Gå til innhold

Tahini

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva bruker man det til, annet enn å lage hummus? 

Anonymkode: 959cc...587

Skrevet

Du kan lage kjøttboller og servere de i en saus av tahina og yoghurt

Anonymkode: c13ff...5ae

Skrevet

Veldig godt å ha på salat eller å mikse sammen med dressing 

Anonymkode: d70c7...aca

Skrevet

Jeg blander det med honning, og spiser til det ikke er noe igjen :blink:

• Liker 2
Skrevet
13 timer siden, Pringle skrev:

Jeg blander det med honning, og spiser til det ikke er noe igjen :blink:

Såpass☺ Har du noen merker å anbefale til en ikke-kjenner som har lyst til å bli god på hummus, eller er det kanskje ikke så stor forskjell?

Skrevet

Her brukes det oftest til baba ganoush :-) Eller lager saus av det ved å tilsette litt vann og røre godt, og div krydder etter eget ønske. Spiser det også med mørk honning eller melasse. Da brukes det bare til å dyppe brød i! Eller lage halawa. Da snakker vi søte saker altså! 

Skrevet
17 minutter siden, Biloba skrev:

Såpass☺ Har du noen merker å anbefale til en ikke-kjenner som har lyst til å bli god på hummus, eller er det kanskje ikke så stor forskjell?

Tahini er bare malte sesamfrø, så jeg kan ikke tenke meg at det er stor forskjell på merker. Hummus har jeg aldri smakt, såvidt jeg vet, så jeg kan ikke hjelpe deg.

Skrevet
22 minutter siden, Biloba skrev:

Det viktigste er å bruke lys tahihi i hummus, synes jeg, det er forskjell på lys og mørk smaksmessig.

Jeg synes også merker fra internasjonale butikker, altså produsert i Midt-Østen, er bedre enn tahinityper fra helsekost. 

Anonymkode: e25a6...dff

Skrevet

På brødskive med agurk og krydder

Tahini saus/dip

Falafler

Anonymkode: f2bc1...4e2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...