Gå til innhold

Hjelp!! Ny bolig, lån, fastrente??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt ny bolig som står ferdig til sommeren. I den forbindelse lurer jeg om om vi kan signere kontrakt om lånet nå? Eller om det må gjøres nærmere overtagelse? 

Grunnen til at jeg lurer er fordi vi vurderer å binde renten i 5 eller 10 år. Fastrenten er veldig lav nå, og i frykt for at den øket før lånet er på plass, vil vi gjerne tegne denne avtalen nå. 

Noen som har vært borti det samme eller jobber i bank som vet hvordan reglene er? 

Anonymkode: 26878...91c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du ikke en kontaktperson i banken?

Anonymkode: f3ed7...5db

Skrevet

Umulig å svare på uten å vite hva slags fastrente du er tilbudt :)

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, prt90 skrev:

Umulig å svare på uten å vite hva slags fastrente du er tilbudt :)

Lurer bare på om det er mulig å signere lånepapirer nå, slik at vi kan binde renten. Det spiller ingen rolle hva renten er på i forhold til å gjøre dette å.

Anonymkode: 26878...91c

Skrevet

Hvis du har en annen sikkerhet (hus/leilighet) kan du ordne dette nå ved å gjøre om eksisterende lån til fastrente og deretter flytte det med deg.

ville ikke tatt mer enn 50% i fastrente.

• Liker 1
Skrevet

Hvis jeg var engstelig for at jeg ikke kunne betale lånet i fremtiden ville jeg ha fastrente. 

Anonymkode: 9cdf9...33d

Skrevet
2 timer siden, Lerkefugl skrev:

Hvis du har en annen sikkerhet (hus/leilighet) kan du ordne dette nå ved å gjøre om eksisterende lån til fastrente og deretter flytte det med deg.

ville ikke tatt mer enn 50% i fastrente.

Denne statistikken som disse økonomkjendisene stadig trekker frem, som sier at det ikke har lønnet seg å ha fastrente, må du ta en klype salt. Naturligvis har det ikke lønnet seg å ha fastrente hvis rentene har gått nedover i 30-40 år. Men rentene snur og begynner å gå oppover, og det er det noen tegn på at det kanskje gjør nå, så vil det lønne seg å ha fastrente.

Anonymkode: 9d416...854

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...