Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte ett rekkehus.Som var i mye dårligere stand enn først anntatt.Badet måtte pusses opp 250 000 kr .Sitter med gjeld på det.Useriøs polakk som har ødlagt gulvet i overetasjen.1 mill i bolig gjeld.husleie på 4500 kr.Enslig forsørger å på toppen av det uføretrygdet ung ufør. Har ingen steder å bo .bare hos eks og barnet må i tillfelle bo hos mormor i en mellomfase.barnet er 10 år.jeg vet ikke hva jeg skal gjøre men føler ikke jeg vil klare dette i lengden.Det er så tungt.Hva ville dere gjort.Tatt hensyn til barnet å bodd her eller solgt.?

Anonymkode: f066c...68f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du gir her bare et lite bilde av økonomien din, så det er umulig å gi deg råd. Før du gjør noe som helst annet må du få oversikt over inntekter og utgifter. Sjekk også om Forbrukerrådet kan hjelpe deg med polakken og om du kan få bostøtte.

Anonymkode: 4817c...f72

• Liker 4
Skrevet

Jeg har ikke krav på bostøtte.Jeg har 26 000 kr inn i mnd med alle bidrag osv.Ganske grei inntekt men jeg er lei av å leve på etterskudd hver mnd.Det er ett slitt.Sover ikke om natten lenger nesten heller bare bekymrer meg hele tiden.

Vil heller ha råd til å reise mer etterhvert per dagsdato har jeg ikke råd til noe.Er det sånn livet skal være.Er bare lei å sliten av å aldri føle jeg har nok.Når jeg får lønn ligger jeg på etterkudd med ca 13 000 kr hver mnd.Så er det å dekke opp gjelda  og låne opp igjen.Ikke lett å betale ned på alle andre lån når boliglån ,husleie ,strøm ,tv ,internett er betalt.

Skrevet

Det ble gjort svart med firmaet polskhandverk.no Skikkelig luringer.Dyre var de også.Jeg kommer vel ingen vei når jeg ikke har kvittering.

Skrevet

Du må i alle fall gå gjennom alle kostnader. Nå har du nevnt veldig lite om dette. Men TV? Det har ikke jeg hatt på årevis, selv med god råd. Også på mat er det mulig å spare mye, tilsvarende på strøm. Eier du bil? Må du virkelig ha den? 

Etter å ha gått gjennom alt, og satt opp dette mot din inntekt, må du vurdere totalsituasjonen. Viser budsjettet at du fortsatt vil gå i minus hver måned må du selvfølgelig selge, ellers blir situasjonen bare verre og verre. 

Anonymkode: c34c1...87d

• Liker 1
Skrevet

Du pusset opp for 250.000 uten kvittering, selv om kravene i dag er at man MÅ ha papirer på baderomsarbeid....

Jeg ville fått et nytt firma til å komme og se på det, og betalt ekstra for at de bekrefter at det er gjort en god nok jobb. Eventuelt fått fikset det tilsvarende dagens standard.

Og så solgt.

• Liker 18
Skrevet

Bo utgifter er på 10 700kr i mnd.Strøm ca 1300 kr i mnd.internett 400 kr  i mnd. I tillegg har jeg ett privat lån på 14 000 kr og lån på badet.Og skadene fra han polakken er heller ikke fikset .Det vil vel koste ca 40 000 kr å ordne. Ja har bil men det må jeg ha.Ikke noe lån på bil.

Skrevet

Nei.Badet er selvfølgelig gjort av et ordentlig firma med papirer i orden.

Skrevet

Har i tillegg innbo forsikring.årsavgift på bensin bilen .forikring på bilen 4000 kr i året.

Skrevet

Hadde jeg kjøpt leilighet så ville jeg nok kunne halvert boliglånet og  fått betalt ut gjelda jeg skylder.Hvordan er det for ett barn på 10 å flytte.?

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei.Badet er selvfølgelig gjort av et ordentlig firma med papirer i orden.

250.000 svart?

Anonymkode: db3f1...d97

Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjøpte ett rekkehus.Som var i mye dårligere stand enn først anntatt.Badet måtte pusses opp 250 000 kr .Sitter med gjeld på det.Useriøs polakk som har ødlagt gulvet i overetasjen.1 mill i bolig gjeld.husleie på 4500 kr.Enslig forsørger å på toppen av det uføretrygdet ung ufør. Har ingen steder å bo .bare hos eks og barnet må i tillfelle bo hos mormor i en mellomfase.barnet er 10 år.jeg vet ikke hva jeg skal gjøre men føler ikke jeg vil klare dette i lengden.Det er så tungt.Hva ville dere gjort.Tatt hensyn til barnet å bodd her eller solgt.?

Når du kjøper ett helt hus til deg og barnet så må du nesten forstå at du har "hoppet høyere enn staven rekker" før du kjøper. 

Du får selge og kjøpe deg en treroms leilighet slik andre enslige med ett barn må. Men økonomiskrådgivning fra Nav er vel noe du bør skaffe deg før du gjør noe som helst mer? 

Anonymkode: 5ea16...6f9

• Liker 13
Skrevet

Badet er pusset opp fra bunnen av av ett norsk firma.Hvitt selvfølgelig.

Skrevet

Flytt. Ingen av dere har godt av å ha det slik, og en tiåring tåler helt fint å flytte. Mange tiåringer har det helt fint i leilighet.

• Liker 5
Skrevet

Jeg har alltid hatt stål kontroll på økonomi.Men at badet var i så elendig forfatning å huseier kom seg glatt unna.Hadde jeg ikke regnet med.Hadde det ikke vært for det så hadde det vært mye lettere.

Men jeg ble advart når jeg kjøpte det men drømmen om hage å tro på at dette var ikke noe problem var så sterk.Men ser i ettertid at jeg aldri burde gått på dette.Men gjort er gjort.Lurer på hvordan det vil bli for barnet mitt å katten min å flytte.Men føler ikke det er holdbart i lengden.

Skrevet

Det er et dårlig sjakktrekk å kjøpe seg et rekkehus når man går på uføretrygd. Det påløper stadig utgifter til en trebygning, og de skal flikkes på, pusses på og males med jevne mellomrom. Kanskje bytte kledning her og der hvis noen trebord er råtnet etc. Det er dyrt å vedlikeholde. Det påløper mye mere utgifter med et trehus enn en blokkleilighet.

Jeg anbefaler at du selger og kjøper deg en borettslagsleilighet (0,- i dokumentavgift ved kjøpet) istedenfor, sånn at du slipper løpende vedlikeholdsutgifter og kanskje er det billigere å kjøpe også.

Jeg er selv uføretrygdet, men jeg klarer meg fint. (ikke minstesats etc) Har kjøpt en treroms-borettslagsleilighet der jeg bor med sønnen min.

• Liker 5
Skrevet

Jeg har vel egentlig svaret selv men jeg må bare ta steget.....Selge til våren eller høsten .Når ville dere solgt?

• Liker 1
Skrevet

Virker for meg at du har mye penger igjen hver mnd.. Så du får sette opp en budsjett, og slutte bruke masse penger på deg selv. For det gjør du tydeligvis. 

Anonymkode: d652b...eb8

• Liker 11
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har vel egentlig svaret selv men jeg må bare ta steget.....Selge til våren eller høsten .Når ville dere solgt?

Nå. Nyåret er en tid med mye omsetning av boliger.

En ti åring tåler fint å flytte, i alle fall hvis du greier å holde dere innenfor samme skolekrets. Uansett er barn føyelige, og de finner seg fort nye venner. Det er gjort i en fei.

• Liker 4
Skrevet

Altså.. 1 m i bolig gjeld, og 4.500kr i husleie. Så har du 26.000 netto? Kom igjen.. du bruker penger på deg selv.. alt for mye.

Anonymkode: d652b...eb8

• Liker 17

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...