Gå til innhold

Hvorfor sier så mange kvinner at de hater babyer/barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min søster gjør det samme og mange andre kvinner gjør det. Som oftest virker de litt bittre? Er det en slags beskyttelsesmekanisme? At de har så fryktelig lyst på barn at de lyger til seg selv, for å ikke blu skuffet av å ikke få noen?

Det er sjeldent jeg hører menn si at de ikke liker babyer eller barn.

Anonymkode: 116ae...94a

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri hørt noen sagt det. De fleste liker barn

Anonymkode: 9a913...a5c

• Liker 11
Skrevet

Jeg bruker ikke så sterke ord, men jeg liker ikke barn. De er irriterende, skal ha all oppmerksomhet, er egoistiske, dumme og dårlig til å reflektere. Det er selvsagt minst like mange positive ting med barn også, men for min del overskygger de overnevnte det positive. 

Anonymkode: e7c03...052

• Liker 14
Skrevet

Jeg liker ikke barn, jeg kunne aldri tenkt meg egne. Hilsen kvinne på 35 med mann som vil ha barn, så jeg kunne fått hvis jeg hadde villet.

Anonymkode: 9d25b...833

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Aldri hørt noen sagt det. De fleste liker barn

Anonymkode: 9a913...a5c

Ikke jeg heller, hm.

Skrevet

Jeg liker ikke barn, jeg kunne aldri tenkt meg egne. Hilsen kvinne på 35 med mann som vil ha barn, så jeg kunne fått hvis jeg hadde villet.

Anonymkode: 9d25b...833

Du har vel neppe rett mann da. 

Anonymkode: 57aae...240

• Liker 6
Skrevet

Jeg vil tro de fleste sier at de ikke liker barn fordi de ikke liker barn.

• Liker 20
Skrevet

Aldri hørt at noen har sagt at de "hater" babyer/barn, selv om jeg kjenner mange frivillige barnløse damer. Jeg har selv en baby og til og med de barnefrie venninnene mine synes det er stas, selv om de ikke nødvendigvis stiller først i køen som potensielle barnevakter...

Anonymkode: d1974...e96

• Liker 5
Skrevet

Det var stygt sagt.

• Liker 1
Skrevet

Han kan sikkert stikke å finne seg ei som også vil ha barn når toget garrantert er gått hos kgdama..

Anonymkode: 0f435...7fa

• Liker 1
Gjest Axl Rose
Skrevet

Må alle elske barn? Har aldri hørt noen hater barn men liker ikke barn er mange som gjør. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det var stygt sagt.

Synes ikke det jeg.. 

Hun vil ikke ha barn og han vil.. ergo en tydelig missmatch!

• Liker 8
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Synes ikke det jeg.. 

Hun vil ikke ha barn og han vil.. ergo en tydelig missmatch!

Trodde det som var ment var at han ikke var god nok og at hun derfor ikke ville ha barn.

Skrevet

Hmm.... Har bare hørt menn som sier det om barn...

Hvorfor sier da så mange menn at de hater barn?

Anonymkode: acfcb...8ac

• Liker 1
Skrevet

Så mange? 

Jeg har aldri hørt noen si at de hater barn. Kun lest noen få skrive det på nett. 

Det må være noe med din omgangskrets da siden det er så mange som sier det eller så overdriver du. Jeg stemmer for det siste. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg er en av de som hater barn. Da tenker jeg på hylende skrikerunger. Jeg orker ikke folk som skriker og hoier så fælt, i tillegg er barn snørrete, masete, frekke, lager mye rot og irriterer meg. Men jeg ville aldri vært slem mot barn, er bare at jeg holder meg unna, og f.eks går av t-banen om det er masse skrikerunger der.  

Har noen få venninner med barn, men de er litt eldre så det går an å ha en normal samtale med de. Hender også at jeg er barnevakt for de. De fleste venninnene mine misliker også barn intenst. 

Skjønner ikke de som beskylder oss barnløse for å være bitre, tenk om jeg skulle sagt: hvorfor liker du ikke fårikål? Alle liker jo fårikål! Folk som ikke liker fårikål er rare og bitre! Det er bare merkelig. 

Barn interesserer meg midt i ræva, men selvsagt snakker jeg med de hvis jeg MÅ. 

Anonymkode: 17c84...af0

• Liker 8
Skrevet

Et merkelig utsagn.  Hørt det jeg også. Like dumt som om jeg skulle ha sagt at jeg hater alle voksne.  

• Liker 4
Skrevet

Liker ikke barn fordi man ikke kan føre en fornuftig samtale, de søler, er egoistiske, bråker, sikler og skriker. 

Lette lenge for å finne en mann som godtok min frivillige barnløshet så kunne fått barn når som helst om jeg ville.

Anonymkode: 435ea...e9f

• Liker 1
Skrevet

Jeg hater ikke barn, jeg bare liker dem ikke :P Det er ingenting med barn som appellerer til meg. Har også en mann som vil ha barn, så kan fint få barn dersom jeg vil det. Derimot vil jeg altså ikke det :)

Skrevet

I følge forskning er noe av det som gjør kvinner lykkeligst barn. Om de ikke er alenemødre da, så er det omvendt. De er mest ulykkelige, fordi de ikke får hjelp av en mann. 

Menn blir derimot mest lykkelige av å være i lag med ei kvinne, så etter det barna. Sikkert fordi partnerskap fra et evolusjonært perspektiv alltid ledet til barn.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...