Gå til innhold

erfaring med skylling av eggledere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi har vært prøvere i 1,5 år og jeg er under utredning. ingen feil er funnet på meg eller mannen og alt ser normalt ut. som siste skjekk ville legen skjekke egglederne mine og det gjorde jeg denne uken. de var åpne som vanlig og vesken rant rett igjennom. legen sa jeg kunne få lette menssmerter mens de holdt på men at det ikke ville være noe ille. selve undersøkelsen gikk veldig fint og jeg kjente bare ett kraftig trykk mens de holdt på. men problemet var ett par timer etter på. jeg var sengeliggende resten av dagen og hadde grusomme menssmerter, så ille at jeg nesten ikke klarte å gå. noen som har opplevd lignende?

jeg fikk en ny runde med clomifen (pergo) som jeg skal begynne på neste syklus, har også lest at sjansene blir litt større etter man har skylt egglederne fordi de blir de mer åpne, kan dette stemme?

Anonymkode: 08cbd...6e5

Videoannonse
Annonse
Gjest Klokkeblomst90
Skrevet

Lurer jeg også på. Skal skylle egglederne om 3 uker bare for å være sikker.. Har hørt at det skal være litt ubehagelig  

Skrevet

Jeg sjekket egglederne i narkose, jeg (hadde laparoskopi, så vanlig å gjøre det i samme slengen da).

Men jeg har også hørt det at det kan være litt lettere å bli gravid etter skylling. Jeg har ikke blitt det, men her er det mye som ikke stemmer, skal sies.

Ønsker deg masse lykke til videre med prøvingen ❤️

Anonymkode: 0ac20...768

Skrevet

Jeg har skyld egglederne i forbindelse med laparaskopi. Jeg hadde ikke noe menssmerter etterpå. Hadde faktisk svært lite vondt etter operasjonen i det hele tatt. 

Anonymkode: ca5a5...e30

Skrevet

Bere et spørsmål:

Jeg går til spesialist, og planen er IVF om ikke stimulerende hjelper ila noen måneder. Jeg nevnte dette med skylling av eggledere - og hun sa da to ting:

1. Siden jeg har barn fra før på 4 år regnet hun med at det var lite sannsynlighet for tette eggledere

2. Uansett så ville tette eggledere bety IVF - og da skyller de uansett om dette er utfodringer.

Men her ser jeg at flere har vært hos lege under utredning, før IVF? Stemmer det - og fikk dere bare en skylling uten videre? Jeg forstod ikke helt hvorfor min spesialist(som jobber mye med fødselshjelp/ufrivillig barnløshet) sa at IVF var neste steg uansett dersom tette eggleder var problemet?

Anonymkode: 23cbb...d20

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bere et spørsmål:

Jeg går til spesialist, og planen er IVF om ikke stimulerende hjelper ila noen måneder. Jeg nevnte dette med skylling av eggledere - og hun sa da to ting:

1. Siden jeg har barn fra før på 4 år regnet hun med at det var lite sannsynlighet for tette eggledere

2. Uansett så ville tette eggledere bety IVF - og da skyller de uansett om dette er utfodringer.

Men her ser jeg at flere har vært hos lege under utredning, før IVF? Stemmer det - og fikk dere bare en skylling uten videre? Jeg forstod ikke helt hvorfor min spesialist(som jobber mye med fødselshjelp/ufrivillig barnløshet) sa at IVF var neste steg uansett dersom tette eggleder var problemet?

Jeg mener å huske at man veldig sjelden opererer for tette eggledere, siden IVF har veldig gode resultater for kvinner med dette problemet, og mindre risikabelt.

Ønsker deg veldig lykke til med prøvingen 😊

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener å huske at man veldig sjelden opererer for tette eggledere, siden IVF har veldig gode resultater for kvinner med dette problemet, og mindre risikabelt.

Ønsker deg veldig lykke til med prøvingen 😊

Ah, da skjønner jeg litt mer.

Gynekologen min sa nemlig at om egglederne var tette så var IVF "det neste steget uansett" - og da siktet hun sikkert til dette. Det skal sies at jeg er 37 år nå, og hun tok med alder i betraktning og at det var fint å komme igang med IVF nå som eggreservene fortsatt var bra istedetfor å utsette prosessen i opptil 1 år eller så.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...