Gå til innhold

Tinder gjør meg overfladisk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg snakker med en fyr på Tinder i disse dager, og det virker som vi har veldig lik humor, jobber begge innenfor psykiatri innenfor barn og unge, like gamle og alt det der. Jeg liker av at fyren jeg matcher med kan skrive annet enn enstavelser og kjipe spørsmål som "hva skjer a?". Men så ser jeg på bildene til denne karen, og han ser veldig (jeg vet jeg høres overfladisk ut) som en guttevalp. Vi er begge 28 år, men jeg har nok sveipet høyre der i et svakt øyeblikk. Men han hadde en veldig fin åpningsreplikk og vi begynte å snakke litt. 

Men jeg tenker sånn.. Jeg er ikke veldig tiltrukket av han på bildene. Han er søt, det er det. Men jeg liker at han jobber innenfor det samme som meg og at han klarer å holde en samtale skriftlig. Ikke alle som kan det :fnise: 

Hva tenker dere? Er det verdt å møte han? Jeg forelsker meg gjerne i personligheten til en mann, men jeg vet ikke.. Jeg er ikke den type dame som dater i hytt og pine. Men om ikke bildet tiltrekker meg, kommer han til å gjøre det i virkeligheten? Noen som ikke har syntes at Tinder-daten har vært veldig kjekk på bilder, men falt pladask på daten? 

Anonymkode: 1cd24...7d7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tinder gjør alle overfladiske. Synes du skal møte han jeg og se hvordan kjemien er i virkeligheten, ikke alltid den stemmer med meldingene.

Anonymkode: 6914f...e32

• Liker 6
Skrevet

Han jeg nå har truffet i 3 måneder likte jeg ikke særlig bildene på Tinder til, men han så svært flott ut i virkeligheten. En del menn tror jeg ikke helt greier å se hvilke bilder som er bra eller dårlige. 

Anonymkode: 321e0...db4

• Liker 3
Gjest Overrasket
Skrevet

Nja ... nå er vel ikke akkurat dette fra Tinder, da. Men for lenge, lenge siden (sikkert på 90-tallet) ble jeg vist et bilde av noen som var interessert i meg. Jeg følte meg ikke tiltrukket av personen på bildet, men jeg har et åpent sinn og sa lett ja til å møte henne. Da falt jeg fort.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tinder gjør alle overfladiske. Synes du skal møte han jeg og se hvordan kjemien er i virkeligheten, ikke alltid den stemmer med meldingene.

Må bare si til dette at første date er alltid klein. Man må gi folk en skikkelig sjanse! Jeg har aldri følt kjemi med noen før etter jeg har blitt godt kjent med dem og møtt dem mange ganger, kanskje fordi jeg er litt reservert på privaten. Man må ikke forvente å ha superkjemi med noen fra første gang man treffes. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, kanskje du har rett 😊 jeg er ei sånn type jente som er litt usikker. Så jeg liker ikke disse typiske "store mannfolka" som flekker muskler i speilet og er veldig overfladiske. Nå skal jeg ikke si jeg er et glansbilde, men i noen mannfolks øye så er jeg attraktiv fordi jeg er liten i størrelse og har pupper. Og sånne menn søker jeg ikke. Vil  veldig gjerne ha noen som jeg deler det intellektuelle med, men jeg må jo syntes at han er attraktiv. Så får treffe denne "gutten" og se om kjemien er der 😊

Ts

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han jeg nå har truffet i 3 måneder likte jeg ikke særlig bildene på Tinder til, men han så svært flott ut i virkeligheten. En del menn tror jeg ikke helt greier å se hvilke bilder som er bra eller dårlige. 

Ja, du kan ha rett! 😊 jeg bare er ikke så glad i sånne babyfaces som ser ut som de er 19 når de egentlig er 28. Men godt å høre at du hadde den erfaringen du hadde, så får vel gi det en sjanse 😊

Ts

Skrevet

Må bare si til dette at første date er alltid klein. Man må gi folk en skikkelig sjanse! Jeg har aldri følt kjemi med noen før etter jeg har blitt godt kjent med dem og møtt dem mange ganger, kanskje fordi jeg er litt reservert på privaten. Man må ikke forvente å ha superkjemi med noen fra første gang man treffes. 

Jeg har ingen problemer med første dater altså. Virkelig ikke. Jeg er så klart nervøs, men pleier alltid å føle om det er en kjemi der eller ikke. Men som sagt, jeg er litt forsiktig med hvem jeg sier ja til å date. Så synes det er vanskelig når jeg ikke er tiltrukket av han på den måten 🙈

Skrevet

Du er tiltrukket av han når dere snakker sammen, men ikke på bildet...
Møt han og se hva personkjemien sier. 
Jeg tenkre at ja man blir overfladisk av tinger og andre nettdatingsteder. Men utseende er det første man ser, gjelder også om man ser noen ute på byen. Man går jo og snakker med de man synes ser ok ut, så finner man ut om personligheten macher utseende. 

Jeg har en kompis som ikke er så billedskjønn, han ser på en måte litt "pussig" ut. Men alle venninnene mine som har møtt han har likt han så godt, for personligheten hans og utstålingen er fantastisk. 

Ang det å date mye, så ville jeg heller ikke lagt så mye i en kopp kaffe. Man går ikke ut på treretters middag. Man setter seg ned og prater sammen, hvis man finner en god tone kan man vurdere en ny date og kanskje middag. Tenker jeg da...
Jeg personlig synes heller ikke det er noe galt i å gå på to dater en uke om det er et det skulle blitt til. 

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, kaleidoskop skrev:

Du er tiltrukket av han når dere snakker sammen, men ikke på bildet...
Møt han og se hva personkjemien sier. 
Jeg tenkre at ja man blir overfladisk av tinger og andre nettdatingsteder. Men utseende er det første man ser, gjelder også om man ser noen ute på byen. Man går jo og snakker med de man synes ser ok ut, så finner man ut om personligheten macher utseende. 

Jeg har en kompis som ikke er så billedskjønn, han ser på en måte litt "pussig" ut. Men alle venninnene mine som har møtt han har likt han så godt, for personligheten hans og utstålingen er fantastisk. 

Ang det å date mye, så ville jeg heller ikke lagt så mye i en kopp kaffe. Man går ikke ut på treretters middag. Man setter seg ned og prater sammen, hvis man finner en god tone kan man vurdere en ny date og kanskje middag. Tenker jeg da...
Jeg personlig synes heller ikke det er noe galt i å gå på to dater en uke om det er et det skulle blitt til. 

Du har rett i det du sier. Nå har jeg gått på to dater på et år, og dette har vært menn som jeg har vært tiltrukket av fra første øyekast. Men de viste seg å bare være ute etter en ting. 

Jeg er litt forsiktig med de jeg møter, for jeg hater avvisning eller å avvise. Men vet jo at sånn er livet. Men jeg får kanskje bli litt tøffere og gi folk en sjanse. Jeg kjenner at Tinder gjør meg gal. For fyren skal være fin å se på, skal være morsom og kunne holde en samtale. I hvertfall i mine øyne. Jeg liker ikke å være så kynisk og overfladisk. 

Ts

Skrevet

Du har rett i det du sier. Nå har jeg gått på to dater på et år, og dette har vært menn som jeg har vært tiltrukket av fra første øyekast. Men de viste seg å bare være ute etter en ting. 

Jeg er litt forsiktig med de jeg møter, for jeg hater avvisning eller å avvise. Men vet jo at sånn er livet. Men jeg får kanskje bli litt tøffere og gi folk en sjanse. Jeg kjenner at Tinder gjør meg gal. For fyren skal være fin å se på, skal være morsom og kunne holde en samtale. I hvertfall i mine øyne. Jeg liker ikke å være så kynisk og overfladisk. 

Ts

jeg har kommet til samme erkjennelse som deg. Jeg har falt for utseendet til noen, og ønsket å treffe dem. Og blitt skuffet. 

Nå var jeg klar for å droppe hele nettdatingen, men da tok en mann kontakt med meg. han virket veldig intr og jeg har gitt det en sjanse. Så får vi se hva det blir, men det er i alle fall en ny strategi, som kanskje vil fungere bedre enn den jeg hadde før.

Anonymkode: f7dbb...fb8

Skrevet

Ja det er verdt å møte han når du føler dere klikker bra. Er vel en grunn til at du sveipet like på han i utgangspunktet, og det er jo mest personligheten og sjarmen som på en måte definerer utseendet i en viss grad også, så kan jo hende du syns han er kjekkere når du får møtt han i person nettopp pga kjemien og hvordan han oppfører seg og er :)

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Ts

Mest sansynlig merker han også at kjemien ikke var helt på topp om den ikke var det. 
Av erfaring dør slike ting ut av seg selv. Gi og med at ingen tar kontakt. Og klart det er kjipt å skulle avvise, men de fleste tar hint for om man alltid er "opptatt" når et møte blir foreslått. 
Det er heller ikke noe kult å skulle bli avvist, men positive i den forstand er jo at du eventuelt slipper å avvise ;) 

Skrevet

jeg har kommet til samme erkjennelse som deg. Jeg har falt for utseendet til noen, og ønsket å treffe dem. Og blitt skuffet. 

Nå var jeg klar for å droppe hele nettdatingen, men da tok en mann kontakt med meg. han virket veldig intr og jeg har gitt det en sjanse. Så får vi se hva det blir, men det er i alle fall en ny strategi, som kanskje vil fungere bedre enn den jeg hadde før.

Åh, så godt å høre at det kan fungere da! 😊 jeg tror jeg så for meg en fyr som var eldre og kanskje var allerede etablert. Altså kanskje allerede hadde barn og sånn. Men for all del, kanskje jeg bare skal hoppe i det og gi han en sjanse. 

Skrevet

Åh, så godt å høre at det kan fungere da! 😊 jeg tror jeg så for meg en fyr som var eldre og kanskje var allerede etablert. Altså kanskje allerede hadde barn og sånn. Men for all del, kanskje jeg bare skal hoppe i det og gi han en sjanse. 

ja hvorfor ikke? Og det å møte noen på date er ikke farlig, det er ingen forpliktelse i det å møtes til en kaffe eller en liten tur. Man hilser og snakker litt, og ser om man liker hverandre. Man trenger ikke avtale noe nytt møte der og da. Men man kan ta kontakt etterpå og takke for møtet. Foreslår ingen å møtes igjen, trenger man ikke ta opp tråden.

• Liker 1
Skrevet

ja hvorfor ikke? Og det å møte noen på date er ikke farlig, det er ingen forpliktelse i det å møtes til en kaffe eller en liten tur. Man hilser og snakker litt, og ser om man liker hverandre. Man trenger ikke avtale noe nytt møte der og da. Men man kan ta kontakt etterpå og takke for møtet. Foreslår ingen å møtes igjen, trenger man ikke ta opp tråden.

Nei, jeg vet det godt. Sånn egentlig. Men den der "dørstokk-datings-mila" er veldig hard for meg 🙈 men får vel kvinne meg opp og møte han, hvem vet.. Kanskje jeg liker han da 😊

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg vet det godt. Sånn egentlig. Men den der "dørstokk-datings-mila" er veldig hard for meg 🙈 men får vel kvinne meg opp og møte han, hvem vet.. Kanskje jeg liker han da 😊

Det kan jo hende du liker han. Eller det kan hende at du ikke gjør det, og sånn sett finner mer ut hva slags type du leter etter?

Det er hyggelig med dating også, hvis man selv er blid og hyggelig og høflig. Man kan få noen intr samtaler og møte mange hyggelige menn. Kommer spørsmålet om sex opp med en gang på daten, er det bare å si at vi nok ikke leter etter det samme, og takke for møtet. Trenger ikke bli så dramatisk det heller...

Møt han du, og gi det en sjanse! Kanskje du blir skikkelig overrasket.

• Liker 1
Skrevet

Tror Tinder ødelegger mye..... 

Tanken om at det kanskje er noe bedre/ mer perfekt rundt neste sving.......

Anonymkode: 1fdb4...e5c

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror Tinder ødelegger mye..... 

Tanken om at det kanskje er noe bedre/ mer perfekt rundt neste sving.......

Anonymkode: 1fdb4...e5c

Ja, det er jo hele problemet med dagens nettdating. Det er vanedannende og det er nye folk der hver dag. Kanskje "den rette" er et sveip unna... 

Alle jeg snakker om som dater snakker om dette. Allikevel er det å bruke nettdating, en enklere og raskere måte å bli kjent med personer av det motsatte kjønn, personer man nok ellers ikke ville blitt kjent med. Derfor fortsetter vi..

Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

Vi menn (mesteparten av oss) tar nesten aldri selfies så vi er nok langt ifra like polert når det kommer til å vise vår beste side fra selvtatte bilder :)

Anonymkode: f824e...b5e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...