AnonymBruker Skrevet 30. januar 2018 #1 Skrevet 30. januar 2018 (endret) Hvordan er det å jobbe i barnehage som barnehagelærer vs. ingen relevant utdanning? Hva tilfører utdannelsen deg i det daglige? Er veldig glad i barn og jobbet litt i barnehage tidligere, så vurderer å bli barnehagelærer. Men er redd det blir bare å «passe barn», hvor dagene går med matserveringer og bleieskift liksom. Trenger noe å bruke hodet på. Anonymkode: f3c0e...62a Endret 31. januar 2018 av Mynona
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2018 #2 Skrevet 30. januar 2018 Beklager skrivefeil, taster på telefon og glemte å se over før jeg trykket Send🙈 Anonymkode: f3c0e...62a
Zooey Skrevet 30. januar 2018 #3 Skrevet 30. januar 2018 I minste fall så har du rett på en grunnlønn som er betydelig høyere enn en ufaglært. Så vil si det er en god investering.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2018 #4 Skrevet 30. januar 2018 Det blir endel administrativt arbeid i tillegg, du har ansvar for kommunikasjon med foreldre/foreldresamtaler, å se om barn har spesielle behov og kontakte de instanser som skal kontaktes, lage det pedagogiske opplegget for avdelingen (dvs rutiner for dagen, hvordan organisere lek, osv). Tror det er mye mer interessant for deg, og bra for barna at du har grundig pedagogisk kunnskap når du jobber i bhg. At du vet hvordan barn skal utvikle seg, hvordan de leker, hva er tegn på unormal utvikling osv. Utrolig viktig.😊 Jeg er ikke bhg lærer selv, men snuser litt på utdannelsen, eller noe i pedagogisk retning.😉 Anonymkode: 7d9ed...6a6
Serafin Skrevet 30. januar 2018 #5 Skrevet 30. januar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvordan er det å jobbe i barnehage som barnehagelærer vs. ingen relevant utdanning? Hva tilfører utdannelsen deg i det daglige? Er veldig glad i barn og jobbet litt i barnehage tidligere, så vurderer å bli barnehagelærer. Men er redd det blir bare å «passe barn», hvor dagene går med matserveringer og bleieskift liksom. Trenger noe å bruke hodet på. Anonymkode: f3c0e...62a Jeg har en i familien som er utdannet barnehagelærer. Det er ikke lett å få fast jobb. H*n får bare vikariater og stor konkurranse om de stillingene som er utlyst. Noe å tenke på hvis du vurderer denne utdanningen.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2018 #6 Skrevet 30. januar 2018 1 minutt siden, Serafin skrev: Jeg har en i familien som er utdannet barnehagelærer. Det er ikke lett å få fast jobb. H*n får bare vikariater og stor konkurranse om de stillingene som er utlyst. Noe å tenke på hvis du vurderer denne utdanningen. Akkurat det kommer vel ann på hvor man søker. Vet at det er flere som jobber som konstituert fordi det er mangel.. Anonymkode: 6d53c...6ce
Serafin Skrevet 30. januar 2018 #7 Skrevet 30. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Akkurat det kommer vel ann på hvor man søker. Vet at det er flere som jobber som konstituert fordi det er mangel.. Anonymkode: 6d53c...6ce https://www.nrk.no/norge/100-sokere-til-en-stilling-i-barnehage-1.12407720
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2018 #8 Skrevet 30. januar 2018 1 minutt siden, Serafin skrev: https://www.nrk.no/norge/100-sokere-til-en-stilling-i-barnehage-1.12407720 Jeg holder til i Rogaland.. Anonymkode: 6d53c...6ce
Serafin Skrevet 30. januar 2018 #9 Skrevet 30. januar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg holder til i Rogaland.. Anonymkode: 6d53c...6ce Det er ikke sikkert alle vil flytte til Rogaland for å få jobb som barnehagelærer, da.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2018 #10 Skrevet 30. januar 2018 5 minutter siden, Serafin skrev: Det er ikke sikkert alle vil flytte til Rogaland for å få jobb som barnehagelærer, da. Får nå inderlig ikke håpe det da.. Anonymkode: 6d53c...6ce
Mynona Skrevet 31. januar 2018 #11 Skrevet 31. januar 2018 Trådtittel er rettet opp etter forespørsel fra TS. Mynona, mod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå