Gå til innhold

Tatovering

Tigerlily

Anbefalte innlegg

Jeg har planer om å tatovere meg - på magen, rett under navlen, men over trusekanten.

Jeg vet at det er med tatovering som med piercing, smerten er avhengig av personen selv. Men har noen tatt tatovering der som kan fortelle meg om hvor smertefullt det er vs. tatovering på bein (altså skjelett)? Alle jeg kjenner som har tatt tatovering har tatt det på et sted som er over bein og dermed kan de kun fortelle hvordan det kjennes.

Hvordan er det å tatovere en plass som ikke ligger rett på et bein?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Betty Boop

Hei,

Jeg har en tatovering på magen, rett over navlen. Jeg spurte tatovøren om hvor vondt det kom til å være i forhold til andre steder på kroppen, og han sa at det var et av de stedene på kroppen hvor det var vondest, fordi man har mer underhudsfett der, og man derfor må holde nålen lenger på hvert sted.

Jeg må si at det gjorde rimelig vondt, og jeg har en nokså høy smerteterskel (tror jeg). Men ikke så vondt at det i seg selv er en grunn til ikke å tatovere seg - selv om jeg ikke ville gjort det igjen.

Til sammenligning: Hun som var inne før meg tatoverte på ankelen og kom ut og viste frem en fin tatovering. Jeg kom ut og ingen så hva som faktisk var tatovert, det så ut som en kjøttkake... blod og greier (men resultatet ble like bra som hennes, hevelsene og "sårene" måtte bare gå ned først). Dette altså fordi "nålen" må stå i huden lenger og det er en større påkjenning på huden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, Betty Boop! Jeg regnet med at det ville være mer komplisert enn ved tatovering på bein - at jeg alltid skal velge kroppsmodifikasjoner som involverer en eller annen form for "kjøttkake"-resultat før det blir fint... :roll:

Jaja, man skal lide for skjønnheten! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Beklager å forstyrre tråden, men jeg planlegger også en tatovering i akkurat samme område, og lurer på om det er en fordel å ha litt ekstra fett når man tar den? Driver og slanker meg og hadde _egentlig_ ikke tenkt å ta den før til våren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler egentlig på om det er en fordel - Betty Boop nevnte jo at jo mer fett/underhudsfett jo lenger må en tatovere på samme sted. Det blir altså mer smertefullt.

Dessuten, om du går ned i vekt kan tatoveringen forandre form, det samme gjelder om man går opp i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Betty Boop
Beklager å forstyrre tråden' date=' men jeg planlegger også en tatovering i akkurat samme område, og lurer på om det er en fordel å ha litt ekstra fett når man tar den? Driver og slanker meg og hadde _egentlig_ ikke tenkt å ta den før til våren..[/quote']

Jeg ville nok ventet med å ta den til du har fått en mage du tror du kommer til å ha en stund, når magen blir større, "drar" tatoveringen seg, og når den blir mindre, skrumper den inn. Ikke nødvendigvis proporsjonalt heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...