Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! :) hva var deres første symptomer på gravidteten, og hvor tidlig meldte disse sin ankomst? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uteblitt mens. Testet positiv 2 dager etter IKM. 

Deretter veldig såre brystvorter.  I ukene 5-12 hadde først mye stikninger i magen, ble ekstremt trøtt (etter uke 7 en gang) og fra ca uke 10 hadde jeg voldsom ulvehunger på natten. Var veldig kvalm i ukene rundt 9-12.

Anonymkode: ca9bb...c01

Skrevet
12 minutter siden, SweetMango skrev:

Hei! :) hva var deres første symptomer på gravidteten, og hvor tidlig meldte disse sin ankomst? 

Husker jeg var veldig varm i kroppen og sinnsykt ømme pupper. På biltur holdt jeg på puppene mine i hver eneste dump fordi det gjorde så vondt.

Så hadde jeg to netter på rad som jeg var glovarm på kroppen og iskald på tærne. Lå med tynt teppe og ullsokker. Tenkte at jeg holdt på å bli syk eller noe. Matlysten min var annerledes. Var sulten kl 1 på natten to netter på rad. 

Så den tredje natta så lurte jeg og samboer på om vi skulle ta en test. Jeg hadde én liggende! 

Så kl 03 på natten sto vi der med positiv test. Lå våkne hele natten i sjokk og glede, kl 9 dro han for å kjøpe flere. Alle var positive. 

Dette var før forventet menstruasjon, hele 4 dager før!

Anonymkode: afd0d...93f

Gjest fruktfest
Skrevet

Uteblitt mens først og fremst, så kom kvalme og tretthet i uke 6.

Skrevet

I første svangerskap: 

Ingen symptomer før IKM, litt oppblåst og rar i magen på IKM dagen. Veldig positiv test. Kvalmen kom rundt uke 5. Moderat/mild kvalme til ca 4 mnd. 

Dette svangerskapet: 

Sinnsykt såre brystvorter flere dager før IKM. Aldri hatt lignende! Kunne knapt ha BH på. Tok en test et par dager over IKM, som var positiv men ikke veldig sterk. Dog annen type test jeg måtte kjøpe i utlandet siden jeg var på ferie. Kvalmen kom rundt uke 6 og er fortsatt vedvarende i uke 17.. mye mer plaget av kvalme denne gang, men heldigvis ikke oppkast. 

Anonymkode: c6bd4...02b

Skrevet

Løp mye mer på do enn normalt. Også ble puppene mine sinnsykt ømme og vokste i rekordfart. (Dette var innen uke 5-6). Så i uke 6-7 kom kvalmen og utmattelse og hodepine. Jobbet og sov var mitt liv frem til uke 13-14. Så roet kvalmen seg, og jeg fikk igjen litt energi. 

Anonymkode: 05619...b3c

Skrevet

Uteblitt mensen.

Anonymkode: ab59b...67e

Skrevet

Hei! Trenger litt innspill. Hadde samleie for 4 dager siden. Tror også dette var rundt eggløsnings-tid.. nå har jeg vekslende  murringer og stikninger i eggstokk-området. Tenkte dette kanskje kunne være en forsinket eggløsning, men den har vart så lenge nå at det gir ikke mening. Ikke brukt å kjenne dette vd eggløsning tidligere heller.. 4 dager etter samleie er jo alt for tidlig å kunne kjenne noe som helst! Dersom jeg evt skulle blitt gravid er det jo ikke sikkert at egget hadde festet seg nå engang :fnise: hva tenker dere? 

Anonymkode: a6f47...1c9

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Trenger litt innspill. Hadde samleie for 4 dager siden. Tror også dette var rundt eggløsnings-tid.. nå har jeg vekslende  murringer og stikninger i eggstokk-området. Tenkte dette kanskje kunne være en forsinket eggløsning, men den har vart så lenge nå at det gir ikke mening. Ikke brukt å kjenne dette vd eggløsning tidligere heller.. 4 dager etter samleie er jo alt for tidlig å kunne kjenne noe som helst! Dersom jeg evt skulle blitt gravid er det jo ikke sikkert at egget hadde festet seg nå engang :fnise: hva tenker dere? 

Anonymkode: a6f47...1c9

Hadde det ofte slik rundt eggløsning. Venninnen min sleit med det samme så fikk en regel. Hvis det murrer og plages like mye med "symptomer" dagene før mensen kommer så kan det ligge noe i det

Jeg var prøver i 2 år og lærte at den type symptomer du beskriver så tidlig ofte gå seg rundt 8-12 dager etter eggløsning. Men den gangen jeg ble gravid ble det heller sterkere etter 8-12 dager. Og positiv test før mensen faktisk kom.

Leste også på hvor lang tid det tar før egget fester seg og det er rundt 6 dager. Så du kan umulig kjenne mer enn eggløsnings symptomer akkurat nå. 

Anonymkode: afd0d...93f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...