Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil begynne å jogge nå på vinteren, men har bare vanlige joggesko. Kan det fungere å bruke disse sammen med brodder? Eventuelt kjøpe et par joggesko med goretex i, slik at de blir litt mer værbestandig?

Jeg er ikke gira på å kjøpe et par piggsko som jeg kun kan bruke til jogging om vinteren, ettersom jeg ikke er sikker på om jeg vil like å jogge i snø og is, og så foretrekker jeg langrenn. Har også hørt at piggskoene er veldig stive.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har goretex joggesko som jeg bruker når jeg jogger i gjørma om sommeren, og de gjør også en utmerket jobb om vinteren, men pleier ikke jogge ute når det er blankis. Tenker at hvis man skal jogge ute når det er isete bør man ha brodder på goretexskoene. 

Anonymkode: 62dcf...496

Skrevet

Jeg *elsker* piggskoene mine, de er ikke stive. Lette og herlige. Tror ikke du vil like å jogge på vinteren uten pigger, men brodder er et alternativ.

Værbestandige sko er ikke så farlig for meg, tar på ullsokker og holder uansett varmen når jeg løper. Jeg løper hele vinteren i snø, sludd, regn og slaps. 

• Liker 1
Skrevet

Går helt fint med vanlige joggesko med helt vanlige brodder. Jeg løper 20-30 km i uken med det.

Anonymkode: 34bf1...bdd

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Går helt fint med vanlige joggesko med helt vanlige brodder. Jeg løper 20-30 km i uken med det.

Anonymkode: 34bf1...bdd

Helt til man tråkker i en vanndam og blir klissvåt, noe man da unngår med vanntette sko :)

Anonymkode: 62dcf...496

Skrevet

Mange løper fint på brodder, selv sverger jeg til piggsko. Det er en god investering fordi vintersesongen her er ikke så lang, så jeg kan fint bruke det samme paret i noen år. De er ikke stive, og føles som normale løpesko.

Jeg elsker vinterløping! Det er så fredelig og magisk å komme seg ut i løypene på denne tiden av året. Det går riktignok litt saktere enn på bart føre, så jeg tenker ikke så mye på fart og prestasjoner, bare gleden av å komme seg ut i naturen.

Anonymkode: e4b5e...612

Skrevet

Jeg bruker vanlige joggesko hele året. Bruker løse brodder de dagene det er holke. Helt uproblematisk. 

Anonymkode: f9117...4dc

Skrevet

Jeg bruker vanlige joggesko. Jogger langs vann der sanden og grusen gjør det mindre glatt. Og løpesteget gjør at man sklir mindre enn når man går. Løping på vinterføre går som noen nevnte noe saktere, men uansett bedre enn alternativet som er å kjede seg gjennom en time på en uinspirert tredemølle. 

Anonymkode: 8ea58...bf6

Skrevet

Jeg bruker verken brodder eller piggsko. Som regel er det godt strødd, og jeg løper i minimalistsko og har dermed veldig god kontakt med underlaget. Eneste gangen jeg har tryna var en gang jeg skulle skrive en SMS mens jeg løp :roll: 

Skrevet

Jeg bruker vanlige joggesko med brodder fra Løplabbet og tynne ullsokker, funker som bare det. Har prøvd forskjellige piggsko, men ikke funnet noen som funker for meg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...