AnonymBruker Skrevet 30. januar 2018 #1 Skrevet 30. januar 2018 Har kjøpt ny bolig som står ferdig til sommeren. I den forbindelse lurer jeg om om vi kan signere kontrakt om lånet nå? Eller om det må gjøres nærmere overtagelse? Grunnen til at jeg lurer er fordi vi vurderer å binde renten i 5 eller 10 år. Fastrenten er veldig lav nå, og i frykt for at den øket før lånet er på plass, vil vi gjerne tegne denne avtalen nå. Noen som har vært borti det samme eller jobber i bank som vet hvordan reglene er? Anonymkode: 26878...91c
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2018 #2 Skrevet 30. januar 2018 Har du ikke en kontaktperson i banken? Anonymkode: f3ed7...5db
prt90 Skrevet 30. januar 2018 #3 Skrevet 30. januar 2018 Umulig å svare på uten å vite hva slags fastrente du er tilbudt 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2018 #4 Skrevet 30. januar 2018 3 timer siden, prt90 skrev: Umulig å svare på uten å vite hva slags fastrente du er tilbudt Lurer bare på om det er mulig å signere lånepapirer nå, slik at vi kan binde renten. Det spiller ingen rolle hva renten er på i forhold til å gjøre dette å. Anonymkode: 26878...91c
Lerkefugl Skrevet 30. januar 2018 #5 Skrevet 30. januar 2018 Hvis du har en annen sikkerhet (hus/leilighet) kan du ordne dette nå ved å gjøre om eksisterende lån til fastrente og deretter flytte det med deg. ville ikke tatt mer enn 50% i fastrente. 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2018 #6 Skrevet 30. januar 2018 Hvis jeg var engstelig for at jeg ikke kunne betale lånet i fremtiden ville jeg ha fastrente. Anonymkode: 9cdf9...33d
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2018 #7 Skrevet 30. januar 2018 2 timer siden, Lerkefugl skrev: Hvis du har en annen sikkerhet (hus/leilighet) kan du ordne dette nå ved å gjøre om eksisterende lån til fastrente og deretter flytte det med deg. ville ikke tatt mer enn 50% i fastrente. Denne statistikken som disse økonomkjendisene stadig trekker frem, som sier at det ikke har lønnet seg å ha fastrente, må du ta en klype salt. Naturligvis har det ikke lønnet seg å ha fastrente hvis rentene har gått nedover i 30-40 år. Men rentene snur og begynner å gå oppover, og det er det noen tegn på at det kanskje gjør nå, så vil det lønne seg å ha fastrente. Anonymkode: 9d416...854
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå