deppressiva. Men det jeg måtte gjøre da, var å betale 200kr ekstra for å få de tablettene jeg ville ha. Altså før kostet tablettene mine 120ca, nå koster de 320 :o Dette er jo å tvinge folk til å bruke noe de ikke vil! Hvem skal stå til ansvar hvis man reagerer på eventuelle hjelpestoffer i erstattningspreparatet? Jeg vil ha det produktet jeg hele tiden har brukt, da det fungerer bra på meg. Og anti deppressiva er et såpass "følsomt" middel, og jeg syns virkelig ikke at man skal "sjonglere" med sånt. Arghhh...så irritert jeg ble! :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rutti Skrevet 9. februar 2005 #2 Del Skrevet 9. februar 2005 er det cipralex eller citalopram du fikk tilbud om? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daniella_ Skrevet 9. februar 2005 #3 Del Skrevet 9. februar 2005 er det cipralex eller citalopram du fikk tilbud om? Husker ikke, dessverre :-? Er det no forskjell? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rutti Skrevet 9. februar 2005 #4 Del Skrevet 9. februar 2005 tror ikke d er noen forskjell på cipramil og de som er billigere. bare en annen produsent. så du kan klart prøve dem og forvente lik effekt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
birgitte242 Skrevet 9. februar 2005 #5 Del Skrevet 9. februar 2005 Husker ikke, dessverre :-? Er det no forskjell? Ja, cipralex og cipramil er ikke synonympreparater. Ellers så merker du ikke forskjell mellom synonympreparater, de inneholder det samme. Det er bare forskjellige produsenter. Du kan trygt bruke dem isteden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 9. februar 2005 #6 Del Skrevet 9. februar 2005 Hehe...kan ikke forstå hvorfor folk ikke vil ha SYNONYMpreparater. Apotekene har plikt for å opplyse kundene om slike. Det er ikke slik at du kan komme ut med en annen medisin enn den legen skrev ut. Men men, vil dere betale mer enn nødvendig..så fint for farmasøyt-firmaene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå